Vraag ik nou echt zo veel van hem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Ik denk dat er aardig wat vrouwen jaloers zijn op mij :p .

Mijn man ziet het werk zelf en ik ben al precies en kan er echt niet tegen als hij in het weekend vroeg wakker is en het hele huis aan het poetsen is. Al zijn het wel de kleine dingen die er niet in gaan, sporttas uitpakken bijv. Verder mag ik niet klagen, maar ik zou hem een hele harde knal verkopen, wat nou niets doen, als je hem nou hard genoeg die schop verkoopt loopt die graag door de pijn in zijn reet.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Die had van mij echt een schop onder zijn hol gekregen

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    OMG! ik kan niet tegen deze "nooit doorgeknipte navelstrengmannen" arghh! wonen nog steeds bij hun mammie...bah
    Ging er bij mij niet in..ik heb zo'n man waar alle vrouwen jaloers op zijn.

4. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    #44 Lirial, 12 dec 2012
    Laatst bewerkt: 12 dec 2012
    Hi, je vraagt niet teveel, maar vaak kost het even wat tijd voordat iemand gewend is van werkend bestaan naar ww/huisman of vrouw. Veel mensen die zonder werk komen zakken even een tijdje in het nixdoen, als reflex op het slechte nieuws de baan te verliezen. Het doet vaak echt iets met je en als je in vakantiemodus zakt dan voelt het nog niet zo definitief...
    Ik las sinds 5-12 this, dat is nog hartstikke vers...

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik denk dat hij nog een beetje moet wennen. Het komt vanzelf dat hij wel wat gaat doen. Zo niet een hele hard schop onder zijn kont geven en echt wel even de confrontatie aangaan.

Wij werken allebei en moeten allebei concesies doen qua huishouden, als ik dan wat vraag en hij zucht... is echt het hek van de dam.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Lirial. Ik weet wel zeker dat hij moet wennen thuis. Mijn man raakte vorig jaar rond deze tijd ook zijn werk kwijt en het heeft echt een paar weken geduurd voordat hij de spirit weer kreeg. Wel maakten we gewoon een schema voor de week met het huishouden en hij deed ivm mijn zwangerschap al vrij veel. Moest er dan nog wel om vragen. Met een duidelijk schema deed hij het super goed en hoefde ik het ook niet meer te vragen! Blijf in gesprek erover en geef hem even de ruimte om zijn verlies te verwerken.

En begrijp me goed je vraagt absoluut NIET te veel! Hij zou het hele huishouden moeten gaan doen zolang hij thuis is + koken!

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee dat doe ik zelf wel:D

Mijn man kan echt niet koken:):)

Maar goed ik vind het ook leuk om te koken hoor dus dat vind ik echt niet erg..

Ik geef hem nog even de tijd om te wennen.. En als er dan nog geen verbetering is geef ik hem een flinke trap onder zn kont!

8. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Mijn vent doet alles in huis als het moet! Hij is de hele week van huis (internationaal chauffeur) en in het weekend draagt hij ook gewoon zijn steentje bij! Ik kan soms nog niet geloven dat hij zoveel doet. Dit gun ik iedere vrouw!

Ik heb in eerdere relaties jouw probleem ook wel meegemaakt hoor.. Echt verschrikkelijk! Je voelt je echt een slaafje!
    Het is echt zo vervelend als je alles moet voorkauwen.. Volwassen vent... kom op..

Succes ermee!

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh nee ik voel me geen slaafje hoor..

Maar ik vind gewoon toen we beide fulltime werkte voor onze zoon er was deden we alles samen.
    Toen kwam ik thuis te zitten deed ik alles alleen ( ik vind dat vanzelf sprekend ) Man kreeg ander werk en draaide soms diensten van 15 uur per dag dus deed ik het vaak ook alleen omdat ik vroeg thuis was.

Maar nu is hij thuis en vind ik dat hij best wat meer kan doen uit zichzelf. Ik wil niet alles te hoeven voorkauwen..

10. senta

senta Niet meer actief

Haha wat is dat toch met die mannen, die van mij kan net een ei koken, maar meer ook niet!

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

hahaha, de mijne mag dus ook alleen maar de voorbereidingen treffen, spullen snijden of de aardappels schillen, en in de pan roeren zodat het niet aanbrand. Verder bepaal ik de rest:cool:
    Het is toch wat met die mannen van ons:D

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Beste Saja,

Je verhaal is zeer herkenbaar. Mijn man zit binnenkort (nu nog niet) in de ww en ik werk 4 dagen. Ik weet zeker dat het bij ons ook zo zal gaan. Ik heb op dit moment nog een schoonmaakster die ik logischerwijs ga opzeggen wanneer mijn man straks thuis zit. Ik weet zeker dat ik dan op mijn vrije dagen/vrije ochtenden alsnog heel het huis kan poetsen en de was op kan ruimen. Wij gaan ontzettende ruzie krijgen aargh :(.

Nee, je vraagt echt niet te veel, je wil toch de tijd die je samen vrij hebt zo leuk mogelijk besteden, niet aan het huishouden dus? Als je heel duidelijk aangeeft dat je hier ongelukkig van wordt wil hij mss wel luisteren. Misschien afspreken dat hij elke dag minstens een half uur met het huishouden bezig is? Op een half uur kan je al veel doen! Succes met alles

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja zelfs het roeren mag hij hier niet..

1x vroeg ik of hij macaroni wilde koken en als het kookte hij het 10 min moest laten koken..
    Tja je raad het al meneer keek na ongv 20 min dus de macaroni was snot..

@adriana,

Wij hebben hier dus ook al de nodige ruzie om gehad:) En precies wat je zegt ik wil als ik vrij ben ook genieten van mijn zoon en mijn man en niet de hele dag de troep opruimen van de week daar voor..
    Ik ga hem inderdaad maar even de tijd geven om te wennen max 2/3 weken en als hij dan nog zo makkelijk is dan ga ik inderdaad maar zeggen dat ik er ongelukkig van word ( in de hoop dat het helpt )

14. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Oh gelukkig voel je dat niet.. Ik voelde het wel zo helaas.. Ben blij dat ik nu een vent heb die meedenkt. Ik geloof zelfs dat hij nog schoner is dan ik! hahaha.
    Ja ik vind ook dat diegene die het meest thuis is ook het meest moet doen.En dat is hij dus in dit geval. Je hebt helemaal gelijk hoor! Jij werkt en hij is thuis, dus hij doet thuis de boel. Zo simpel moet het zijn.. Jammer dat hij dat niet ziet..

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag

hahahahahaha!!! nou dat gaat nog net, ook alleen maar omdat we (verplicht) op inductie koken en er op de kookplaat 2 klokjes zitten. voor de 2 linker 1 en voor de 2 rechter 1. en dan kunnen we het zelfs zo instellen dat zowel klokje als warmtebron na de X minuten uitgaat. Het is dus meer tegen het aanbranden, mare ik moet er toch wel bij blijven voor de smaak en ingredienten.
    Gisteren hadden we rijst en dien moest 25 minuten, dus stellen we dat in. ik zet in de tussentijd de kracht steeds wat lager als het te hard gaat, en hij roert dan zo nu en dan even door die pan.
    zodat ik ff email, facebook en zp kan checken tijdens het koken. Hij was tenslotte eerder thuis en zat op de bank te wachten;)

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriend werkt ook niet en ik werk fulltime dus hij zou het huishouden moeten doen. Nou, dat kost ook heel wat moeite hoor, om hem aan de slag te krijgen! Hij heeft zo'n soort kalender/agenda en daar moet ik per dag op zetten wat hij moet doen en met een beetje mazzel doet hij (een paar van) die dingen. Maar als ik bijv. vraag of hij de was wil doen, gooit hij het in de wasmachine maar vergeet het in de droger te doen/op te hangen. Erg frustrerend, ik zit er zelfs aan te denken een schoonmaakster in te huren ;)

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    niet lullig bedoelt maar je word behandeld zoals jij dat zelf toelaat, dat wil zeggen, hij weet inmiddels dat als hij het niet doet dat jij het wel doet dus waarom zou hij dan ook maar een poot uitsteken, ik zou er heel makkelijk in zijn, jij werkt en hij niet dus de rollen zijn omgekeerd hij doet het huishouden, daarentegen vind ik ook dat als hij niet werkt hij het zijn werk moet maken om werk te zoeken en dat lukt niet als je tot half 12 op je nest ligt te rotten, jij bent nu het sloofje en hij houd vakantie, maar dat is alleen omdat jij het toelaat, ik zou dus niet koken als de afwas niet is opgeruimt had voor de kleine gekookt en zelf wat gaan halen, ik zou ook zeker niets doen op de dagen dat je vrij bent waarom pak een lekker boekje languit op de bank dat verdien jij want jij werkt hard, als je ziet dat hij echt zijn best doet kan je altijd nog een keer je steentje bij dragen maar op dit moment zou ik het lekker allemaal aan hem overlaten.

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En dan ? Als je dat doet ligt er dus binnen een week een was van drie meter hoog, een afwas van 3 meter hoog, een stof laag waar je je naam in kunt schrijven etc etc, ze laat zich niet als sloof behandelen, dit is gewoon een standaard mannen kwaal, mannen missen nou eenmaal dat ene gen wat wij wel hebben, het multi task gen. Ik heb het ook al eens gedaan hoor wat jij hierboven aangeeft maar ik heb geen zin om in een zwijnenstal te wonen en dat zal TS ook niet willen.

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nee dat hoeft ook niet, want geloof mij een échte man wilt ook niet in een zwijnenstal wonen ;) belangrijkste blijft natuurlijk communicatie maar je zult echt de circel moeten doorbreken om verandering te kunnen zien, ik geloof niet in die man/ vrouw hokjes want mijn man hoef ik absoluut niets te vragen die heeft alles al opgeruimt voor ik kan zeuren ;) (ook niet altijd leuk:)) terwijl de vader van mijn kids het hele huishoud gebeuren niet snapte die dacht werkelijk waar dat alles vanzelf ging :(:( dus hebben we een weekje geruild daarna ging hij wel inzien dat als niemand het doet er dus ook niets gedaan word, daarna heeft hij altijd meegeholpen

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Alleen beginpost gelezen, dus weet niet of het hier al gezegd is. Ik weet dat sommige mannen écht in een gat kunnen vallen als deze hun werk kwijt raken. Voor een man is het toch een deuk in hun zelfvertrouwen. Hun zijn immers de kostwinner. Als hij nergens zin in heeft en maar de hele dag op de bank zit en zolang op bed ligt, moet je dit wel in de gaten houden dat hij hier niet te ver in doorslaat. Ik weet niet of hij gevoelig is voor depressies?

Deel Deze Pagina