Vraag het me gewoon af, kleur ogen van m'n dochtertje... :)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melloncollie, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Niet dat het uitmaakt, maar ik ben er toch zo benieuwd naar !

Ze zeggen dat de kleur ogen van een baby zo rond de 6e week zichtbaar gaat worden. Nou heb ik een baby'tje die het heel spannend maakt ;) Want:

Eerst werden ze lichterblauw
    Er werd een patroontje zichtbaar
    Toen leken ze weer donkerder te worden
    En nu komt er wat bruin doorheen

Dus ja, wat wordt het nou? Bruin, blauw, of bruin en blauw? :)
    Hadden meer mama's dit, dat het lang duurde eer de definitieve kleur ogen van hun kindje zichtbaar werd?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb gehoord dat de ogen pas bij 9 maanden de definitieve kleur hebben.
    Demi heeft tot nu toe blauwe ogen. Ze zouden nog bruin kunnen worden, want ik heb zelf bruine ogen.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Kan tot een jaar duren hoor. Mijn kind begon met donker blauw, toen werd het grijs en nu zien we toch langzamerhand wat groen en bruin komen (meer onze ogen ;) )... Heb geduld, het wordt vanzelf NOG mooier!

4. melloncollie

Ah, nou dan gok ik op bruine oogies. Want dat zie ik nu steeds meer verschijnen. Heeft ze toch nog iets van papa ;) Ik heb zelf blauwe ogen. Maar een kind kan alle kleuren ogen krijgen. Mijn ouders hebben allebei grijs/groenige ogen terwijl mijn broertje en ik toch duidelijk blauwe ogen hebben.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia begon met donkerblauw nijging tot bruin en dachten echtdat ze bruin zouden worden. namate ze ouder werd werden ze steeds blauwer en nu zijn ze felblauw :) en ben er wel trots op dat ze mijn oogjes heeft. vader is half turks en heeft bijna zwarte ogen. ik heb dus blauwe ogen en mijn dochter ook. dacht echt dat hij wel dominant zou zijn met zijn zwarte haar en ogen.

met 1 jaar staat de kleur bij de meeste kindjes vast en zullen ze niet meer veranderen. mijn jongste zusje kreeg met 2 jaar echter ineens bruine ogen en die heeft ze nu nog :). daarvan was ze begonnen met blauw en ze werden uiteindleijk groen en dus toen weer bruin.

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Tot een jaar of zo kunnen ze veranderen en volgens mij is bruin overheersend dus grote kans dat het bruine ogen worden.

7. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben ook benieuwd wat mn zoontje krijgt.

Ikzelf had tot mn derde felblauwe ogen.
    Daarna werden ze groen.
    En nu (23) worden ze steeds bruiner ?!?

Mijn zoontje heeft nog steeds felblauwe ogen

8. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

esmee had heel donker grijze ogen toen ze net geboren was.. en soms in het daglicht dacht je weer, nee ze zijn bruin..
    en nu heeft ze grijs/groen.. net als haar papa...
    dus het kan alle kanten nog op...

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Joshuah heeft echt aparte.
    Begin was het donkerblauw met wat bruin. Dat blauwe is ondertussen veel lichter geworden maar in het midden is het nog steeds bruin.
    Op sommige foto's is het alsof hij blauwe ogen heeft en de andere weer bruine. Hij heeft echt de combi van beide van ons. Mama bruin en papa blauw. Iedereen zegt het dat hij een aparte kleur heeft. hopelijk blijft het zo :D

10. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    volgens mij laten ze geen bruin zien als ze niet bruin gaan worden...

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Mij is verteld dat ze met ong 2-3 maand de definitieve kleur hebben, wel kunnen ze nog een pak donkerder of lichter worden.

Bruin zou idd overheersend moeten zijn, maar het klopt niet altijd hoor, mijn mams heeft 7 kinderen, zij heeft bruine ogen, de papa van de vier oudste ook bruine ogen en de papa van de drie jongste blauwe ogen.

Mijn oudste broer en ik zijn de enige met bruine ogen, de vijf andere hebben allemaal helderblauwe ogen.

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Toch kan het wel.
    Mijn broertje had bruin, grijs en groen 3 kleuren door elkaar.
    Tja,, ook apart zie je gewoon niet vaak dat is het gewoon :)

13. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik heb bruine ogen, mijn vriend heeft blauwe.
    En raad het eens... onze dochter heeft blauw/bruine ogen. Perfecte combi dus! :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hoort ook wel eens dat als het oogwit helemaal wit is (bij baby's is vaak een gedeelt een beetje grijzig) dat dan de oogkleur zo blijft. Bij Eva is het nog een beetje grijzig, maar haar oogkleur is altijd dezelfde kleur geweest (blauw, net als ik), dus lijkt me sterk dat het nu nog gaat veranderen.

Over het algemeen geldt: als de ouders allebei blauwe ogen hebben, hebben de kinderen ook altijd blauwe ogen. Of groen, of grijs, dat hoort ook bij het 'blauwe gen'. Als niet allebei de ouders blauwe ogen hebben, kan je kindje alle kleuren krijgen.

15. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin had bij zijn geboorte al een paar hele donkere kijkers.
    En ze zijn nu echt donkerbruin.

Hij is overgens de enige van de 4 kinderen met bruine ogen
    De andere hebben allemaal een combi van grijs/groen/lichtbruin.

Ikzelf heb bruine ogen

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hiet hetzelfde mooi is het he :D

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft denk ik nog niet z'n definitieve kleur.

Bij zijn geboorte had 'ie hele donkere blauwe ogen, die zijn steeds lichter geworden. En nu zie ik er een klein beetje groen doorheen, dus is het lichtblauw/groen. Maar dat groene is nog maar een klein beetje, en ik denk dat dat nog meer gaat worden. Mijn vriend en ik hebben allebei blauw/groene ogen, al wil dat natuurlijk niet zo veel zeggen.

18. melloncollie

Ik merk wel dat Yelena een soort werkje erin heeft, een soort sterretje lijkt het wel. Dat heb ik zelf ook. Dat is bij mij wittig van kleur; met grijze ogen lijkt dat dus op blauw. Beetje vaag verhaal maar ik hoop dat jullie het snappen.
    Heel veel mensen denken altijd datik bruine ogen heb en dan zien ze dat het blauw is en zijn ze stomverbaasd. Het valt gewoon niet op ;)

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij hebben beide blauwe ogen, dus kon ook bijna niet anders dat Joris ook blauwe ogen kreeg.

En dat heeft hij dus ook ;)

Na de geboorte waren ze echt heel donkerblauw, al gauw werd het steeds lichter en daarna kwam een soort werkje erin, met een donkerder randje. Hij heeft echt hele mooie blauwe kijkertjes :D Krijg ook regelmatig complimentjes voor zijn mooie oogjes :D

20. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Onze kleine meid had bij haar geboorte hele donkere ogen, diep donkerblauw. Die werden vervolgens zeegroen, toen donkergrijs en vervolgens langzamerhand al lichter. Ik vond het reuze spannend wat het zou gaan worden, omdat ik groenblauwe ogen heb en 1 tak in mijn schoonfamilie groene ogen heeft, maar nu zijn ze "gewoon bruin" zoals die van haar vader en die andere 95% van mijn schoonfamilie. Ook mooi, hoor. Maar stiekumpjes had ik op een verrassing gehoopt.

Deel Deze Pagina