Weinig eitjes, slecht zaad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jennifer85, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Hi meiden!

Ik hoop dat iemand me kan helpen met positieve berichten dat het toch mogelijk is.
    Ik heb al 2 ivf behandelingen gehad waarbij ik 3 eitjes en 5 eitjes had geproduceerd. (Hier wel dochter uit gekomen)
    Nu 5 jaar later weer bezig en is zaad heel slecht. Namelijk maar 1 miljoen na behandeling dus toch voor ICSI.

Ik ben blij dat het nog niet voorbij is, maar heb weinig hoop. Bij wie was dit ook of soortgelijk met wel positief nieuws?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik had PCOS, mijn man een verminderde zaadkwaliteit en er speelde een bevruchtingsprobleem. ICSI was voor ons de oplossing. We hebben het geluk gehad, dat het ons meteen bij de eerste behandeling een mooie dochter opleverde.

ICSI is bij een laag aantal eicellen misschien wel beter, omdat je een hogere kans hebt op bevruchting. En qua zaadcellen pikken ze er een aantal goede uit, die ze kunnen gebruiken. Dus daarvoor maakt het niet uit dat je maar 1 miljoen hebt. Succes!

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Bij icsi maakt het aantal zaadjes inderdaad niet zoveel uit... Er moeten er maar zoveel goede zijn als er eicellen zijn.

Voorlopig hebben we hier nog geen resultaat, maar we zijn nog maar pas bezig. Hier ook icsi omdat de zaadkwaliteit heel wisselend was en het staal bij de dag van de punctie was ronduit slecht :) We hadden gehoopt half ivf-icsi te kunnen doen op onze eitjes, maar dat was niet aan de orde. Ik moet anderzijds wel zeggen dat ik heel blij ben met de opbrengst die we hadden; ik veronderstel dat dit mede ook door de icsi komt. Dan is de bevruchting zelf ook al gebeurd en is er alweer een stap overbrugd!
    Veel succes gewenst!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dora Bij ICSI heb je helaas niet automatisch bevruchting. Een zaadcel wordt wel direct in een eicel geinjecteerd, maar dat betekent niet dat de bevruchting al heeft plaatsgevonden. De kernen moeten nog gaan samensmelten en delen, pas dan is er bevruchting.

Het kan dus voorkomen dat er ook bij ICSI geen bevruchting plaatsvindt. Maar de kans daarop is natuurlijk wel stukken kleiner, aangezien je de zaadcel een heel eind op weg helpt, hij hoeft zelf niet meer binnen te dringen. Bij ons waren de zaadcellen iets te zwak om er op eigen kracht doorheen te komen en/of het schilletje van mijn eicel was te hard. Ik had het geluk dat het doordelen en de innesteling wel goed ging, we hadden alleen hulp nodig bij de eerste hindernissen.

5. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Hi Jippie, bedankt voor je positieve bericht! Ik hoopte alleen weer niet zo lang het traject in te moeten en hoop idd dat ICSI het best werkt.

Hi Dora, wat spannend voor jullie zeg! Hoe ver ben je nu in het traject?
    Ik mag hopelijk volgende week beginnen met spuiten

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Jippie: Ik heb me verkeerd uitgedrukt, natuurlijk is er niet meteen een bevruchting en niet altijd (dat was bij mij ook het geval), ik bedoelde eerder dat de zaadcel al in de eicel zat en dat je op die manier alweer een stapje verder staat! Wij hadden idd ook 13 follikels, 11 eicellen, 8 waren rijp genoeg en werden voor icsi gebruikt en daaruit zijn dan 6 embryo's gekomen. Dus idd niet elke eicel wordt wel degelijk bevrucht en wordt een embryo, maar ik denk dat de kans al iets groter is dan bij ivf. Net omdat de zaadcel dan al iets dichter is bij de eicel.

@Jennifer: Wij zitten bij poging 1; ik heb een mislukte verse tp achter de rug en nu gaan we voor een tp van een cryo in natuurlijke cyclus. Over een goede week heb ik de eerste follikelmeting om te kijken hoe het met mijn eitje gesteld is. Veel succes alvast!

7. dievine

dievine Actief lid

17 okt 2011
    191
    0
    0
    noord brabant
    HI

Hier ook een dame met zowel slechte kwaliteit zaad en weinig ei. Afgelopen maandag punctie gehad, mijn echtgenoot moest dezelfde ochtend 2x produceren vanwege geen bewegende zaadcellen.
    Nu zijn er wel voldoende zaadcellen gevonden om in de eitjes te stoppen (icsi) maar dat geeft niet altijd resultaat. Bij ons is het dit keer niet raak, de vorige keer hebben we een mooie dochter aan overgehouden.
    Icsi is slagingskans veel groter, maar geen garantie.

Succes

8. Jennifer85

Jennifer85 Actief lid

7 mrt 2011
    405
    45
    28
    Hey dora, wat vervelend dat het niet gelukt is! Heb je al een meting gehad? Succes!

Hi Dievine, ja ik vind het ook wel lastig omdat het icsi word is zeker geen garantie. Ik vind het namelijk best zwaar als we 3 behandelingen moeten doen met per keer misschien maar 1 embryo?? Die onzekerheid pff echt lastig.
    Is er bij jullie niks uitgekomen? Aan je status te zien, wat vervelend zeg! Wanneer mag je weer starten?

Deel Deze Pagina