Wat eet jullie baby van 11 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by browneyes, Jul 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. browneyes

browneyes Actief lid

Jun 17, 2010
    406
    0
    16
    Hoi , ik ben even nieuwsgierig en zoekende,

Mijn zoontje van 11 maanden is niet zo een flessendrinker. Om die reden zat ie tot voor kort nog maar op 2 flessen. Nu wilde hij in de ochtend zijn fles ook niet meer drinken en hebben wij om die reden als ontbijt pap van zijn flesvoeding gemaakt. Maar... dit vindt hij echt heel erg vies en hij eet het dan ook bijna niet. Op advies van het CB hebben wij daarom het onderstaande voedingsschema:

7:00 - 2 broodjes met beleg en water
    10:00 - stuk fruit en water
    13:00- 2 broodjes met beleg en water
    16:00 - Liga en water
    18:30 - Warm eten + kwark + water
    22:30- 200cc flesvoeding

Nu maak ik me een beetje zorgen over de hoeveelheid brood die mn ventje eet. Is het niet erg veel voor zo'n kleintje? Hij eet het prima hoor. Ook vraag ik me af of hij wel zo vroeg op 1 fles over kan gaan. Iemand een mening hierover? En wat eten jullie kindjes?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Die van ons ging nog vroeger over op 2 flessen. Het hangt ook af van land tot land denk ik, hier wordt vanaf 7-8 maanden 2 flessen geadviseerd.
    Heb je al eens muesli of zo geprobeerd voor babies? Dat kan je ook met die melk geven, mss vindt hij die structuur wel leuker/lekkerder?
    Hero heeft bijvoorbeeld cornflakes/muesli voor babies. Waarschijnlijk heb je in NDL wel andere merken die dat ook aanbieden. Zo eet hij iets anders dan brood maar krijgt hij toch melk binnen. Je kan hem anders ook yoghurt geven 's ochtends.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Met 11 maanden hier

2bh en 100cc melk uit rietjesbeker
    fruit met water/thee
    1/2 bh met melk uit rietjesbeker
    fruit soms soepstengel oid met water/thee
    Warm eten+toetje
    melk uit rietjesbeker

4. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Mijn zoontje krijgt ook al sinds 10 maanden 2 flessen. Nu krijgt hij het volgende:

papfles 180cc met boterham (eet hij nog niet helemaal op)
    fruit met water
    2 boterhammen met gewone melk (is nog niet zoveel)
    Tussendoortje met water
    Avondeten met toetjes en water
    Fles 150cc

Misschien kun je bij de lunch al wat gewone melk toevoegen gemengd met wat water. Dat langzaam minder verdunnen tot hij echte melk drinkt. Tenzij hij natuurlijk reageert op gewone melk, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Ik zou me er niet te druk om maken dat hij maar 1 fles krijgt, vul het aan met gewone melk en uitgebalanceerd dagmenu.

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Bij 11 mnd gingen hier de flessen er ongeveer uit en melkproducten er voor in de plaats op advies van het cb. Ook geen melkdrinker en hij liet steeds meer staan.
    2x2 broodjes vind ik wel veel maar als je kindje dat nodig heeft. Mijne krijgt er in de ochtend 1 met beker melk, dan om 10.00 fruit, 12.30 1 1/2 snee brood met wat te drinken, snack tijdelijk geschrapt omdat hij geen brood meer wilde maar eerder knijpfruit of soepstengel en wat te drinken en dan in de avond groente,toetje en drinken.

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Onze man is inmiddels 13 maanden maar met 11 maanden at hij ongeveer dit:

Ontbijt: Broodje met beker gewone halfvolle melk of bordje pap van gewone melk
    Tussendoor: stuk fruit
    Lunch: broodje en bekertje gewone melk
    Tussendoor: beker sap en een koekje, doosje rozijntjes of rijstewafel
    avondeten: met de pot mee
    19.00 flesje opvolg melk en dan naar bed

7. browneyes

browneyes Actief lid

Jun 17, 2010
    406
    0
    16
    Dank voor de reacties :)

Ik ga eens proberen wat hij van melk bij zn ontbijt en lunch vind. Ik ga eens kijken of hij genoeg heeft aan 1 boterham in de ochtend. Dan lijkt zn schema wat meer op wat ik hier zie . Hij is al echt het toonbeeld van Hollands welvaren en ik ben bang dat ie misschien te dik wordt als ie 4 boterhammen op een dag eet.

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik zie persoonlijk liever 4 boterhammen dan 3 koekjes :) maar dat is mijn mening. In brood zit zout en dat zou een bezwaar kunnen zijn maar dat weegt niet op tegen hoeveelheid suiker die in koekjes, lange vingers zitten denk ik.

9. Moon89

Moon89 Actief lid

Mar 18, 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons is inmiddels al ruim 13 maanden, maar dit was haar schema met 11 maanden:

08:00 uur 1 boterham met een bekertje halfvolle melk
    09:30 - 10:00 uur fruit
    12:00 uur warm eten, met de pot mee en een toetje
    15:00 uur soepstengel of rijstwafel
    17:00 uur 1 tot 2 boterhammen met bekertje halfvolle melk
    19:00 uur fles opvolgmelk

Tussendoor diksap of water met de tuitbeker, zoveel ze zelf wil.

Van het cb mocht ik met de 11 maanden al alle flessen eraf gooien.
    Vandaar dat ze ook een boterham in de ochtend kreeg.
    De laatste fles is eraf gegaan toen ze precies 1 jaar werd. Toen was mijn poeder op.

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wat wij doen ipv altijd maar boterhammen is regelmatig een lichte warme maaltijd erbij. Is lekker en wanneer die maaltijd voornamelijk uit groente bestaat ook nog eens stuk gezonder! Hier krijgt dl ongeveer dit:

7.30 120 pap +evt. fruit
    10.00 fruit of smoothie (ook vaak green smoothie)
    11.30 warme maaltijd, daarna 120 kv
    15.00 weer fruit en groente (regelmatig wortel/bloemkool/broccoli, etc.)
    17.00 lichtere maaltijd (vaak iets van couscous, pasta, etc.)
    18.30 200 kv

Wij geven brood meer voor erbij, maar eigenlijk niet vaak als echte maaltijd, dl eet liever stukjes groente en dat vind ik eigenlijk wel prima :) Flessen gaan niet altijd leeg, ene dag wel, andere dag laat ze aardig wat staan. Tussendoor krijgt ze water uit rietjesbeker, zoveel ze wil. Verder geef ik regelmatig yoghurt (grieks, turks, geit, etc.)

Mocht je in de buurt van een bibliotheek zijn, leen eens het boek Easy Peasy, staan echt heerlijke recepten in voor kleintjes en ook voor jezelf :)

Share This Page