Vraag Fertility Friend

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Beay, 29 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik ben opnieuw begonnen met temperaturen, dit keer lijkt het beter te gaan dan de vorige (enorm hoge pieken en dalen de hele cyclus).
    Ik had de 25e een positieve ovulatietest, maar mijn temperatuur gaat niet omhoog dus ik denk dat er geen eisprong is geweest. Nou heb ik afgelopen 3 nachten extreem slecht en kort geslapen en dit wil ik invullen (het is iets uitzonderlijks want ik slaap altijd als een blok), maar FF weigert dit want mijn temp is te laag? Waarom bepaalt FF dit?
    Snap er niets van...
    Alvast bedankt!
     
  2. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Wat voer je in dan? Sleep deprived?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je temp is te laag??

    Je tempt wel rectaal toch?
     
  4. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ja ik temp rectaal. Elke ochtend voordat ik mijn bed uitstap, niet op hetzelfde tijdstip, ik werk in de zorg.
    Ik probeer onder het kopje specifics in te vullen dat ik slecht geslapen heb, maar dat vinkje haalt FF er weer uit.
     
  5. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Klopt
     
  6. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat is inderdaad vreemd. Bij mij pakt hij hem wel maar mijn temp is dan wel hoger ipv lager.
     
  7. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Hoe minder slaap, hoe lager mijn temperatuur altijd is. Is dat bijzonder?
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat is normaal, maar je moet er wel voor zorgen dat je altijd evenveel slaapuren hebt, anders is het tempen niet zinvol namelijk.

    Dus stel dat je de ene week om 7 uur op moet, dan slaap je bijv van 23-7 uur = 8 uur slaap.
    Heb je dan een keer nachtdienst waardoor je van 23-7 moet werken, dan slaap je bij thuiskomst 8 uur, bijv van 8 tot 16 uur en meet je om 16 uur je temp.

    Beide keren heb je dus gemeten na 8 uur slaap.

    Als je het zo doet, kan je templijst wel betrouwbaarder zijn.
     
  9. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Het was nu een kwestie van niet kunnen slapen en uren wakker liggen. Maar helaas is altijd evenveel uren slaap niet mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld ook slaapdiensten. Dan zal ik maar zo veel mogelijk noteren en hopelijk aan het einde van de maand er iets wijs uit worden. Ik ben namelijk aan het tempen omdat ik meerdere keren per maand, op rare momenten in mijn cyclus een lh piek heb en de rest van de maand (met ongevoelige testen) een behoorlijk donkere streep, altijd. Dus ben erg aan het twijfelen of er wel een eisprong is.

    Bedankt voor jullie reactie!
     
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang ben je van de pil oid af?
    Meerdere lh pieken hebben in een cyclus duidt vaak op pcos namelijk.
     
  11. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ik ben vanaf begin juli al gestopt met de nuvaring. Ik denk zelf al een tijdje dat ik pcos heb (om de haverklap licht positieve zwangerschapstesten maar niet zwanger, hoge lh in urine, veel haargroei, acne en lange cyclus), maar de gyn heeft met de echo in september vastgesteld dat het niet zo was.
    Ben zelf een beetje bang voor de overgang (moeder was ook jong). Vandaar ook dat ik nu toch wel erg graag wil weten of het allemaal goed zit. Nog ideeën?
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Je hoeft niet altijd pcos op je echo te zien.
    Je zou om een bloedtest kunnen vragen bij de gyn.
    Je mocht dan trouwens wel al snel naar de gyn zeg.
    Normaal is het na een jaar pas ;).

    Tempen zou je kunnen doen, maar dat werkt alleen als je het stipt kan doen. Anders is het echt niet betrouwbaar helaas.
    En vwb die licht posi zw testen, grote kans dat die gereageerd hebben op lh pieken.
     
  13. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Dit is ook niet van het laatste jaar. Ik heb al klachten vanaf 2016. In dat jaar voor het eerst gestopt met de anticonceptie en sindsdien loop ik met onverklaarbare rug en buikpijn. Voor het gebruik van anticonceptie (16e) werd ik 1 keer per jaar ongesteld en dat vond ik toen niet zo erg.
    Ik heb een afspraak staan bij het fertiliteitsteam om mijn cyclus via echo's te monitoren. Helaas kun je dat pas plannen als je je menstruatie hebt en dan is het te laat om mijn werk af te zeggen.
    Vandaag lage temp, wel een goede nacht, dus gewoon geen ei ondanks piek.
    Bedankt voor je tip, ik zal ze maandag eens bellen!
     

Deel Deze Pagina