fß hCG

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by evon, Oct 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evon

evon Actief lid

May 18, 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    hallo!

ik heb vandaag het uitslag formulier van de combinatie test gehad van de VK..
    Het risico is 1 in 3000.

Nu is mijn PAPP-A - mom: 1.00 (1850)
    en mijn fß hCG - mom: 2.34 (50.7)
    (13.3 weken zwangerschap)

nu is mijn vraag waardoor het kan komen dat mijn fß hCG verhoogd is?
    ( ik heb verder nooit bloedverlies gehad oid.)
    Ik maak me niet echt zorgen ( beetje maar ) , ben wel heel erg benieuwd.

En dan heb ik nog een vraagje, bij de berekening zijn ze uit gegaan van een zwangerschapsduur van 13 weken, terwijl ik 13.3 weken was..
    Mijn vk zag dat het op het 2de echo formulier niet goed genoteerd stond, vandaar.
    Nu vraag ik mij toch af of dit verschil van invloed kan zijn op de uitslag van de combinatie test..ivm nauwkeurigheid.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen :)
    Bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Evon,

Ik weet niet precies waardoor het komt dat foetaal B HCG verhoogd kan zijn, maar het komt bij veel meer vrouwen voor. Dit is al meegenomen in de berekening en dan nog is jouw uitkomst gunstig. Ik zou me daar inderdaad geen zorgen over maken. En wanneer een uitkomst van een echo minder dan een week verschilt met de uitgerekende datum bij de verloskundige is er geen reden om dit aan te passen, omdat er ook altijd een marge is voor een meetfout. De berekening is ook hierop ingesteld en de uitkomst is dus betrouwbaar.

Groetjes Brigitte

3. evon

evon Actief lid

May 18, 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    heel erg bedankt voor je antwoord!

groetjes,
    Evon

Share This Page