Vraag Fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Vrolijkheid, Oct 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hii

Deze flesvoeding - leek heeft weer een vraagje aan mede forummers. Welke fles raden jullie aan?

Kleine man is begonnen met Calma van Medela met afgekolfde flesjes. Dat ging voor geen meter hij werd er helemaal agressief van. Dr Brown ging beter maar de speen lijkt wat lang voor zijn mond en hij doet heeeel lang over een fles (bijna een uur en dan met 3 keer pauze en dan nog laat hij veel staan dit met speen 1) Avent had ik in de kast staan en geprobeerd nou dat was 5 keer verslikken half stikken, hikken, hoesten, proesten, vond ik dus geen succes. Nu Difrax die is wat mij betreft nog het beste: hij drinkt in een half uur de fles, speen ligt goed in zn mond maar hij lekt met regelmaat zo langs zijn mondje. Ik weet niet of dat wellicht nog is omdat hij ook moet wennen aan een speen (hij krijgt nu borstvoeding en flesvoeding) en dat ik het even de tijd moet geven of dat dit niet goed is en ik verder op zoek moet naar de geschikte speen/fles.

Tips, anyone?

2. nonski

nonski Actief lid

Jun 30, 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Waarschijnlijk moet je kindje wennen aan de fles, dit gaat een stuk sneller dan drinken uit de borst. Hier moet hij harder voor werken.
    Ik ben zelf heel tevreden over de difrax fles. Door neo/kinder verpleegkundigen word difrax of dr brown fles aangeraden. Andere flessen geven vaak veel problemen.
    Succes!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De difrax speen past ook op de smalle dr browns fles.

Ik zelf vind de dr browns flessen erg fijn. Difrax lekt en onze jongens zogen deze vacuum. Maar goed die combinatie kan je nog proberen.

Verder kan het gewenning zijn.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij gebruiken de avent natural flesjes en zijn wij heel tevreden over.

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Avent natural hier ook goed bevallen ( niet te verwarren met de klassieke avent flessen)
    Ook hier de dr brown nu en vind het fijne flessen.
    Zou je niet een fase 2 speen erop kunnen proberen?
    Ik heb namelijk 1x deze fase op de fles gezet bij mijn zoontje van 5 weken, normaal doet hij er 25-30 minuten over en met de fase 2 deed hij er 10 min over.
    Dit vond ik te snek gaan dus ik zit nu weer op fase 1, maar aangezien jouw mannetje er een uur over doet, zal hij er nu misschien een half uur over doen?

6. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Bij mijn eerste was na even zoeken difrax de juiste fles, bij nr twee hebben we lang gezocht alles gehad en zijn we nu geindigd bij avent natural (inderdaad niet de normale) difrax ging veel te snel, dr brown weer te langzaam etc. Het is een heel gezoek.

Onze tweede zoon lekte ook veel naast zijn mondje met difrax. Hij had dus een bredere speen nodig. Mss dat de brede fles van difrax iets voor jullie is? Onze eerste zoon heeft daar nooit last van gehad.

7. Vrolijkheid

Dat is inderdaad een goede tip ! Ga ik ook proberen. Hier inderdaad Difrax ook wat te snel (maar niet zo snel als avent) en Dr Brown te langzaam. Wat een gezoek haha.

8. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Hier Dr. Browns flessen, smalle, perfect tegen krampjes ook. Duurt het te lang maar lijkt de fles/speen verder goed te zijn voor hem dan zou ik de fase 2 speen er op proberen. Dan verkort je de tijd vast en zeker naar iets acceptabelers.

9. Vrolijkheid

Yep die heb ik geprobeerd maar die gaat weer te snel...

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De s-speen van difrax zou ertussen liggen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    So wie so niet groter dan newborn gebruiken. Je tepels krijgen na verloop van tijd ook geen grotere gaatjes.

12. Vrolijkheid

Ja dat is inderdaad degene die tot nu toe het beste gaat maar nog niet fantastisch ;)

13. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Hahaha, moest wel erg lachen om je reactie, zie het helemaal voor me, ineens grotere gaten in je tepel:D

Share This Page