Hier heb ik dat juist ook niet, hij doet echt alles om onze dochter stil te krijgen en lukt m nog ook vaak, die kan er uuuuureeen mee bezig zijn van voeding tot voeding (sochtends vroeg!) gewoon bij je in bed nemen en wiegen op de arm, speen geven, gaat hier altijd wel goed. ik heb daar geen puf/zin in, erg he? haha snachts wil ik slapen! gelukkig vind hij t niet erg
oeh..niet handig....zou mijn man dus ook doen, sterker nog...doet hij ook! Ik ga nog even 2 uurtjes slapen schat, zorg jij voor de kids? 5 min later...waar liggen alyssa haar sokken? (zucht..in de sokkenla) 10 min later....kan jij haar haren kammen ze wil niet dat ik het doe? (zucht...dan maak je toch een knot kam ik ze wel na die paar uur slaap....waarvan nu al bijna een half uur weg is) 30 min later....Miranda? (ik sliep!! wat!!) Ryan huilt, hij wil drinken.......(kan je geen flesje geven dan?) Man draait zich om en loopt weg...dus ik boos....ja nou geef maar hier ben toch al wakker...geef ryan de borst en sta dan maar op............zucht... Wat helpt, mijn mama eens op laten passen, dus zorgen dat ze er was voor de voeding...voeden, kleine aan haar geven en die regelt het allemaal wel. Mijn mama stoort me niet als ze iets niet kan vinden ofzo..die past er een mouw aan...mannen kunnen dat niet altijd ofzo...whahaha zou het vrouw eigen zijn dat regelen en doen. Succes ermee, probeer echt even te slapen met iemand erbij....en anders moet je man maar eens de nacht doen, gewoon de hele nacht zodat hij eraan went om met je kindje om te gaan......(dus niet storen bordje op jouw deur...whahahaha) Nee grapje...sterkte meis, het is moeilijk, maar word beter!! Probeer hulp te krijgen van iemand die ff alles weet van kindjes in in huis...
Ja, aaarrgghhh, mannen...! Hier neemt hij regelmatig wel even een nachtje waar, maar laatst had de dame zich helemaal onder gepoept en dan kan hij dus niet zelf bedenken dat er kleertjes in haar klerenkast hangen.... Dus daar kwam hij me voor wakker maken. Fijn schat...
Mijn man doet de oudste ook hoor snachts. Dat vindt hij makkelijker en dat is het ook. De oudste slaapt namelijk al bijna twee jaar door hahaha! Maar ik moet er wel bijzeggen dat hij de ochtend (aankleden, wassen, eten enzo) ook met hem doet. Ik snap je man wel na die avond met een krijsende baby. Maar ik snap ook dat jij ff met je mond vol tanden stond .
Heeel herkenbaar. Kindje heeft 3 dagen buikgriep gehad. En nu heb ik heel de nacht met de wc geknuffeld. En wie heeft vannacht en vanmorgen de fles gegeven. Ik dus. Al na 2 nachten niet slapen is vannacht nacht 3 geweest. En hij maar door alles heen slapen. Maar ooohh toen hij vorige week verkouden was en beetje koortsig en kon amper zijn kind vermaken
Arghh Antaris ben jij met mijnman getrouwd? Rozemarijke en Ikdus grr jullie mannen zijn nog erger dan de mijne. Ik wist niet dat dat kon.
euh mag hopen van niet...hij werkt wel veel maar is volgens mij bijna elke avond hier......dus of jouw man werkt avonden en nachten en hij deelt ons...of ze zijn gewoon familie veraf van elkaar misschien
In de middag kan hij rustig met haar op pad gaan, spelen en troosten. Maar ik zou ook graag een nachtje en ochtend door slapen. En als hij ergens heen gaat neemt hij haar ook af en toe mee. Maar dat kan ik dan weer moeilijk loslaten en pak ik mn rust nog niet. En hij heeft haar laatst een nachtje gevoed omdat hij toch weer wakker was. Ik klaag nu eigenlijk alleen maar omdat ik zelf buikgriep heb en echt helemaal op ben. Mn hele lichaam doet zeer ervan en ik krijg het gewoon niet meer warm haha.
Oh, wat een "feest van herkenning" hier! Mijn vriend is een geweldige man hoor, maar 's nachts...!! Ook hij presteert het om mij wakker te maken als het even niet lukt, of zoals gisteren "ik was hem beu hoor, had er geen zin meer in..." Nou, dan had je geen baby moeten maken he? Hij word al bloedchagrijnig wakker als zoontje begint te huilen, krijgt het voor elkaar om mij af te blaffen om niks en heeft een vibe om zich heen hangen waar je bang van wordt.. nou laat maar, dan doe ik het zelf wel. Niet met zo'n houding met de baby aan de slag, dan krijst ie alleen maar harder...!! Overdag is hij superleuk met L., ze spelen wat af en L. is gek op hem. Maar de nachten, nee dat is blijkbaar toch echt mama's taak. Grrrr, ik werk ook nog 32 uur hoor, maar dat vergeet ie voor het gemak even? Oja ik mag 'm ook niet bij ons in bed leggen "want dadelijk valt ie eruit" (hoe? hij ligt tussen ons in???) of "dadelijk ga je er boven op liggen." (ja tuuuuuurlijk joh...) Hij moet maar in zn eigen bedje. Maar wie kan er uit als L. niet in zn eigen bed wil snachts? Juistem.... zucht.
Hier ook jaa ze moet in haar eigen bedje liggen en allang op haar eigen kamer. Terwijl ze in de nacht 100x voor de speen komt en nog nachtvoeding krijgt. Als ze bij mij in bed ligt merk ik snel haar hongersignalen en slaapt ze verder. Maar als ze moet krijsen van de honger of speen is het te laat en dan slaap ik helemaal niet in de nacht. Heb ook gezegd doe jij het lekker dan. Zet haar wiegje naast jou zodat jij de speen van de vloer kan rapen en spoelen en opstaan voor fles en speen. Krijg je geen reactie op dan he.
Weet je wat ik trouwens ook weleens doe? Dan ga ik met de kinderen bij mn ouders slapen. Ik doe gewoon de avond en nacht (Eventueel brengen zij mn oudste naar bed ) en om 7-8 uur 's ochtends breng ik de kinderen naar hun slaapkamer, ik kruip terug in bed en slaap tot half 10. Of 11 uur. Heerlijk!
Ik kanje maar een tip geven: praat er over! Wij hadden het in mindere mate (altijd heel tevreden baby gehad) maar op de momenten dat hij dan wat "lastiger" werd, werd de kleine zo weer aan mij gegeven. In het begin had ik t idee dat hij liever achter de pc zat dan met zn zoon bezig was en dat irriteerde me zo verschrikkelijk. Had het gevoel alsof mij leven wel veranderd was met de kleine maar voor hem niet. Hij ging gewoon werken en kon daarna lekker achter de pc en ik de kleine maar zoet houden (in t begin in de avond altijd wakker) dus we hebben er goedmover gepraat en het is heel veel verbeterd. Je moet mannen echt heel duidelijk uitleggen waarom enz anders werkt t niet (net kinderen, haha). Maar t is hier echt verbeterd. Hel veel suc6
Halleluja. Alweer een feest der herkenning. Wat is dat toch met die pc?? Mijne doet dat nu nog, hebben net een nieuwe pc (waar ik dus al zwaar op tegen was, ik zag het al aankomen) en inderdaad, meneer zit er bijna fulltime met zn kop achter als ik thuis ben. Zijn we gezellig een dagje samen vrij zou je zeggen.. niet dus. Ik bezig met baby, en hij "gezellig" uuuuren achter zn pc. Grrrrr!!!! Ik zet L. nu regelmatig bij hem op schoot als hij met de pc in de weer is. Vind het kind geweldig, manlief iets minder. Jammer dan!
Poeh wat vervelend zeg! Hier gelukkig helemaal geen last van. Man kon dochter vanaf het begin al troosten en hij heeft een engelengeduld. Toen ze in de eerste maanden 's avonds vaak krampjes had, wandelde hij met haar rond, urenlang. Alles om haar maar niet te laten huilen. Ik schrik er een beetje van hoe egoistisch sommige mannen hier reageren zeg. Hun slaap is dus heilig en je oververmoeide vrouw zoekt het maar uit met baby??
Gelukkig herken ik dit niet zeg.. Wat een hoop egoistische mannen, dus de vrouw hun slaap is niet even belangerijk als dat van hun zelf? Wij hadden alles eerlijk mogelijk verdeeld, als ik te moe was nam vriendlief het over en andersom ook. Je maakt een kindje toch echt met zn tweeen
Hahahah inderdaad wat een mannen hier zeg... Gelukkig is van mij wat meer ondersteunend....... vooral overdag. Manlief houdt niet van uitslapen ik wel dus in het weekend neemt hij haar over terwijl ik heerlijk mag uitslapen. Wel merk ik dat hij haar huiltjes en signalen nog niet zo goed kan maar ja hij is dan ook 40 uur werken + 2 uur reistijd p/d, en ik ben heel de dag thuis tijdens mijn verlof.... dus kan hem dat niet zo kwalijk nemen dat komt vanzelf nog wel
Wel een beetje herkenbaar, al wil mijn vriend wel heel graag helpen. Maar hij mist ook de signalen. Hij blijft zo lang met hem op de bank zitten, terwijl de kleine dan steeds aan het mopperen/huilen is. Maar het idee dat hij dan gewoon moe is, komt niet bij hem op. Hij zal hem dan ook niet zelf in bedje leggen. Totdat ik zeg: volgens mij is hij wel erg moe! Oh, en een poepluier drinkt kennelijk ook zijn neus niet binnen.... Maar verder is hij super lief hoor en zal mij altijd helpen als ik het vraag. Weinig te klagen dus hier.
Mannen zijn watjes als het om hun huilende kroost gaat . Die van mij doet alles om te helpen. Daar mag ik niet over klagen. We wisselen de nachtdiensten af. Ik doe dat altijd heel zachtjes, geen lichten aan, zo min mogelijk geluid. Dan is het man's dienst......... wakker worden doet ie niet dus ik wordt al wakker, 'lief, je dochter wil eten' 'hmm? o ja''. Stommel stommel, hup licht aan, recht in mijn ogen. Dochter mee 'AGAPI MOU, LOULOUDI MOU, KOPELARA MOU' (hij's Grieks) en dat op een harde en hoge stem . Deur laat ie open, hup naar het kamertje ernaast (haar kamertje) 'agapi mou, louloudaki mou, koritsaki mou, pwwwwwww pwwwwwww vromiara' (mevrouw had een plasluier). Een poepluier hebben we het maar niet over . Enfin, om een kort verhaal lang te maken, na een half uur ben ik inmiddels klaarwakker en had ik het ook wel zelf kunnen doen . Ach ja, mannen en hun meisjes. Hij doet in ieder geval zijn best .
Tja, ook wel wat herkenning, hoewel mijn man de kleine net zo goed stil krijgt al ik, hoewel dat nu de kleine ouder is het punt natuurljk niet meer is. Maar ht ging wel vaak "mis". En omdat we beide 32 uur werken en beide dus ongeveer evenveel thuis zijn et de kleine snap ik niet waarom ik bepaalde dingen wel weet, en hij niet. Bijvoorbeeld toen de kleine al lang dezelfde eettijden had als wij, gaf hij vlot zijn lunch al om 11 uur, gewoon omdat de kleine dan net wakker was en hij vroeger de fles rond dat tijdstip kreeg. En nog meer van dat soort vreemde dingen. Ik denk dat het komt door de manier waarop onze hersens zij aangelegd.
Hemel wat een verhalen. Uit ervaring uit eigen omgeving heb ik het gevoel dat de meeste mannen de eerste weken/maanden toch op afstand worden gehouden door mama en daar zelf aan wennen. Gelukkig is papa hier net zo kundig en betrokken als ikzelf, en kan prima overweg met huilende, zieke, hongerige, baby's. en ook merdere baby's tegelijk