Als je twijfelt of je vanuit emotie handelt of niet, kun je je vraag voorleggen aan het landelijk meldpunt zorg. Tegelijk kun je een klacht indienen bij de huisartsenpraktijk. Het LMZ zal dat ook voorstellen. Zij zullen ook inschatten of dit signaal moet worden doorgezet als melding voor IGJ. Als zij vervolgens besluiten dat de melding onderzocht moet worden, dan gaat het balletje van zelf op de juiste manier rollen.
Jawel dat lukt wel. Dat leer je ook in de loop van de jaren. Toen ik jonger was had ik er veel meer last van.
Omdat ze daar niet bij de seh is binnen gekomen, ze is alleen meegenomen voor foto’s. Het ziekenhuis daar heeft alleen een huisartsenpost, geen seh. Daarvoor moet je dan naar Rotterdam.
Dat durf ik niet te zeggen, maar gok van niet. Dit is wel iets wat ze aan zou hebben gegeven als ze de dokter had gesproken. De huisarts heeft haar vandaag gebeld en wel 40 x zijn excuses gemaakt vertelde ze net, daarmee is voor har de kous af. Voor mij niet. Mijn eigen huisarts belde mij vandaag en was heel duidelijk, klacht indienen!
Haar zoon en dochter(mijn moeder) wilde in 1e instantie een klacht indienen, oma wilde vooral gewoon naar een andere dokter. Nu hebben ze zoiets van we hebben genoeg zorgen ( oma, mijn vader heeft alzheimer in een gevorderd stadium en mijn jongste heeft veel medische zorg) dus waar beginnen we aan. Ik vind samen met mijn broertje dat we dit niet zo kunnen laten en voel mij extra gesterkt door het gesprek met mijn eigen huisarts vanmorgen. Maar twijfel of ik dit door moet zetten als oma zelf niet wil...
Vam dokters win je nooit..helaas.. Idd handjes boven het hoofd houden. 2 x meegemaakt. Mijn broer een infectie in zijn hersenen door niet schoon gemaakte instrumenten. Uit longen notabene! Nooit bewezen want ze waren zijn dossier "opeens" kwijt. 2e keer overleden oom..auto-ongeluk nooit bij binnenkomst bij eerste hulp trauma bloeddruk gemeten. Gescheurde aorta..dood. Sorry heb er geen goede ervaringen mee alleen maar meer stress want ze doen toch niks met de klachten die binnen komen