Aanstaande woensdag heb ik met 7,1 weken m'n eerste echo. Mijn verloskundige wil een uitwendige echo doen. Wat kan ik verwachten? Is er überhaupt wat te zien en kun je ook al een kloppend hartje zien met dit termijn?
Jazeker! Ik heb met nog geen 6 weken mijn eerste echo gehad. Prachtig kloppend hartje te zien dus er is echt wel wat te zien hoor!
Ik had met 7w2 een inwendige echo en we hebben een prachtig kloppend hartje gezien! Je ziet waarschijnlijk het vruchtje en de dooierzak. Heel bijzonder!
Hartje zie je waarschijnlijk wel, maar veel meer zou ik er niet van verwachten bij een uitwendige echo op dit termijn.
Bedankt meiden voor jullie reacties, ik verwacht er ook niet veel van, als het hartje maar klopt! Mooie duidelijke echo babyangel! Ik hoop woensdag ook zo'n echo te kunnen showen.
Ik heb vorige week een echo gehad met 7w4d, aan het vruchtje was nog niet veel te zien, maar wel een prachtig kloppend hartje! Dat is het belangrijkst echo was trouwens inwendig, uitwendig lukte niet. Veel plezier!
In mijn foto album staat ook een foto van een -inwendige- echo bij 7 weken. Je gaat een boontje met kloppend hartje zien. Bij mij heeft de gyn het hartje wellaten horen toen.. dus wie weet.
Mijn eerste echo was met 7 wkn en 6 dagen, wel inwendig. We zagen gelijk een boontje met een kloppend hartje!
Bedankt meiden voor jullie reacties, ben erg benieuwd wat we gaan zien woensdag. VK zegt dat een uitwendige echo vast gaat lukken omdat ik erg slank ben, we zullen zien!
Wat een duidelijke echo Peachy, Morgenochtend hebben wij de eerste echo, de zenuwen beginnen nu toe te slaan!
Hi ladies, aangezien ik met ongeveer dezelfde tijd een echo krijg, 7,5 week, vroeg ik me af of je nu wel of niet een 'lege' blaas moest hebben. Ik ben het echt helemaal vergeten...
Dit was mijn echo bij 8 weken en 2 dagen.. Uitwendig. Ik had inderdaad bij 7 weken en 1 dag ook een uitwendige echo, maar inderdaad niet zo veel te zien, behalve dan dat je een donkere vlek zag, en een knipperend hartje! Die andere foto is van 17 weken en 1 dag. Morgen heb ik mijn 20 weken echo! Geslachtsbepaling!! Zo ontzettend spanennd. (bij 20 weken en 3 dagen!) Ik had wat extra echo's ivm bloedverlies vanaf week 6, nu nog steeds regelmatig. Eigenlijk elke dag wel een beetje!
Het ligt eraan of je een inwendige of uitwendige echo krijgt. Mijn eerste was met 6w4d inwendig, en was met lege blaas, ging heel goed. Bij de uitwendige echo vorige week met 12w4d moest ik wel een volle blaas hebben. Ging ook goed. Daarna nog inwendig om hoofdje te meten, daarvoor mocht ik eerst mijn blaas legen Heel veel plezier!
Wat een mooie echo's hier al! En bedankt bailey, vermoedt dat het inwendig wordt wegens wat buikvet, dus dan leeg ik 'm op tijd hihi
je kan beter afwachten wat de VK zegt.. als je blaas toch vol moet zijn issie leeg en kun je dus geen echo maken. Leegmaken kan altijd nog. Ik kreeg bij 2e termijn echo eerst een uitwendige echo, daarvoor moet je een volle blaas hebben. Dat lukte toch niet goed genoeg dus moest ik uitplassen. Nou dan ga je dus gewoon even naar het toilet en doen ze daarna inwendige echo. Op de site van onze echoscopist staat ook dat als je korter dan 10 weken zwanger bent je dan altijd een inwendige krijgt. En bij het melden dat je er bent zeggen ze bij ons ook of je mag uitplassen of niet. En of je buikvet hebt of niet.. Ik ben slank, heb geen buikvet maar bij 8 weken kreeg ik nog wel een inwendige echo omdat het nog niet goed genoeg te zien was.
Dank je voor je hulp. Je hebt gelijk, kan het beter even afwachten en leegmaken gaat makkelijker dan vullen Ik kreeg een inwendige met 11 weken vijf jaar terug vanwege het buikvet, vandaar dat ik er vanuit ga dat dit nu nog steeds zo is