stand baarmoedermond verandert telkens tijdens zwangerschap??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MoesCH, Aug 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    Hallo,

hier weer een onzeker berichtje.,.
    weer zwanger na 2 miskramen (4 in totaal nu:()
    en heb weer wat bruinverlies.. overdag is t echt minimaal tot niets.. maar in de ochtend is t er wel wat meer..

ik ben dus gaan voelen, wat ik eigenlijk niet moet doen, omdat ik er alleen maar onzekerder van ben geworden.. maar door dat bruinverlies dacht ik ff kijken of mn baarmoedermond dicht zit.

nu heb ik al 2 dagen achtereen gemerkt dat in de hele vroege ochtend mn baarmoedermond lager zit en zacht is en wat open, dan is er ook wat meer bruinverlies..
    in de middag zit ie hoger en is dicht en hard.. dan heb ik ook vrijwel geen tot minimaal bruinverlies..

mijn vraag is nu, is het normaal dat de stand van de baarmoedermond verandert tijdens de zwangerschap? ik heb altijd gedacht dat die helemaal dicht zat en hard moet zijn! dat is bij mij in de ochten niet het geval.. maar in de middag weer wel:(
    of duidt dit op een miskraam??

ik heb geen buikpijn en ik weet dat t met bruinverlies nog alle kanten op kan.. maar ik heb er maar 1 goede ervaring mee gehad en dat was bij mn zoontje, en 4 slechte.. bij mn miskramen..

groetjes,

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    zal er ff bij vermelden dat ik nog maar pril zwanger ben..
    5 weekjes ongeveer..
    mijn NOD was 15 augustus.. maar had op 13 augustus al een hele vette positieve zwangerschapstest..

3. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ik snap de onzekerheid heel goed, maar door zelf te voelen word je alleen maar onzekerder.
    Het is heel normaal dat de stand van de baarmoeder veranderd tijdens de zwangerschap en dit varieert ook per dag/tijdstip.

En door het voelen kan je de baarmoedermond extra prikkelen waardoor je juist bloedverlies/bruin verlies krijgt. Omdat het beter doorbloed word kan er makkelijker een vaatje kapot gaan. Dit kan ook komen door de aanraking van de vingers.

Een baarmoedermond is na een bevalling nooit meer helemaal gesloten. Dan kan je er met 1 vinger een stukje in en daarna kom je op het gesloten deel. Dat is heel normaal.
    Ik weet niet of je ver genoeg door voelt om dat te voelen. En twijfel eraan of je daar zelf wel bij kan komen, bij het gesloten deel bedoel ik.

Groetjes Ineke

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    bedankt voor je reactie!
    nee ik voel net alleen t begin stukje zeg maar.. en voel dan dat t wat zacht is en n klein beetje open staat.. verder kom ik er niet bij!
    maar ik ga nu gewoon afwachten.. en hopen dat t toch wel goed zit.. meer kan ik helaas niet doen:(

over 2 weken heb ik een echo. dus moet nog even 2 weekjes in onzekerheid blijven!

Share This Page