vraag groente/fruithap

Discussie in 'Voeding' gestart door Lomi, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hallo lezers,

Mijn zoontje is volgende week 6 maanden oud en ik ben deze week begonnen met een fruithap.
    Tot nu toe heeft hij banaan en peer gehad.
    Echter hoor/lees ik nu meerdere malen dat het beter is om met een groentehap te beginnen (volgens mijn cb maakte dit niet uit).

Denken jullie dat dit (groentehap) alsnog zou kunnen? Ik geef 3 dagen hetzelfde, 3x banaan, 3x peer... kan ik dan nu 3 dagen achter elkaar een groentehap (bijv. wortel) geven of zou ik nu echt eerst een paar weken fruit moeten geven?

Alvast bedankt!

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee hoor, nu groente kan prima. Ik gaf ook vrij snel groente en fruit. Ze at na een paar keer 2x per dag; ik gaf dan in de loop van de ochtend een beetje fruit, en 's avond groente. Ze at in het begin echt kleine beetjes, dus 2x per dag ging makkelijk en was zeker noet te veel. Ik combineeerde wel altijd iets bekends met iets onbekends; dus bv banaan (bekend, had ze al een paar keer gehad zonder problemen) en 's avonds pompoen (onbekend, nog nooit eerder gehad). Dat onbekende gaf ik dan 3 dagen.
    Hier twee meiden met aanleg voor allergie, dus ik lette wel goed op wat ik gaf en de mogelijke reactie.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan zonder problemen nu groente geven. De maag van je kindje weet niet of het fruit of groente is :)

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee hoor je kan nu ook prima groente geven. Wel goed inderdaad dat je 3 dagen hetzelfde geeft. Je zou op zich ook al beiden op 1 dag kunnen geven, 's morgens fruit en 's middags/ 's avonds groente, maar dan inderdaad wel even opletten dat je bekent fruit geeft als je onbekende groente gaat geven.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het advies van met groente beginnen heeft te maken met het feit dat fruit zoeter is en kindjes dan teveel aan de zoete smaak wennen.
    Maar dat schijnt alweer achterhaald te zijn. Zeker icm bv want dat is heel zoet.

Deel Deze Pagina