Nieuwe regels IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wachtende, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
  2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat het doorgaat.....

Afgezien dat ik het erg spijtig zal vinden voor de vrouwen boven de 43
    met een kinderwens...
    Maar nu met deze regeling wordt er een veel kleinere groep getroffen dan wanneer er nog maar 1 IVF poging vergoed zou gaan worden...

En idd het beter afstemmen van de medicatie, zou ook al enorm in de kosten drukken
    Zoals het nu gaat wordt er toch een hoop "weggegooid'...

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt mij als een goede regeling. Idd spijtig voor vrouwen boven de 43, maar ik snap de overwegingen heel goed.
    Het terugplaatsen van slechts 1 embryo vind ik ook een goede zaak.
    Echter, wat nu als je embryo's hebt van zeer matige kwaliteit? Mag je er dan ook maar 1 terugplaatsen?
    Dat zou ik persoonlijk dan weer jammer vinden, want die embryo's kunnen niet ingevroren (althans, dat doen ze in nederland niet) en gaan dus verloren.
    Medicatie... tjonge, wat had ik veel over!!! Heb ik iemand heeel blij mee kunnen maken, dus weggegooid was het niet. Maar daar kan echt bergen op bezuinigd!!!

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    betekent dit nu dat het terugschroeven van 3 naar 1 definitief niet door gaat? Ik hoopte het al aan de hand van het lente-akkoord, maar het wordt nog steeds nergens heel hard gezegd. Ook in dit stukje helaas niet... Het geeft goede hoop, maar ik blijf er onzeker over zo lang het niet echt zeker is.

En weten jullie wat ze bedoelen met "goedkopere" medicatie? Ik snap van voorschrijven op maat, maar het klinkt ook of ze zich willen gaan bemoeien met het type meds dat je krijgt? Mogen ze dan bv gaan zeggen of je gonal-f of menopur gaat gebruiken? Dat zou ik toch liever aan mijn arts over laten...
    Met zuiniger voorschrijven valt vast een stuk te besparen, zeker als ze 3 pogingen blijven vergoeden. Want er wordt vast ook veel gehamsterd met het oog op zelfbetaalde pogingen in de toekomst. Als dat schrikbeeld weg is, is er ook minder behoefte aan "extra" medicatie.

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    trouwens, eerst werd er gesproken het boven de 41 al niet meer te vergoeden. Dus ook in die zin in het voor veel vrouwen, heel goed nieuws!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
  7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63