Vraag ivm kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Linne88, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasan

Nasan Actief lid

24 jan 2014
    181
    0
    0
    In België is het dan weer zo dat je de eerste dagen met de baby in een geboortekliniek verblijft. Daar rust je uit, en leer je hoe met je baby om te gaan. Dit in tegenstelling tot mogelijk een thuisbevalling, poliklinische bevalling of bevalling in het ziekenhuis vanwege medische indicatie. Over het algemeen ben je dus zo weer thuis met de kleine.

Aangezien je in België daar een paar dagen in een geboortekliniek (5 geloof ik?) verblijft wordt je huis geen 'puinzooi', ontvang je bezoek ook daar. Dus als je dan thuis komt is kraamhulp dus ook veel minder nodig!
    In Nederland kan je ook voor iets soortgelijks kiezen, een kraamhotel..

Onderschat het krijgen van een kleine niet... En het overweldigende gevoel wat je in je lichaam gestort krijgt als je papa en mama wordt. Ons heeft het een beetje overvallen hihi, vantevoren kan je je dat niet voorstellen. Genieten is de eerste week zoo belangrijk! Voor zowel mama als papa.
    Ik weet dat er mensen in NL zijn die bewust niet voor kraamzorg kiezen, dit is ook allemaal prima :D zeker als je veel mantelzorg kan krijgen. Maar ik denk toch dat nog steeds het overgrote deel van de mensen die opzagen tegen de kraamhulp, toch echt heel blij waren dat ze toch, al is het maar de 3 uurs zorg, genomen hebben.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    5 dagen in het ziekenhuis? Nee hoor, ik was na 2 dagen alweer thuis. 5 dagen is enkel bij keizersnede.

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Dat is iets waar ik tegen aanloop.
    Ik woon net over de grens in belgie en probeer terug Nederlandse kraamhulp te krijgen, echter heb ik het nog niet rond met de verzekering :(
    Bevallen ga ik ook in nl doen!

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was dat dus nooit perfect gegaan, maar zeer waarschijnlijk had ik in BE in het ziekenhuis moeten blijven. In NL stuurden ze me makkelijk naar huis omdat daar dus kraamzorg was.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Dat wou ik zeggen...hier bij alledrie een blinkende badkamer/wc.
    Echt super fijn!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jij zei zelf eerder dat het 4 dagen was en je zelf na 3 dagen naar huis bent gegaan.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

In België mág je 5 dagen in het zh blijven. Het moet niet idd.
    Dat jij na 2 dagen al thuis was, zal dus ws je eigen keus geweest zijn.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je mag helemaal geen 5 dagen blijven, alleen bij keizersnee of medische problemen. In principe blijf je 3 dagen, en ik was na 2,5 dagen naar huis omdat ik dat inderdaad gevraagd had.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb bij de eerste 2 3 uurs zorg gehad. En daarvan heb ik bij de eerste ze alle dagen naar huis gestuurd.
    Bij de derde geen kraamhulp gehad. Was ook totaal niet nodig de vk kwam een keertje extra en dat was het.

Je kunt voor de bevalling bevallingsassistentie aan vragen. Dan komen ze alleen voor de bevalling en daar zijn ze weer weg

Deel Deze Pagina