hallo allemaal heb even jullie hulp nodig misschien een stomme vraag maar ik krijg morgen eters en ga beenham maken uit de oven. nou staat erop de verpakking 35 min op 160 graden en daarna afgaren op 90 graden 10 minuten per 100 gram. nu heb ik 2 hammetjes van 550 gram per stuk moet ik dan naar het totaal gewicht kijken dus 110 min of gewoon 55 min??? alvast bedankt! groetjes domme choco
wij doen het nooit in de oven, maar altijd op de bbq, daar is het eerst even allekanten bakken, en daarna op het rooster boven op (gad bbq) een minuut of 20 a 30 (sneedjes erin maken en bestrijken met honing mosterd saus jammieeeeeeeeeee)
Ik zou ook 55 minuten aanhouden met een speling van 15 minuten omdat het volume van het vlees toch meer is als de 550 gram wat aangegeven staat op de verpakking. Eetsmakelijk alvast! Vind beenham heerlijk!
Zou ook 55 min doen.. Als je hem telang laat gaan wordt het zo droog, zou zonde zijn van je lekkere beenham
ongeveer.55 min. per beenham, het gaat erom dat het stuk zo zwaar is en die moet helemaal doorgaren.. je zou pas dubbele tijd rekenen als je een beenham hebt van 1 kg. Maar kijk goed naar je hammetje vaak is iets korter genoeg..dan is het nog sappig..
bedankt allemaal ik ga hem 35 min op 160 graden doen en 60 minuten afgaren heb ik besloten. nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties
ik heb hem van de week ook gemaakt (die van de c1000) en die was na 60 minuten nog niet helemaal gaar van binnen, dus voor 2 stuks zou ik ze toch echt 75 minuten erin zetten en dan even open snijden. succes, ze zijn heerlijk!