Hoi dames, Onze dochter is nu 8,5 maand en geniet elke avond van haar warme hap. Ik probeer zo veel mogelijk te varieren, maar ben heel erg op zoek naar inspiratie over hoe nu verder. Ze krijgt nu: Aardappels, groente, vlees Rijst, groente, kip (vaak maak ik een "sausje" van courgette met tomaat en kip) Pasta met tomatensaus Qua groente lust ze eigenlijk alles wat ik haar voor zet: Rode bieten Sperziebonen Courgette Wortel Maïs Bloemkool Broccoli Doperwten Rode kool Komkommer (los in stukken) Tomatensaus (ui, knoflook, tomaten, eventueel wortel) Of een mix van bovenstaande Hebben jullie ook tips over bijvoorbeeld nasi of couscous? En kruidenmixen?
hoe eet je zelf dan?? Ik gaf gewoon wat wij aten...in de fase waarin ze zaten. Dus toen ze alleen groenten nog aten gaf ik alleen losse groenten, later zat daar rijst, couscous, pasta of aardappel bij. Maar in die fase gewoon hetzelfde als wij. Kruiden mogen ze gewoon hebben en ik kook niet met pakjes en zakjes. Met 8,5 maand dus bijvoorbeeld gewoon nasi, alleen gaf ik de stukjes vlees niet.
Onze dochter eet 4 dagen haar warme hap bij de gastouder en we hebben afgesproken dat we deze zelf meegeven aan haar. Op de andere dagen eet ze vaak wel met ons mee, maar is het soms wel handig om iets in de vriezer te hebben voor als wij bijvoorbeeld shoarma of een pittige curry eten. Vandaar dat ik om lekkere tips vraag. Ik ga even naar die site kijken! Dankjewel!