"Vraag je man of hij de kleine even bij wil houden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Sorry hoor maar mijn haren gaan overeind van deze opmerking. En waarom accepteer jij het als moeder dat vader zich zo houdt?
    Veilige hechting met papa is net zo belangrijk als die met ama

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje, ik schrik hier best wel van. Wat een stel lapswanzen zeg die vaders:$
    Moet wel zeggen dat je hier als vrouw ook een aandeel in hebt. Ik zou het niet pikken, gewoon niet, punt. Dan maar als een klein kind benaderen, help je niet? Dan zitten er consequenties aan vast, ga ik wel bij m'n ouders logeren (noem maar wat). Klink hard en kinderachtig maar kom op, je hebt verdorie samen het kind gemaakt, draai je er ook samen voor op.
    Veel mannen zijn ook onzeker omdat veel vrouwen geneigd zijn alles over te nemen en kritiek te leveren op hoe mannen omgaan met de kleine. Doe dat niet! Want dan creeer je dit soort gedrag zelf. Mannen worden onzeker en weten gewoon echt niet goed hoe ze met een klein kindje om moeten gaan. Logisch!
    Hier moet je dus met de papa over praten, anders blijft dit zo en zal hij zich vaker onttrekken aan opvoedingstaken.

Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt, mijn man teveel 'op de huid' zitten, hij vond dat heel irritant. Moest af en toe echt op handen zitten en mijn tong afbijten als ik hem iets zag doen wat volgens mij niet ging 'zoals het hoorde'. Heb ook een poos met oordoppen in geslapen als het zijn beurt was 's nachts. Zo ging het wat meer langs me heen en moest hij wel.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat op zijn vingers kijken heb ik gelukkig ook niet zo gedaan, maar mijn man was en is handig met baby's. Het eerste badje (in het ziekenhuis) heeft hij haar gegeven. Na 1 minuut vroeg hij of hij het mocht overnemen van de vroedvrouw. Ik had dat toen echt nog niet gedurfd.

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou als ik jou was echt een stokje er voor steken, heb ik ook gedaan. Echt duidelijk zijn en zeggen dat je t niet pikt! Ik heb er wel een aantal kerennover moetenn"zeuren" maar nu doet hij t uit zichzelf. T kan dus gewoon goed komen maar je moet t echt blijven aangeven....

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Leuke verhalen, helemaal niet herkenbaar. Mijn man heeft na mijn verlof gewoon 3 weken vrij genomen zodat hij ook eens tijd met Simone kon doorbrengen zonder dat mama steeds in de weg liep haha! Het enige dat ik wel doe en hij niet is nageltjes knippen geloof ik. Maar dat zou hij nu ook wel kunnen, ze kan prima haar handjes stilhouden nu :)

Ik heb dus wel een fijne man die zijn verantwoordelijkheid neemt, al steekt hij niet onder stoelen of banken dat hij ze leuker vindt als ze 2 of ouder zijn.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor. Althans hier niet. In tegenstelling zelfs. Hoewel mijn moederhart natuurlijk uitschreeuwt dat ik het zelf doe dwing ik hem en daarmee ook mezelf om juist die dingen te doen. Daarom zeg ik er ook niets van. Huilt ze dan loopt juist hij er lekker mee rond. Stil krijgen kan ie haar op zich wel.

Maar goed, da's alleen mijn situatie natuurlijk. Met de rest heb ik geen ervaring :D.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Poeh, wat een geluk eb ik met mijn vriend als ik dit zo lees. Ja hij wordt ook minder snel wakker, maar na een duwtje in de rug komt hij ook gewoon in beweging hoor :D.

Toen we net thuis kwamen en de kraamverzorgster was er ng net, stond hij vrolijk de luier van ons kindje (eerste) te verschonen.

Hij maakt er overigens geen geheim van dat hij het steeds leuker begint te vinden nu. Ze zijn gelukkig dol op elkaar. En elkaar af en toe even bij laten tanken met wat slaap is gewoon zwaar noodzakelijk!

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haa ja dat deed ik ook altijd. Eennpor geven zodat hij wakker werd en dan schoot hij uit bed! Overigens alleen in de twee weken dat hij vrij was. Daarna was hij degene die er om half 6 uit moet en ik niet dus heb ik de nachtvoeding gedaan.

Dat van het verschonen, aankleden en optillen van de kleine heb ik versteld van gestaan. Vanaf t aller eerste moment deed hij dat zo handig. Alsof hij nooit anders had gedaan....

9. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    mijn man is 's nachts ook niet zo actief en ik kan wel tegen gebroken nachten. Maar mijn man heeft haar geregeld 's ochtends of in het weekend een paar uurtjes zoet gehouden, zodat ik dan bij kon tanken.

Hier wel gemerkt dat hij de eerste paar weken heel onzeker was en idd bang was om dingen verkeerd te doen, maar gelukkig was dat snel over.

@ ratatosk: is er niemand die 's ochtends een paar uurtjes bij je zou kunnen komen en de kleine dan kan doen. Afgezien van de voedingen dan.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nee helaas.. Ik vraag ook niet snel om hulp, dat moet ik toegeven. Mijn schoonmoeder zou het wel willen denk ik maar dan slaap ik echt niet meer. Met haar in mijn huiskamer voel ik me niet op mijn gemak in bed.
    Vannacht hebben we trouwens super geslapen! Eerst met de kleine man op mijn borst en vanaf half twaalf in bed (na een voeding). Hij kwam rond half drie en half zes. Voor sommigen zal dat als terror in de oren klinken maar voor mij was het heerlijk!
    Alles ziet er dan meteen een stuk zonniger uit moet ik zeggen.

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou als ik dit allemaal zo lees ben ik toch wel lij met mijn vent hoor.
    Hij mag dan soms dingen doen maar die zijn gewoon een beetje dom hihi.

Laatst ook......het was de laatste voeding.......dan krijgt ze altijd alvast haar slaapzak aan en dan komt hij naar beneden met een baby nog volledig aangekleed. Hij denkt dan niet na van he...slaapzak anders kan ik haar na de voeding weer omkleden enz terwijl ze dan meestal slaapt.

Maar het zijn meer de domme dingen die dan gebeuren maar gelukkig helpt hij echt wel.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Oh die mannen...

Bij de tweede draaiden wij nachtdiensten en alleen in geval van brand maakten we elkaar wakker. E. Sliep gewoon helemaal niet, dus manlief deed de nacht en ik de avond en ochtend. Anders was ik erin gebleven denk ik.
    Misschien een idee om duidelijkere afspraken te maken?

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Werkte dat hier ook maar:)
    Na zn gezeik van gister( staat hier ook ergens in t topic :p)

Heb ik gistermiddav nog even verteld dat ik t echt niet leuk vond
    "Ja maar..."
    Ik heb toen eindelijk eens gezegddat ie dit van te voren wist en er anders niet aan had moeten beginnen!
    Dat het niet om hem gaat maar om de kleine!
    En nee ik vind het ook heus niet leuk als ik 5x mn warme bed uit moet door de kou.. Maar hee dat wist is van tw voren en accepteren is makkelijker dan gaan lopen saggerijnen..

Het leek alsof de boodschap aankwam... We zullen t zien :p
    Hij vind zichzelf nl heel zielig omdat hij in de horeca werkt...
    Van 11/12 tot 15.00 ongeveer dan ven thuis en dan varierend van 17.30/19.00 weer beginnen tot ongeveel 22.30/23.30
    Gaat vervolgens rond 2 uur naar bed ofzo want hij moet eerst gamen..
    Tsja dan ga je maar eerder naar je nest dn ben nr ook minder moe:D

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Overdag kan mijn man een uur met haar lopen als ze huilt maar in de nacht hoef ik geen donder van hem te verwachten.
    Na 30 seconde de speen even vast te houden heeft ie er alweer genoeg van.
    Afijn ik sta dus soms rustig een 20 minuten hangend in de wieg de speen vast te houden of te sussen.

15. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar. In de laatste 3 maanden heeft manlief misschien 2x s ochtends de fles gegeven. Daarvoor gaf ik bv dus oke. Maar ook dan was t niet zo dat hij op stond n ik door kon slapen. Elje avond en nacht en ochtend doe ik zelf en dat al 9 maanden. En praten hooo maar heeft geen zin. Grrrrr

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn vriend is niet zo baby-achtig. Hij vindt het eigenlijk niks,zo klein en lastig om te begrijpen wat er nou aan de hand is als ze huilt, en niet gaat slapen enz. Hij pakt veel liever onze zoon op. As we speak zit hij nu te ontbijten met onze zon beneden en ik lig in bed tot onze kleine meid weer gaat slapen. Ik heb gisteren gewerkt,k*t nacht gehad doordat milou helemaal van slag is geen idee waarom en om 5:30 stond tycho naast mn bed te springen (ja echt springen) dat ie wakker was. Zodra milou slaapt draai ik me ook om :)

Overigens heeft mn vriend wel 1,5dag papadag. Hij zou milou echt niet laten huilen en ook 's nachts eruit is niks voor hem,maar zegt wel eerlijk dat hij het wel fijner vindt als ze ouder is! En zeker als ze zo'n periode heeft als nu datbze alleen maar aan het huilen is en geen idee waardoor. X

17. misa

misa Niet meer actief

Heb ik in het begin ook gehad met weg gaan. Elke keer belde hij me... :( tot ik een keer zei: los het zelf maar op. Op afstand kan ik er niets aan doen en voel ik me helemaal opgejaagd...

Vervelend hoor.. Je hebt je rust hard nodig als je alle nachten alleen doet.

Deel Deze Pagina