*zucht*, dan hebben we het over jonge kinderen en hun uitspraken. Mijn zoon van 7 jaar kan er ook wat van. Vandaag kwam de moeder van vriendje naar mijn man. Dat zij had gehoord dat onze zoon tegen haar zoon had gezegd dat mijn man niet zoons vader is. Stiekem moet ik erom lachen, maar ik woon in een ontzettend roddeldorp. Even voor de duidelijkheid: mijn man is de vader van al mijn 3 kinderen. En vooral bij oudste en jongste is dat niet te missen. Mijn zoon wilde gewoon met rust gelaten worden door zijn vriendje, vriendje was irritant volgens zoon. Toen besloot hij dat maar te zeggen. Jullie kinderen ook zulke leuke/minder leuke uitspraken?
Ik stiekem dus ook hoe ze het verzinnen is mij ook een raadsel. Volgens zoonlief was hij toen wel van het jongetje af
Toen ik nog geen vriend had en mijn kinderen door omstandigheden hun vader niet zagen zeiden ze regelmatig dat ze geen vader hadden. En bloed serieus ook hoor. Ik kon praten als brugman maar nee ze bleven bij hun menjng. Nu als ze het over mijn vriend hebben zeggen ze juist vaak: mijn vader. Heel frappant om te zien hoe.hun erin staan. Maar ook knap dat ze zo een eigen houding erin geven.
Ja hoe ze soms dingen bedenken.... Zo kwam de moeder van een klasgenootje een keer bezorgd naar me toe omdat mijn dochter zou hebben gezegd dat ze geen vader had want die was dood...... Noujaaaa hoe ze erbij komt... en zo lekker bijdehand af en toe. Vanmorgen lag ze bij ons in bed, krijg ik ineens een elleboog in mijn gezicht dus ik zeg: he kijk je even uit? Zegt ze: tja dat krijg je ervan. Ik: huh waarvan? Zij: nou moet je daar maar niet gaan liggen.... Eh pardon? En dan met zo'n grijns op haar gezicht....
Mijn zoon was 4 toen hij aan het eind van onze straat liep, daar mocht hij toen nog niet komen (wel tot halverwege, hele rustige straat dat wel). Gelukkig zag mijn vriendin dat (ze stond te kletsen met een paar buurvrouwen buiten) en vroeg dan ook “waar is je moeder?”. Hij zei: “die is thuis want ze heeft in haar broek geplast!”..... ....niks van waar dus....ik was even binnen. Als ik die buurvrouwen zie, dan moet ik er altijd weer aan denken. En stiekem toch wel lachen erom .
Mijn dochter was 11 of 12 en vanaf de achterbank in de auto hoorde ik haar bloedserieus zeggen dat ze 'later toch maar geen rechter wordt'. Op mijn vraag 'hoezo?' antwoordde ze, wederom bloedserieus, 'zo'n pruik staat mij toch helemaal niet?' Kind kijkt teveel films denk ik
Mijn zoon van 8 was vorige week een beetje opstandig, tegen het brutale aan. Toen ik dat tegen hem zei was zijn reactie: nou ik denk dat ik een beetje in de pubertijd kom.. Bij een advertentie over alcohol bij de afhaalchinees stond dat als je onder de 18 jaar bent en je een biertje drinkt, je 90 euro boete moet betalen. Hij had alleen het woord boete niet gezien. Loopt hij naar de eigenaresse en vraagt hij bloedserieus waarom je daar 90 euro moet betalen voor een biertje. Keken ze hem wazig aan, haha...ik had allang gezien wat hij bedoelde...
Stiefdochter van 9 was bij een vriendinnetje in de buurt aan het spelen vandaag. Normaal komt ze altijd voor het eten thuis maar nu kwam ze maar niet, dus wij gingen maar vast eten. Komt ze om half 8 aanzetten, had daar al gegeten en ze aten daar friet. Ze was vergeten om te vragen of het mocht zei ze. Later biechtte ze op dat ze het eigenlijk niet was vergeten, maar ze was bang dat het niet zou mogen. Daarom koos ze ervoor om daar friet te gaan eten, als wij dan boos zouden worden als ze thuis kwam had ze in ieder geval die friet al op was haar redenatie. Maar mijn vriend en ik moeten er zo om lachen dat dat boos worden niet helemaal gelukt is
Mijn dochter wilde weten hoe een baby in de buik eruit ziet als hij er bijna uit komt. Google liet ons bijgevoegde afbeelding zien. Dochter: iew ze zijn in hun blootje, dat is niet fris om te laten zien
Mijn zoon heeft een tijdje terug tegen een vriendje gezegd dat hij nooit meer met hem mag spelen omdat dat niet van mij mocht.... De dag erna kwam moeder van vriendje verhaal halen, ik eist uiteraard nergens van af!
Op een ochtend zaten papa en ik in de zetel en weet niet meer om welke reden begonnen we een kussengevecht. Natuurlijk is mijn vriend sterker en was ik aan het verliezen en klopt hij keihard met een kussen op mijn rug... Ik lachen maar mijn zoontje zag het anders... hij loopt naar zijn kamer, ging zijn speelgoedzwaard halen en ging mij verdedigen tegenover papa. Diezelfde middag moest ik naar de dokter voor de uitslag van een bloedanalyse en ging mijn zoontje mee. Midden in de wachtkamer vraagt hij "Mama, waarom moet jij naar de dokter?" Ik leg uit dat mama zich niet lekker voelt (ik had schildklierproblemen maar dat ga ik niet aan mijn zoontje uitleggen). Roept hij bloedserieus door de volle wachtzaal "Ja, natuurlijk. Papa heeft mama deze ochtend geslaan en nu heeft mama pijn..." En daar stond ik met mijn mond vol tanden en iedereen in de wachtzaal die naar ons keek...