Ik stond vanmorgen bij de kassa en wilde pinnen. Ik wist zeker dat er genoeg geld op stond. Toch "zei" de pinautomaat dat mijn saldo niet toe reikend is. Stond ik daar met een rood hoofd! Ik ben naar een geld automaat gegaan. Daar kon ik ook niks pinnen. Dus ik maar bellen met SNS. Volgens SNS was er een bedrag vast gezet. Maar ze kon me niet vertellen wat. Na wat door vragen van mijn kant is zij verder gaan zoeken. We hebben gisterenavond getankt(betaald met pin) en bij de Zeeman wat gepint. Nu is er een bedrag vast gezet, waarschijnlijk van die bedrijven. Zodat ze zeker weten dat het geld eraf kan gehaald worden. Maar het is meer dan het dubbele wat nu vast staat. Normaal gesproken merk je hier niks van, maar omdat het zo dicht op het weekend is, is het nog niet verwerkt. Maar ik heb dit nog nooit gehad! Ik wist niet eens dat dit kon. Vind het wel erg raar. Je kan nu niet eens bij je eigen geld! Hebben jullie dit weleens gehad? Want zowel mijn man als ik wisten niet eens dat dit bestond!
Ik weet dat ze bij de ING het bedrag reserveren, wat er nog niet is afgehaald. Je ziet dat dan ook gelijk aan het saldo, maar wij kunnen gewoon overal pinnen. Heb je geen telebankieren ofzo, dat je het zelf ook kan zien, wat er nu precies op je rekening staat.
Dat is dan waarschijnlijk van het tanken. Vooral als je bij een onbemande pomp tankt gebeurt dat nog wel eens. Ze reserveren dan ik dacht iets van 150 euro voor je tankbeurt. Zodra je de slang terug hangt weten ze voor welk bedrag je getankt hebt en word de reservering opgeheven. Daar is het waarschijnlijk misgegaan. Ik heb het ook eens gehad. Van de pomp naar de super en daar niet kunnen pinnen omdat mijn saldo niet toereikend was. Terwijl ik zeker wist dat er genoeg opstond. Gelukkig was dat wel met een uurtje opgelost...
Oke dan! We hebben inderdaad getankt aan een (gedeeltelijke) onbemande pomp. Dan klopt het gelukkig allemaal wel. Vond het alleen zo heel raar. Dank jullie voor jullie snelle reacties!!
DUs als je maar 60 euro op je rekening hebt staan en wil een 10tje tanken bij zo'n pomp dan gaat dat niet? Nooit geweten eigenlijk..
ik ken ook alleen het reserveren van een bedrag. wat ik meer dan normaal vind. je hebt er immers iets voor gekocht ook. er staat dan een ster voor die een dag of 3/4 later verdwijnt.
Yep, ben er ook "the hard way" achtergekomen overigens, had net getankt (onbemande pomp), en wilde daarna bloemen kopen omdat we naar een verjaardag gingen ... helaas. Was nog op een zondag ook, dus geen bank in de buurt :x Nu was de bloemist een hele lieve meneer die mij geloofde op mijn groene ogen en mij die bloemen meegaf, en de volgende ochtend ben ik gaan betalen. Was ING overigens ook ...
Op zich vind ik het ook wel redelijk. Maar ik vind het wel raar dat die blokkering (want zo zie ik dat) dan de hele weekend erop blijft, zoals mevrouw van de SNS zei. Dus als we nou zondag weg wilden naar bijvoorbeeld een dierentuin of een pretpark o.i.d. dan zal dat niet kunnen, omdat we niet kunnen pinnen. Nu hebben we een spaarrekening, dus we kunnen dat wel gewoon overschrijven en dan pinnen. Maar voor degene die dat niet hebben is dat behoorlijk lastig, want het is toch je eigen geld waar je niet bij kan.
heb dit nooit geweten :S ben blij dat ik het nu wel weet want mocht ik een keer de auto lenen van iemand en willen tanken terwijl er bijv nog maar weinig op staat dan doe ik dat dus mooi niet om dit te voorkomen sta je mooi lullig te kijken... vind het wel raar dat er van weekendbetalingen ook altijd op ing staat gereserveerd bedrag als je bijv peuken haalt bij bruna.. het geld is er gewoon al wel afgehaald mara er staat vaak dan gereserveerd bedrag en nog niet van welk bedrijf ofzo... het is al afgeschreven dus waarom staat het dan als reservering? maar goed heb dit echt nooit geweten van die 125 of 150 euro
Voor zover ik het begrepen heb, is het dan al wel bij jou afgeschreven maar nog niet bij de winkelier bijgeschreven. Dan staat t als t ware op de reserve bij de bank..
Uuuuhm, ik lees net dit op Twitter: Pinstoring legt betalingsverkeer plat - Het laatste nieuws voor de consument leest u op OverGeld.nl van De Telegraaf [consument] Zou dat de oorzaak geweest kunnen zijn?
Ah, vandaar dat ik niet kon pinnen bij Prenatal rond kwart voor vijf. Ze kregen op het scherm de melding "neem contact op met uw bank". Zat me al af te vragen wat er nou was, kon nog wel geld opnemen bij een pinautomaat. @ TS: SNS Bank zet idd het bedrag vaak vast. Wat wel irritant is dat ze het niet online op je rekening laten zien (bijvoorbeeld als reservering zoals bij ING). Dit was voor mij ook één van de redenen om weg te gaan bij de SNS Bank.
Nou ik vind het inderdaad apart dat SNS er niet bij zet dat het gereserveerd is. Maar ook ik zit sterk te twijfelen om weg te gaan bij SNS. Hier in het dorp zijn ze al niet meer, je kan niet eens meer pinnen. Daar zit nu een Rabobank, maar die hebben hier ook geen kantoor meer, alleen een automaat. Als je nu meer dan 250,- wil pinnen moet je al 15 kilometer met de auto rijden om dat op te halen. SNS wil een internetbank worden heb ik begrepen, en het bevalt op zich wel. Maar als ik vragen heb, wil ik graag met een echt mens praten die ik aan kan kijken. Ik kan niet eens geld storten! Dat moet je in een speciale envelop doen en opsturen en dat kost ook nog iets van 13,-. Schandalig! Maar elke bank gaat op den duur alles via internet doen. Maar ik vind het maar vervelend!