vraag fietsstoel achterop en bagage

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wennepen, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb een gewone fiets met moederstuur en ik heb de voetsteuntjes van het fietszitje in de fietstassen (en meteen ook een stuk veiliger ;)) Een beugel voor de buggy heb ik niet (vind dat toch zwabberig, vroeger wel gehad) de buggy stop ik in de fietstas en maak het met een sjorbandje aan het achterzitje vast.

een mand of bak voorop vind ik persoonlijk niets, veel mensen hebben dat de laatste tijd maar ze kunnen er niet mee fietsen :)

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Toevallig ben ik vanmiddag bij fietsenmaker geweest met deze vragen. Ik moef ook een achterzitje want Tycho wordt te groot. Ik heb een gazelle bloom met fietstassen en buggy drager.

Deze opties gaf de fietsenmaker mij:
    1) achterzitje+buggy drager zonder fietstassen
    2)achterzitje+verlengde bagagdrager met fietstassen maar zonder buggydrager

Hij gaf aan dat als je en boodschappen en een kind en een buggy achterop je fiets heb je een heel stuk zwaarder bent en ook nog eens een heel stuk langer door die verlengde drager en de buggy drager.... En het is qua stabilteit ook niet echt prettig,ontztettend wiebelig.

Dus ik ben nu in dubio. Ik gebrui de buggy drager nog best veel en heb de buggy vaak bij me en doe niet heel veel boodschappen met de fiets. Dus in dat opzicht kan ik de fietstassen eraf laten en bijv een mand voorop doen. Maar straks als nummer 2 er is en ik met die erbij ook kan gaan fietsen kan de mand weer niet voorop en heb ik ook de buggy weer nodig....

Ik weet t dus nog niet haha

3. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0

Dit heb ik dus ook, als D straks mee kan op de fiets, dit zal pas volgend voorjaar/zomer zijn dan is de buggy ook weer handig.
    Maar goed, dan ga ik ook altijd met verschoonspullen op stap dus zijn de tassen ook weer nodig.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, als je dat echt allemaal perse wilt.. dan misschien eens kijken voor een bakfiets..?
    Want het lijkt me anders ook wel een gevaarlijke bedoening worden hoor!

Op de psz heeft een moeder een hele lange fiets met een extra zadeltje, waar het wat grotere kind op kan zitten, een voorzitje, een bak voorop (waar 1 kind in kan) en ja, dan zou er achterop ook nog wel plaats zijn voor fietstassen en een buggydrager..
    Soort tandem dus (vind t geen gezicht overigens..:p).

5. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Arevinol, lijkt me ook geen gezicht Haha.
    Ik moet gewoon mijn eisen bijstellen denk ik ;)
    Waarschijnlijk ga ik voor de tassen, die zal ik meer gebruiken dan de buggy

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als het alleen maar gaat om even boodschappen te doen zou ik de buggydrager laten vallen. hier heb ik ook een achterzitje (lang kind)
    en als ik met de fiets boodschappen ga doen, zet ik Collin gelijk in het winkelwagentje.

Als je de buggie echt voor langere tijden (uren) nodig hebt omdat je bv. gaat shoppen, of veel wandelen etc. dan zou ik ook eens gaan kijken naar een bakfiets oid. De veiligheid van jou en je kids is op deze manier (als pakezel bepakt op de fiets) niet echt verantwoord.

Deel Deze Pagina