Vraag gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door butterfly89, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik wil gaan werken als gastouder, ben nu op zoek naar een woning, zodat ik 't kan gaan opstarten.
    Alleen zit ik momenteel erg te twijfelen wat ik wil qua woning.
    Er is eigenlijk keuze uit twee opties:
    1. Wonen in een wijk met veel gezinnen en dan in een rijtjeshuis.
    2. Wonen in een heel klein dorp en dan in een vrijstaand huis met grote tuin.
    Eigenlijk is het laatste zoals ik 't voor me zie. Vrijstaand huis en dan in de tuin een stuk met kippen, veel plek voor kinderen om buiten te zijn, veel natuur. Zelf een groentetuin en hieruit bio groenten halen. Sowieso is mijn plan om de opvang te doen met veelal biologische producten, zelf bio brood bakken, veel natuurlijk speelgoed, veel buiten zijn, weinig/geen tv kijken, echte aandacht voor de kinderen etc.
    Bij het eerste wordt het meer gewoon een gezinssituatie en is er weinig meer over van 't 'buitenplan'.
    Alleen bij optie twee moet ik dus hopen dat er ouders zijn die een stukje om willen rijden om hun kind bij mij te brengen als zij moeten werken.. Veel kinderen zullen er dan niet wonen in de buurt, dat is in een echt dorp weer veel meer.

Zijn er gastouders die een van beide hebben; hoe ervaren jullie dit? Zijn er genoeg gastkindjes te vinden, of wordt 't steeds lastiger door de bezuinigingen?
    & voor ouders; waarvoor zouden jullie kiezen? Zou je een stukje omrijden voor een bepaalde opvang, of is dichtbij huis/werk belangrijker?
    En zou je eerder kiezen die zelf moeder is en bijv. 30+ is, of is jonger ook prima?

Ik heb een hbo-sph diploma, maar dit is wat ik echt heel graag wil. Ben nu een beetje aan t orienteren in hoeverre 't haalbaar is en waar ik dan beter voor kan kiezen qua woning/plek.

Deel Deze Pagina