we hadden een domeinnaam cheack gedaan en stond dat de domeinnaam niet in gebruik was dus wij blij met de domein naam en hebben ons laten registreren op 21-02-2010 dus krijgen we brief binnen vandaag dat het niet kan omdat er op 21-10-2010 iemand die naam heeft geregistreerd erg vreemd dat die gene op dezelfde dag de naam in beslag neemt het was een vrij unieke naam niet een die iedereen verzind ligt het aan mij of houd iemand in de gaten welke domein namen er gecheckt en die gauw opkopen ???
Is het mogelijk dat er al wel een van de "extenties" was vergeven? De datums in je post kloppen inderdaad niet helemaal.
Nou, dat vind ik nou helemaal niet zo gek bedacht van jullie. Dat lijkt me eigenlijk best plausibel. Een of andere bot die dat in de gaten houdt. Lucratieve business denk ik wel!
Dat is wel heel raar! dat hebben wij nog nooit gehad en we hebben al heel wat domeinnamen laten registreren... Maar het kan zijn dat het hostingbedrijf het zelf heeft geregistreerd of dat de domeincheck bij de eerste check niet goed werkte...
Dit gebeurd idd. Ik zit nogal eens op een site waaar veel andere webmasters zitten en er schijnen bedrijven te zijn die een naam die je wilt hebben gauw zelf registreren. Kan zelfs nog gebeuren dat je m later te koop aangeboden krijgt. Liefs mij
ja klopt we hebben contact gezocht met de persoon die hem geregistreerd en vraagt gelijk van je kan hem wel kopen maar bedrag heeft ie nog niet door gegeven
Is het geen optie om de domeinnaam te registreren met een andere extentie? Dus ipv .nl dat je .com of .eu ofzo gaat gebruiken? Dan zit je niet met dit gedoe... ne je houdt het geld in je zak.
dat is er wel maar dat willen wij niet wij willen een .nl site en wat wij hadden beacht was iets pakkends en vind het zelf ook niet fijn als er een .com site van zou zijn wij wouden dan ook alle domein namen opkopen
Dit gebeurd regelmatig. Me vriend hoor ik er vaker over. Hij heeft ook al een aantal klanten waarbij dit gebeurd is. Er zijn mensen/bedrijven die snel domeinnamen opkomen waarvan er een check word gedaan om die vervolgens tegen een duurdere prijs te verkopen. Hoe het precies in zn werk gaat weet ik niet maar me vriend raadt bij zijn klanten wel aan om van te voren geen check te doen, gewoon de registratie indienen en dan ziet hij wel tijdens t registreren of ie nog beschikbaar is. Het is gewoon heel vervelend van die kapers maar er is verders niets tegen te doen want iedereen mag domeinnamen registreren 8)
Het zou best kunnen gebeuren op de sites van hosting bedrijven etc Ik heb zelf een webshop en diverse domeinnamen, ik kan via mn webshop precies zien in welk gedeelte mn bezoekers zijn, hoelang en waar ze op zoeken etc. ik neem aan dat dit bij hostingbdrijven ook zo werkt. Als ze dan iets leuks voorbij zien komen dan registreren ze het snel zelf, erg flauw trouwens. Ik adviseer je om je domeinnamen te checken op de site van de sidn.
Oh, zo irritant. Ik heb zelf een goed lopende site en een aantal jaar geleden heeft iemand een domein genomen die maar één letter scheelt van de mijne. Om bezoekers naar haar site te lokken ofzo. Ik vind het erg kinderachtig, maar er is helaas niks aan te doen.
hey ik heb het er net even over met mijn man en je kan even kijken.. op www.sidn.nl daar kan je kijken wie hem heeft geregistreerd zijn dat nou die mensen van dat bedrijf dan weet je voldoende is het een totaal onbekende dan zal het meschien toeval zijn.. xxxx nukie
'Dat gebeurt' is met een T...wat schrijven veel mensen t met een D zeg...bizar Graag ontopic...het gaat hier niet over spelling! Kwebbel