Vraag: Gerookte zalm gegeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minime28, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    ik heb het nagevraagd en je mag verse gerookte zalm gewoon hebben.

liefs mandy

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Volgens mijn huisarts mag je dat ook gewoon eten!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Je moet alleen zeker weten dat het echt goed vers is, en dat is vaak lastig te controleren. In een restaurant bijvoorbeeld heb je daar geen weet van.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Kijk zelf gewoon goed naar de houdbaarheidsdatum, iets vlak voor of op of na de datum neem ik niet. Verder zo lang een viskraam niet naar vis meurt, ga ik ervan uit dat het allemaal hygienisch is en in een restaurant laat ik het ook gewoon staan. Of op een voorverpakt broodje...

Verder eet ik het gewoon wel, met mate. Voedingscentrum zegt dit:

Kortom, zo lang het nog niet al te lang in de koeling ligt, is er weinig aan de hand... Je moet ergens van uitgaan he...

5. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    precies dus haring mag ook gewoon!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haring mag wel, maar niet als het vacuum verpakt is geweest.
    Zalm mag wel als het vers is, niet als het vacuum verpakt is geweest. Dat kan je ook in een restaurant vragen.

7. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    ZAlm mag gewoon! OOK gerookt! Het is juist ontzettend gezond voor de baby! Mn verloskundige zegt ook dat het gewoon kan. Je moet niet te moeilijk doen... Vroeger aten ze gewoon alles, en toen werden er ook gezonde kindjes geboren.... Hoe doen ze het dan in die oerang oetang landen?

Please, geniet van je zwangerschap en maak je niet al te druk om wat wel en wat niet allemaal mag... Elke week verzinnen ze wel weer iets nieuws er bij...

8. MarionW

MarionW Lid

11 nov 2007
    27
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    Stadskanaal
    Ik vind dat je gewoon zelf moet beslissen of je wel of geen gerookte zalm eet! Laat je niet door anderen vertellen wat je moet doen. De meningen zijn nogal verdeeld..de ene zegt dat je het wel mag eten en het van haar verloskundige ook mag en de andere zegt dat je het niet mag eten en weer een andere zegt dat je alleen verse mag eten etc.
    Als je het zelf niet vertrouwd, doe het dan gewoon niet! Dan voel je je achteraf ook niet schuldig en wordt je ook niet bang dat je misschien listeria krijgt!

-x- Marion

9. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    Mensen die iets gegeten hebben. Normaal heb je bij listeria buikpijn en duizeligheid binnen de 48u dus niet druk maken als het meer dan 48u geleden is. Het komt in feite ook heeeel weinig voor daar de gezondsheidsvoorschriften de dag van vandaag heel hoog liggen. Zwangeren letten gewoon beter op met zo'n dingen die voorverpakt zijn of bereidingen van de dag ervoor. Als je de gerookte zalm in warme bereidingen doet mag het in principe dan wel weer, want de listeriabacterie gaat dood bij temperaturen boven de 45°.

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ik heb dit gevraagd aan mijn huisarts toen ik net zwanger was. Ik had gelezen dat het eten van vette vis goed was, maar als je op internet gaat kijken is helemaal niks goed. What to do?
    Gewoon niet overmatig, was het antwoord.

Als je alles volgt wat je niet meer mag, is zelfs water en brood niet meer goed.

11. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    nou mijn verloskundige vertelde dat haring van de visboer wel kan en juist goed is..zit omega 3 in...heb er gisteren nog 2 op ;)..
    Ik laat me niet gek maken...ik geniet van alles wat lekker is ! :D

Deel Deze Pagina