hallo dames.. wat moet ik regelen als je uit elkaar gaat? het huis staat op beide namen (huur) en tijdje geleden hebben we een gezamelijke rekening geopend maar zie door het bomen het bos niet meer
He bah meid, wat een naar bericht! Gezien het tijdstip van je post is het nogal vers of niet? Als ik het zo lees valt het mee met de te regelen dingen denk ik... Geen koophuis, niet getrouwd. Hebben jullie particuliere huur of woningbouw? En heb je naast de gezamenlijke rekening ook nog een eigen? Sterkte voor nu!
ja klopt is afgelopen avond gebeurd maar spook zoveel door me hoofd kan niet slapen ja heb nog wel een eigen rekening gelukkig maar van hem mag ik deze in deze huurwoning blijven.. het is van een woningbouw
Dat klinkt ( van rekening en huis) allebei positief, ook al is de rest dat niet natuurlijk. Dat je niet kan slapen snap ik helemaal! Omdat hij zegt dat jij in de woning mag blijven, heeft hij het uitgemaakt? Je bent nu erg praktisch aan het nadenken, snap ik, zou ik zelf ook doen. Maar is er geen kans meer dat het goed komt? Ik ga nu weer proberen te slapen ( keelpijn en verkouden) maar lees je morgen nog even weer! Sterkte....
He balen meis! hier even de dingen die ik zo gauw kan bedenken: Uiteraard het verdelen van goederen, maar ook evt schulden en huisdieren. Als jij alleen in het huis blijft wonen kijk dan ook of je gas, water, electra naar beneden kunnen. Denk,ook na of je er wel wilt blijven wonen (herinneringen, kosten) en welke alternatieven je hebt. Kijk ook na op wiens naam de verzekeringen lopen en laat deze ook aanpassen als ze alleen op jouw naam staan. Sterkte!
dankjewel naja de hond hou ik en de spullen moeten we nog verdelen baah blijf maar huilen zodra ik ga liggen om te proberen slapen ga ik malen.. helemaal gek wordt ik er van zag het niet aankomen we hadden geen ruzie niets..
Wat ik heb gedaan; Bank gebeld( om rekeningen te splitsen en op alleen onze namen te zetten) Energie maatschappij(1 eruit) Water ook Notaris(wij hadden Geregistreerd partnerschap wat ontbonden moest worden. De verzekeringen omZetten naar 1 persoon Uitschrijven gemeente. Alle inboedel verdelen, persoonlijk bleef persoonlijk. Decreet is verdeelt. Net als de honden, alles stond op papier. Volgens mij was dat het zo gauw.. heel veel sterkte! Zoals ik het begrijp was het dus ook geen gezamelijke beslissing.. Ach meisje toch digi knuffel!!
bedankt voor de tips:] ga morge met een nuchter hoofd hoop ik nog met hem te praten voorlopig wonen we samen in een huis. tot hij dan een ander huis heeft.. maar echt een reden heb ik niet waarom het over is.. maar hoop dat die zich bedenkt.. we hadden zoveel toekomst plannen kan toch niet 1.2.3 poof weg zijn terwijl we gistere middag nog serieus samen leuke dingen hebbe gedaan baah
pff dan is t helemaal k*t ja als je t niet zag aankomen en smiddags nog leuke dingen gedaan hebt. ik kan je alleen maar heeeeel veel sterkte wensen!!
He wat een rot situatie! Ik hoop dat jullie nog een keer een goed gesprek aangaan en jij duidelijkheid krijgt waarom het over is, of natuurlijk dat hij zich bedenkt. Al zal dit wel een flinke deuk in jullie relatie geven. buiten de tips die al gegeven zijn, heb ik ook geen tips meer. wil je alleen heel veel sterkte wensen!
hier nog even een update. we gaan het gezamelijk nog proberen hij had eigenlijk vanmiddag spijt gekregen om het te beƫindigen Ik heb dus gezegd dat k me niet zo laat behandelen .. en dat hij zeer zeker .. zn best moet doen om te laten zien dat hij me nog wil en niet na een moeilijk moment gelijk de deur dicht te gooien.. heb wel een hele deuk in me zelf vertrouwen hij wil er aan werken om mij het vertrouwen te geven maar ondertussen voel k me nog gekwetst en hij komt over een uur thuis wilde die nog even met me praten hoe we het aanpakken ben benieuwd
@TS: Nou, dat geeft weer een beetje moed! Blijf vooral positief (en zet je zwangerschapswens even in de koelkast... eerst even jij en je vriend!)
pffff meid wat is dat schrikken, wat fijn dat ie toch ook wel het nog wil proberen... sterkte saampies