hallo allemaal, Toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik eczeem in mijn gezicht. Mijn dochter is nu 1 en heb het nog steeds. Ik kreeg van de dokter een zalfje en nu naar lang zoeken kwam ik erachter dat het clowns eczeem is. Nu kan het dmv een antibiotica kuur en een zalfje dat het weg gaat. Nu is mijn probleem dat we aan het proberen zijn voor een 2de dus antibiotica enzo me niet zo goed lijkt. Iemand ervaring?
Ik zou overleggen met je arts, ik zie niet in waarom antibiotica niet mag? Of is het een hele lange kuur?
Geen ervaring hiermee. Maar zoals @Fuddey als zegt; overleggen met je arts. Er zijn voldoende antibiotica kuren die je wel in dit soort situaties mag gebruiken.
Ik ga woensdag naar de huisarts! Maar vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem. Bizar al dat de arts niet doorhad wat het was toen de tijd
Onze dochter had het toen ze 3 was. Ze heeft er anderhalf jaar mee gelopen en het was heel erg! Kindjes staarden haar aan, het leek alsof ze rond haar mond verbrand was. We zijn bijn verschillende dermatologen geweest en allemaal dachten ze dat het gewone eczeem was dus gaven ze steeds cortisone, wat het nog erger maakte! Uiteindelijk met internetartikelen enzo eindelijk een dermatoloog zover gekregen om de antibioticazalf (rozex creme) voor te schrijven. Uiteindelijk is het na maanden weggegaan daardoor. Ze heeft nog kleine putjes/littekens rond haar mond ervan. Dus ja, blijkbaar iets wat dokters niet gauw diagnostiseren.
Ow jee! Apart he... ik heb dus ook bijna 2 jaar moeten zoeken op internet. Moet woensdag naar een waarnemend arts helaas niet mijn eigen dokter die is er voorlopig niet. Ik neem maar een stapel foto's mee van mijn eczeem en maar hopen dat hij gewoon iets mee geeft wat wel helpt. Gelukkig dat het bij je dochter over is. Als puber had ik ook heftige eczeem in mijn gezicht en dat was heel naar. Je voelt je toch niet fijn wat je zegt... mensen staren je gewoon aan!