Hallo, Ik heb het PCO Syndroom en ik blijk nu een cyste in mijn eierstok te hebben. De cyste is behoorlijk groot en hij zit er nu al bijna twee maand. Ik ben bang dat de cyste niet weg gaat. Ik slikte elke keer provera om mijn menstruatie op te wekken alleen de laatste keer kwam er niks. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en de cyste die er vorige keer zat die zit er nu nog. Nu heb ik primolut mee gekregen en die moet ik drie maal daags slikken. Vandaag had ik ineens veel slijm en een heel klein beetje bloed in mijn onderbroek. Ik dacht dat ik ongesteld werd, maar ik bloed niet meer na da kleine beetje. Kan het nu zijn dat mijn cyste geknapt is? Hoofdstad iemand me wat gerust kan stellen en mijn vraag kan beantwoorden.
hallo parmila, Ik heb ook 10 cystes op m'n eierstokken gehad, deze zijn bij mij wel vanzelf weg gegaan maar m'n behandelend gynaecoloog heeft toen ook aangegeven wanneer ze er na 3 maanden ze nog zaten de kans heel klein was dat ze vanzelf weg zouden gaan en ik dan geopereerd moest worden Ook heb ik weer primolut gekregen om m'n ongesteldheid op te wekken, ook ik heb dan veel slijm en de eerste keer dat ik primolut gebruikte had ik tussen door ook een klein beetje bloedverlies. Ik denk dus niet dat je cyste geknapt is maar ik ben natuurlijk geen arts heel veel sterkte
Hoe groot is ie, en is ie in de afgelopen tijd precies gelijk gebleven qua grootte of wel al wat gekrompen? Ik heb een cyste gehad van 4,2 centimeter, maar die was gelukkig na 2 maanden volledig verdwenen.
Heb een cyste gehad van 26 cm, die is operatief verwijderd, samen met 1 eierstok. Aan die andere eierstok veel kleine cysten (1 actief) maar zolang die niet hard groeien is er niks aan de hand Denk ook niet dat hij gesprongen is maar je kan altijd naar je huisarts/gynaecoloog.
Ja dat kan, ik heb t ook gehad na pregnyl gebruik. En als het weer verdwijnt heb ik wel tussentijds bloedverlies gehad.
Als de cyste knapt komt het niet via de baarmoeder naar buiten. De cystes die je op je eierstokken hebt zitten in je buikolte. Dus als deze kanpt komt het in je buikholte en word het vocht weer door je lijf vanzelf opgenomen.
Haha ja dat kan zeker! Leek ook net zwanger. Is in 1 maand tijd gegroeid. Was een dermoid cyste (wondercyste) met haartjes,nageltjes,talgklieren enz er in. Heel apart! Maar het is allemaal goed gekomen en nu zwanger van de 1e
Wat bizar joh! Ik wist wel dat er allemaal rare dingen in konden zitten, maar dat ze zo groot konden worden.. Fijn dat het allemaal goed gekomen is!