eisprong na pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Makkie, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

hoi meiden,

even 2 vraagjes: ik heb nu tweemaal op cd 12 Pregnyl 5000e gehad. Tot nu toe ben ik een keer 18 dagen na de pregnyl en deze keer 17 dagen na de pregnyl ongesteld geworden. Ik heb dus 2 keer niet mijn eisprong binnen de 36/40 uur gehad, maar na ongeveer 3 dagen.

Is dit ook normaal, of hoort die eigelijk niet? Heb ik dan een eisprong gehad wel door de pregnyl of toch uit mezelf? En zou eventueel een hogere dosis pregnyl (10000e) ervoor kunnen zorgen dat ik eerder mijn eisprong krijg? Maakt natuurlijk niet heel veel uit, krijg in iedergeval mijn eisprong! Maar toch vraag ik heb me af.....

Volgende vraag :oops: .... wanneer/hoe snel doen ze een samenlevingstest of een HSG? Ik heb dus nu wel steeds een eisprong en het zaad van mijn vriend is top, misschien dat er nog iets anders mis kan zijn?

Bedankt maar weer voor de antwoorden!

xxxies

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij kregen elke keer standaard 10.000 eenheden Pregnyl. Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat je luteale fase iets langer is en dat je eisprong wel gewoon ongeveer 40 uur na de Pregnyl komt.

De samenlevingstest is bij ons gedaan voordat we met IUI begonnen. Dit was eigenlijk een standaard-onderzoek voordat je met de behandelingen begon. Het HSG-onderzoek heb ik na de 3e IUI gehad. Dit doen ze in ons ziekenhuis pas als 3x IUI niet is gelukt, dus vandaar... De uitslag van de HSG was perfect, dus toen mochten we daarna weer verder met IUI. Was de uitslag negatief geweest, dan hadden ze ons waarschijnlijk doorgestuurd voor IVF/ICSI.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

4. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Heb zelf ook het gevoel wel eens gehad bij eerdere IUI-behandelingen dat mijn eisprong nog niet geweest was tijdens inseminatie. De kans is natuurlijk heel klein omdat de werking van Pregnyl heel uigebreid onderzocht is, maar toch...

Vind het ook vreemd dat ze vlak voor inseminatie niet nog een FM doen, om te kijken of de eisprong daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Volgens mijn arts is dit niet nodig, voor mijn gevoel wel (maar durf dat natuurlijk niet te zeggen...)

HSG heb ik al gehad voor we met de IUI begonnen, ik zou na 3 mislukte IUI een kijkoperatie moeten ondergaan. (Terwijl volgens het HSG alles in orde is, heb een regelmatige cyclus etc)

Even een paar maandjes rust gehad, vanaf november met lichte tegenzin weer door met IUI nr. 3.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

alvast bedankt voor jullie antwoorden. Kan idd ook zijn dat mijn lutaele fase wat aan de lange kant is, maar zelf heb ik het idee dat mijn eisprong pas 3 dagen na de pregnyl komt. Moet binnenkort weer naar het ziekenhuis, vraag het daar ook wel even na.

Jullie allemaal veel succes verder!

6. bengel

bengel Niet meer actief

hoi makkie

ik kreeg pas HSG toen clomid niet meer aansloeg en ik over moest gaan op spuiten...

w.b. pregnyl, als jenetjes ongesteld wordt tussen 14 a 17 dagen na pregnyl, dan is ei gewoon op tijd gesprongen...
    meestal 36 tot 40uur na het zetten
    Mocht je niet ongi worden, en nniet zwanger zijn, dan heeft de pregnyl zijn werking niet goeg genoeg gedaan.

succes

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

hoi bengel,

dank voor je antwoord.

Zie dat je 2 mooie eitjes hebt! Super! Hoop ook voor je dat het de laatste x is..... succes hoor!

8. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Hey makkie
    Meet je je temperatuur? Dan kan je het toch zien wanneer je ei gesprongen is?

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

Tempen kan idd, maar is niet zo betrouwbaar meer als je hormonen in je lijf hebt (krijg ook pregnyl) Mijn temp schommelt hierdoor zo dat ik dat niet meer doe, maak mezelf dan gek! Maar wel bedankt voor je antwoord!

10. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Aha, ik wist niet dat de temp schommelt door hormonen. Zo leer ik ook weer iets bij hé!
    Veel succes!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

jij ook veel succes! Zie dat je nog 5 dagen zit voor je NOD! Spannend!

12. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb mijn gyn iig van de week oren van de kop gevraagd,
    en hij zei:

als je ongeveer 14 a 17 dagen na pregnyl ongi wordt, mag je er van uit gaan dat je een goede eisprong hebt gehad.
    En dan hoef je niet meer eenheden pregnyl te spuiten
    Je kunt nog progesteron laten prikken ofhet een goed ei was of niet, maar hij zegt dat hij dat zonder die test al weet, gezien mijn dossier..

succes makkie

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hoi bengel,

en heb je gister nog pregnyl gekregen? En waren je eitjes mooi gegroeid?

14. bengel

bengel Niet meer actief

hoi makkie

vandaag pas de pregnyl mogen zetten, 2 eitjes 1 van 17 1 van 18...dus dubbele kans

heb ontzettend veel slijm, kan dat komen van pregnyl?

Ik hoopdat dit de aller allerlaatste keer was, na 55 inwendige echo's

15. Makkie

Makkie Niet meer actief

he bengel,

spannend man en idd dubbele kans! Hoop zo voor je dat die de laatste spuit hoeft te zijn! Ik denk dat je gewoon veel meer afscheiding hebt omdag je eitjes rijp zijn voor de eisprong. Kan denk ik niet zo snel van de pregnyl.... dus flink aan de klus voor jou dit weekend! Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina