Ik heb mijn haren in geen jaren geverfd. Mijn eigen haarkleur is heel donkerbruin (met een mix van wat zwart er doorheen). Maar echt een hele donkere, koele tint. Nu wil ik het absoluut niet lichter hebben en ook niet al te veel schadelijke producten gebruiken. Mijn moeder gaat begin juni trouwen en dan vind ik het dus wel heel leuk om net even wat neer nuance aan te brengen. Ik wil geen heftige producten ivm zwangerschap maar net even wat meer pit. Zelf denk ik aan zeer diep blauwzwart of een variant erop. Iemand een idee of tips? Geen permanente keuze dus voor mij. Ik zal het niet gaan bij houden en heb er absoluut geen problemen mee als het straks gewoon weer die hele donkerbruine tint is. Ik vind het op sommige momenten gewoon wat ‘saai’ ogen. Er zit vrij weinig warmte in (koele tint) en als we dan toch maar voor koel gaan, dan maar helemaal koel
Ik zou denk ik naar de kapper gaan en je daar laten adviseren. Zeker als je het nooit verft en goede producten wil. Zij wisten bij mij heel goed wat wel en niet mooi zou pakken, gaven duidelijk aan welke verf ze gingen zetten. Ik denk dat het moeilijk adviseren is vanaf hier met standaard pakjes. Ik heb me toen ik jong was wel eens bij Etos laten adviseren over haarverf dat pakte toen overigens wel goed uit. Maar ik heb ook wel eens gelezen dat door hormonen als je zwanger bent kleur anders kan pakken. Of dat waar is geen idee. Zitten hier overigens wel wat kapsters op het forum dus hopelijk krijg je goed advies!
Ik heb dezelfde haarkleur als jou ongeveer als ik het zo lees. Ik kleur mijn haar altijd zelf. Voor de kleuring gebruik ik dia richesse 3 donker bruin. Het is een kleurspoeling zonder ammoniak en de kleur blijft hecht heel lang in je haar en geeft een mooie glans. 1 x in de 3 maanden werk ik alleen de uitgroei bij en die kam ik door de rest van het haar want de lengte van het haar is vaak dus niet eens nodig omdat er nog veel kleur en glans in zit. Voor de activator gebruik ik dan 3%. Dat dekt ook meteen grijze haren mocht je die hebben . Het is beslist een koele tint zonder warmte. Voorheen had ik wel vaker spoelingen waarbij in de zon het dan beetje koper of oranje doorschijnt dat heeft deze echt niet. Zolang je maar in de cijfer 3 blijft qua codes. De hoger je gaat de meer warmte erbij komt. Ik bestel alles altijd online bij de groothandel.
Maar voor iets meer diepte in mijn huidige tint hoef ik het niet te verven. Ik gebruik namelijk regelmatig een shampoo met wat kleurpigmenten (geen verf) en dat zorgt voor een prachtige glans. De kleur die ik zelf heb, daar is niks mis mee. Wil ik die iets verdiepen, dan volstaat een shampoo met kleurpigment prima. Qua verf, goede tip om het idd niet zelf te doen, maar omdat ik dus niet van plan ben om mijn haarkleur structureel te veranderen dacht ik ‘misschien is zelf doen ook een optie’. Ik prefereer geen hele heftige verandering namelijk . Ik wil juist een meer ‘heftige’ (noem het dan maar dramatische) tint voor even en de reden waarom de zomer een goed moment is voor mij is omdat mijn huid snel verkleurt in de zon (en ik sowieso in de aanloop naar de bruiloft een tanrevel kuurtje doe waardoor mijn huid ook wat gebronsder is). Echt heel erg bleek zal ik door een blauwzwarte haarkleur niet worden. In tegendeel wanneer het winter is. Dan word ik er grauw en bleek van, ondanks mijn medium getinte huid. Ja ik heb echt een hele complexe kleur..
Als je een shampoo gebruikt met kleurpigment en zou ik zelf niet aan de slag gaan maar echt even advies inwinnen bij de kapper en daar laten doen. Ik zag laatst een post voorbij komen van een kapper uit mijn regio die aangaf om het aan te geven als je shampoo met kleurpigment gebruikt bij je kleurafspraak.
Ja daar heb je op zich wel een punt. Zijn hier ook kappers? Ik zal idd mijn kapper van de week eens contacten. Punt is wel dat ik gelijk weer een fortuin kwijt ben maargoed. Ik heb liever dat het goed gebeurt en dat het er ook naar wens uit ziet, dan dat ik zelf ga prutsen zonder mooie resultaten of beschadigd haar.
Fijn spul, zo schadelijk als een haar masker zit ook blauw tussen. https://overtone.co/pages/for-brown-hair
Klopt, maar dat zal voor elke haarkleuring gelden, vooral omdat mensen het verkeerd gebruiken. Mijn ervaring met Overtone is goed.
^^ mijn haar valt dan onder de categorie dark dark Brown en dan vind ik de ogenschijnlijke resultaten wel wat tegenvallen. Wel lastig vanaf een plaatje natuurlijk. Maar als het echt niet schadelijk is.. Ik heb toen ik 20 was ofzo wel een tijdje echt dat diep diep blauwzwarte haar gehad. Weet niet meer welk merk dat was. Maar omdat de blauwe gloed er na 2x wassen wel uit was en je dus ‘gewoon donker’ haar overhield, vond ik het de moeite niet waard om te blijven kleuren. Dat zal nu niet anders zijn, ook al ga ik naar een kapper denk ik. Maar voor een goed advies is het wel aan te raden ja. Maar nogmaals, voor iets eenmaligs ben ik dus wel sneller geneigd om het zelf te doen. Wat kan er nou mis gaan met een pakje verf als ik het niet lichter wil maken? Hoogstens dat je er geen bal van ziet. Wel zal ik de shampoo met kleurpigment vanaf nu even laten staan.