Heb jij of je vriend/man jezelf wel eens ziekgemeld op je werk terwijl je eigenlijk niet ziek was? Ben erg benieuwd. Ik heb een collega die dat dus wel regelmatig heeft gedaan. Ik zelf nog nooit.. Nu was ik ineens nieuwschierig of er meer mensen zijn die dat wel eens doen. En wat voor reden had je ervoor omdat te doen? Geen zin int werk ofzo of had je andere belangrijke dingen te doen?
O dat heb ik weleens gedaan partner ook. Dit puur omdat we geen zin hadden om te werken, dan heb ik het wel over de bijbaantjes van vroeger niet onze vaste fulltime baan van nu.
Wat een brave mensen zitten hier zeg Ja hoor heb ik wel eens gedaan. Ik ging dan niet de stad in, maar gewoon een dagje uitrusten. Maar nu kan het niet meer zo makkelijk. Je hebt twee wachtdagen en de opvang moet gewoon betaald worden. Ik zal dan behoorlijk dom zijn om het te doen haha
vroeger heb ik dat wel eens gedaan, was wel in een periode dat ik niet lekker in mijn vel zat, maar ziek was ik niet. maar eigenlijk voelde het helemaal niet goed en had ik er snel spijt van, dus later nooit meer gedaan
Nee ik ging doodziek nog heen werken, 1x overspannen thuis gezeten dat werd als mijn werkgever ook als niet ziek gezien maar gelukkig dachten arbo en ha daar anders over. Maar ik vind dat not done, ziek kun je niks aan doen maar zo maar ziek melden eje collega's er voor op laten draaien vind ik erg schandalig. Heb ooit eens een collega weekend hulp gehad die gewoon echt dingen verzon om maar vrij te zijn en niet te hoeven werken op zaterdag, het toppunt was toen ze zei dat ze begrafenis van haar tante had, dus tuurlijk ben je dan vrij, komt haar moeder in de middag in de winkel dus ik condoleren, bleek er niks van waar, die hoefde dus niet weer te komen :x
hier hebben wij dat ook nooit gedaan, vind dat niet kunnen. nu moet ik zeggen dat ik wel tot het uiterste ga ik ga nog rustig met flinke koorts, griep enz te werk. of ik me nou thuis beroerd voel of op me werk wat is het verschil
Vroeger, toen ik 16/17 jaar was, heb ik dat wel eens gedaan.. Nu zou het echt niet meer in me opkomen om zoiets te doen..
Ik ben eerder iemand die nog gaat werken terwijl ik eigenlijk te ziek ben om te werken. Is wel eens gebeurt dat ik van een passagier de vraag kreeg waarom ik niet thuis in bed lag want ik zag er volgens haar uit als een spook zo wit was ik. Vind het ook vervelend en onbeschoft als mensen dat doen. Had in de tijd dat ik leidinggevende was in een winkel een verkoopster lopen die bijna elke maandag ziek was. De eerste keer geloof je haar nog wel maar op een gegeven moment was het gewoon elke maandag wachten op haar telefoontje. Ze was nog verbaasd ook dat haar contract niet werd verlengd.
Zelf nooit gedaan, voel me schuldig als ik het wel zou doen. Ben er nu niet goed aan en hoop dat ik me beter ga voelen zodat ik gewoon kan gaan werken. Hier wel een collega gehad die had gelogen over het ziek zijn maar die kon niet zomaar ontslagen worden, moest eerst met waarschuwing ed. Ze heeft in ieder geval haar contract niet verlengd gekregen.
nog nooit gedaan. Ik moet zelfs wel HEEL ziek zijn om thuis te blijven!! Ik moest wel 1 keer met spoed van mijn exbaas naar de gemoeten omdat ze me niet geloofde. Zo fout!! gelukkig was mijn arboarts het helemaal met mee eens en had me nog is 2 weken gegeven om bij te komen van alles
Nee nog nooit gedaan. Als ik me ziek meld ben ik ook echt ziek. Ga zelf als het haalbaar is gewoon aan het werk als ik me totaal niet goed voel. Mijn baas weet dus ook als ik me ziek meld dat ik ook echt ziek ben.
Hier ook nog nooit gedaan. Lig nu al 4wk eruit i.v.m harde buiken en samen met de vk en Arbo arts besloten thuis te blijven tot aan de bevalling. Voelt wel goed maar voel me ook weer schuldig op het werk omdat ik dus eigenlijk niet "ziek" ben maar mijn rust moet nemen.
Nog nooit gedaan. Wel ziek gemeld toen ik er behoorlijk door heen zat, aan het eind van mijn zwangerschap. Ben 6 dagen eerder met verlof gegaan....
Nee nog nooit gedaan, vind het ook echt niet kunnen Zie het helaas wel bij mij op het werk voorkomen, al is er sinds het nieuwe verzuimprogramma wel duidelijk vermindering