Wij gaan binnenkort een dagje naar Amsterdam. Online las ik, dat je naast de normale grachtentours ook met kleine bootjes mee kunt. Heeft iemand daar ervaring mee? Waar moet ik wel/niet zijn? Waar moet ik op letten? En wat is een redelijke prijs? Daarnaast wil ik heel graag een Escape Room / Locked Room doen. Daar zijn er een handjevol van. De volgende heb ik al gevonden: Escape Room Claustrophobia, Room Escape Amsterdam, Sherlocked, Logic Locks, Room of Riddles, Time Trip, The Escape Hunt Experience, Save Amsterdam en Escape Room Kids. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en ook of het leuk is voor de kinderen (5,5 en bijna 3 jaar). We gaan namelijk maar met z'n viertjes en je kunt meestal niet in je eentje naar binnen. Ze hoeven natuurlijk niet alle puzzels mee te doen, maar als het een beetje leuk aangekleed is, zodat ze nog wel genoeg te zien hebben, scheelt het al wel. Dus ook voor deze: Welke raden jullie aan/af? Alvast bedankt!
Ik zie dat je Escape Rooms Nederland gevonden hebt met alle escape rooms in Amsterdam . Als je echt met kinderen van die leeftijd wilt dan wordt dat wel een probleem. Minimumleeftijd is vaak 12+. Uitzonderingen zijn er die vanaf 10 jaar mogelijk zijn. Ik heb zelf ervaring om met een kleintje van 2 een room binnen te komen. Het is 2 keer gelukt en vonden de eigenaren van de escape room het niet erg, maar we waren de hele tijd op de kleine aan het letten en konden niet optimaal genieten. Dus mijn tip zou zijn om zonder de kinderen een escape room te bezoeken. Of een specifieke escape room voor kleine kinderen te bezoeken. Veel escape rooms zijn niet per definitie heel goed aangekleed hoor. Dus ik zou het niet daarom doen voor je kinderen. Op Escape Rooms spelen met kinderen vind je meer tips voor escape rooms met kinderen.
Bedankt voor je reactie. Waarom was je op je kleine aan het letten? Mocht hij /zij niet overal aankomen? Vooral ook bedankt voor die laatste link! Ik had die site nog niet gevonden. Mijn lijst komt van Bookings.com Ik denk dat ik een keer in onze eigen provincie een escape room ga doen.
The Room Tiny Bang Machinarium Kijk maar eens of je oudste het wat vindt! Misschien wel ernaast zitten in het begin.
Oh je bedoelt op de PC! De kleinste laat ik nog niet op de PC spelen. De oudste (5) speelt wel. Tiny Bang hebben we en vindt hij geweldig. Ook Botanicula vindt hij leuk. Machinaruim heb ik niet gekocht, omdat ik de sfeer iets te ... mja hoe zeg ik het... donker vond. The Room kende ik nog niet, maar die vind ik ook nog te eng voor hem.