Welke flesvoeding raden jullie aan en waarom?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door LoveLaughLive, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk merk flesvoeding hebben jullie de beste ervaringen mee?

1. Nutrilon

2. Hero

3. Nestle

4. Kruidvat

5. Overige.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hallo allemaal, in januari verwachten wij een zoontje. Ik ben me aan het orienteren welk merk flesvoeding wij het beste kunnen gaan geven. Vandaar dat ik hier dit onderwerp aan maak.

Welke flesvoeding raden jullie aan? En waarom?
    Waar te verkrijgen?

Zijn zelf tot nu toe aan het twijfelen tussen:
    Hero
    Nutrilon
    Kruidvat

Omdat we uit onze omgeving hier veel goede ervaringen over horen.

Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb bij beide Hero (toen nog Friso) gebruikt en ben altijd zeer gevreden geweest. Ga nu dus weer Hero gebruiken.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Bij de oudste kruidvat op aanraden van zh.
    middelste kreeg nutrilon doordat ze erg vaak in het zh lag en ze dat daar gebruikten
    jongste krijgt hero, dat kreeg hij in het zh en thuis geprobeerd over te stappen naar kruidvat, maar kreeg hij krampen van

4. nonski

nonski Actief lid

30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Hier kruidvat voeding, doet ze het goed op, nooit een krampje gehad. En qua prijs gunstig.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overige.
    Als je je kind flessen wilt geven, dan kan daar het beste moedermelk in zitten. Die kun je m.b.v. een kolf gewoon uit je borsten halen.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Borstvoedingmaffia?! Dit is de vraag dus niet....;)

Wij zijn begonnen met nutrilon ha, omdat ze dat in het ziekenhuis ook kreeg... Na zes maanden zijn we overgestapt op Kruidvat (de hypoallergene). Ging net zo goed, maar scheelde heel veel geld! Mochten wij een tweede krijgen ga ik in ieder geval niet de duurste poeder geven..

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb vanaf het begin nutrilon gebruikt. Weet ook niet waarom eigenlijk.... Het was wel een nadeel dat ik vaak helemaal naar Schiphol moest rijden omdat ze in heel Haarlem waren uitverkocht.
    Hero is altijd op voorraad.

Nu moet ik echt online inslaan

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Dit

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Uh ze vraagt naar flesvoeding niet bv!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh ik heb zo'n bloedhekel aan dit soort antwoorden. Niet iedereen wil/kan borstvoeding geven.

Wij geven nutrilon. Geen idee waarom eigenlijk, meeste oppasgezinnen waar ik vroeger kwam gaven dit merk aan hun kindjes en daarom eigenlijk ook gedaan. Vind het wel een handige bus ook met een handig schepje.
    N & M doen het hier prima op!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier bij het afbouwen van de BV bij beide kindjes Kruidvat flesvoeding gebruikt. Goed en betaalbaar.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nutrilon...

Begonnen met kruidvat maar mijn kleine man kon hier niet door poepen. Overgestapt op nutrilon en nooit problemen meer gehad.

Ik zou een merk kiezen , die je makkelijk kunt krijgen. Als je 1 kruidvat heb maar 3 etos zou ik voor etos gaan. Mijn verloskundige zei dat het echt niks uit maakt , in Nederland is elke voeding goed. Dit is bevestigd door de kraamhulp en kinderarts.
    Alleen het ene kindje reageert beter op een merk als het andere.
    Toch zou ik bij een volgend kindje weer eerst een huismerk proberen , werkt dat niet overstappen op nutrilon.
    Scheelt gewoon giga veel geld en er zijn duizenden kindjes die wel goed op een huismerk reageren.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het merk kunstvoeding maakt vrij weinig uit. Alle merken stammen oorspronkelijk af van nutrilon/hero.
    Wij zijn bij de oudste gestart met nutrilon.
    Bij de jongste met etos ha, maar poepen ging moeizaam. Toen jumbo ha en dat ging goed.

Kies een merk die je makkelijk kunt halen, dus niet eerst ver moet rijden en voldoende voorradig id.

14. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Alle flesvoeding is in Nederland van goede kwaliteit. Vandaar dat de Chinezen het bij ons wegkapen ;)

Kruidvat, Hero, Nutrilon, Etos, AH, Biobim, het maakt geen bal uit! Wel is Nestlé bijv. iets zoeter van smaak.

Persoonlijk zou ik je willen aanraden of een tip meegeven: standaard voeding valt best zwaar, mogelijk als je een prematurenkindje zou krijgen. Mijn dochter heeft verborgen reflux en ernstige darmkrampen gehad. Standaard voeding was zo zwaar op de maag voor haar, dat ze dat niet kon verwerken.
    Een comfort voeding is speciaal tegen spugen en krampjes, ik zou di aanraden vooral omdat heel veel baby's krampen krijgen!

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Bij de oudste nutrilon. Altijd goed gegaan.
    Bij de jongste met nutrilon begonnen, maar dat weigerde hij te drinken. Hij kreeg volledige bv. Toen hero geprobeerd omdat die qua smaak het meeste op bv zou lijken...en hij dronk het! :)

Ik heb voor merk gekozen zodat ik niet speciaal naar een winkel moet om het te kopen.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Oftewel:

Het maakt helemaal niks uit ;)

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat overdreven zeg ze zegt het toch op een normale manier

In iedergeval, ik gaf bij mijn eerste nutrilon en daar deed ze het goed op.

18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Na de bv eerst nutrilon gegeven. Omdat mijn man daar mee thuis kwam bij overgaan naar nr 2 overgestapt op hero. Scheelt 2.5 euro per pak dus wel de moeite vonden wij. Over beide tevreden. Ik ben wel voor t gemak van een merk gegaan want dan hoef ik niet speciaal naar 1 winkel voor voeding maar kan ik het in alle winkels krijgen

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik geef bon bebe. Ze doet het we goed op en het kost maar 6euro per pak.
    Bij de oudste gaf ik nutrilon.

20. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik zou je een huismerk aanraden, wat goed verkrijgbaar is bij jou in de buurt. Een huismerk doet namelijk echt niet onder voor een duur A-merk.

Wij gebruiken zelf het huismerk van Jumbo (is hetzelfde als kruidvat). Ik betaal zelf maar 6,09 per pak. Het scheelt enorm als je het met een A-merk vergelijkt. En onze jonge man heeft hier nooit problemen mee gehad. Eerst de H.A. voeding, en daarna de normale variant.

Hier hebben we meerdere Jumbo's en meerdere winkels van het kruidvat in de buurt.

Deel Deze Pagina