Toch even naar de HA?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lautje84, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje84

    lautje84 Lid

    24 jul 2007
    93
    0
    0
    Hi meiden,

    Kijk al een tijdje mee op deze site ( die overigens ontzettend verslavend is zeg! :) )

    Nu heb ik een vraagje...

    Ik heb 23 juni mijn laatste :evil: :evil: gehad, en heb mijn laatste pil op 6 juli geslikt. Nu ben ik al die tijd niet meer ongesteld geweest...

    Betekend dat dan dus ook dat er geen ei-sprong is?

    ( Of vraag ik nu iets dat algemeen bekend is... :(: )

    Moet ik even langs de huisarts gaan?

    Liefs,
    Laura
     
  2. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Je lichaam is van slag door het ontpillen. Dit is heel normaal! Het kan nog wel even duren voordat je ongi wordt, bij de een gaat het iets sneller als bij de ander. De huisarts doet hier nog niets aan in dit staium, pas als het maanden gaat duren.
    Het enige wat helpt is een goede dosis geduld!
    Succes ;)
     
  3. lautje84

    lautje84 Lid

    24 jul 2007
    93
    0
    0
    Echt afwachten dus.....

    Maar betekend het dan dus ook dat er geen eisprong plaats vind?

    Liefs,
    Laura
     
  4. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Waarschijnlijk nog niet. Dat is moeilijk zeggen. Sommige vrouwen zijn de eerste ronde na pilstop al meteen zwanger de andere moeten wachten op hun ongi.
    Het ligt er dus aan of je eitjes rijp zijn.
    Geen ongi is meestal geen iesprong!
    Je zit op dit moment nog in de eerste ronde na pilstop, nog niets om je zorgen over te maken (ik weet het, klinkt heel makkelijk ;) )
    Hoe was je cyclus voor de pil?
     
  5. lautje84

    lautje84 Lid

    24 jul 2007
    93
    0
    0
    Altijd perfect...
    3 weken de pil, en dan 3 dagen later ongesteld...

    Kon de klok erop gelijk zetten....
     
  6. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ik bedoel eigenlijk voordat je aan de pil ging ;) Toen je de pil nog niet gebruikte
     
  7. lautje84

    lautje84 Lid

    24 jul 2007
    93
    0
    0
    O.... :oops: :oops: :oops:

    Toen was ik het elke 4 weken... Het heeft nog nooit zo lang geduurd...
    ( Voel me ook een beetje een zeikerd, als ik les dat een hoop meiden al zo'n tijd bezig zijn, en ik in de eerste ronde al loop te miepen..... )

    x
     
  8. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Ach maakt niet uit, ieder begin is onwennig! ;)

    Ik zou gewoon nog even wachten als ik jou was. Als je over een week of twee nog niets aan ziet komen kun je altijd nog de HA bellen.
    Je kunt wel eerder bellen hoor (ik weet niet of jou huisarts makkelijk is), als je daar een beter gevoel bij krijgt, maar je zou dan een uitzondering zijn op de regel als hij er wat aan doet. Meestal is het een grote teleurstelling als hij ook gewoon zegt dat je moet wachten!

    De eerste maand is altijd de onzekere maand. Er zullen nog meerdere volgen! :)
    Als je eenmaal ongi bent geweest, kun je met ovulatie testen aan de gang om te kijken of je een ei hebt en wanneer, dan heb je daar al zekerheid over.

    Schiet me trouwens nu pas te binnen:
    Weet je zeker dat je niet zwanger bent?
     
  9. lautje84

    lautje84 Lid

    24 jul 2007
    93
    0
    0
    Ik heb vorige week een test gedaan en die was negatief...

    Ik maak mezelf ook helemaal gek, heb wel ontzettende gevoelige borsten en tepels, ben snel moe, heb steekjes in mijn onderbuik....

    Komt gewoon door het ontpillen, maar ik wordt er wel gek van!

    x
     
  10. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Dat kan ook een teken zijn dat het eraan zit te komen!
    Nog ff volhouden meid! ;)
     
  11. lautje84

    lautje84 Lid

    24 jul 2007
    93
    0
    0
    Dank je wel....
    Zal proberen geduldig af te wachten!

    x
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou nog niet naar de huisarts gaan, wordt waarschijnlijk alleen maar een teleurstelling omdat de meeste huisartsen er nog niets aan doen. Mijn eigen huisarts heeft mij na een half jaar doorgestuurd naar de gyn, maar heeft nooit menstruatie opwekkers voorgeschreven, het wekt alleen maar kunstmatig een bloeding op, verder niets, heeft dus geen zin.

    De kans is groot dat het binnen een paar maanden op gang komt, nog even wachten dus. In de tussentijd kan je trouwens best een eisprong hebben, dus gewoon lekker aan de klus!

    Liefs,
    Snoopy
     
  13. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon afwachten meid, je hele cyclus is nog van slag doordat je de pil niet meer gebruikt en je dus niet "automatisch" een ontrekkingsbloeding hebt door de pil gebruik....

    het duurt bij sommige vrouwen soms wel een half jaar tot een jaar, eer hun menstruatie zich hersteld heeft...

    ik weet niet hoe jouw menstruatie was voordat je aan de pil ging, maar vaak hersteld je cyclus zich zoals je deze had voor het pilgebruik...

    en tja tis nu dus eerst even afwachten hoe lang het duurt tot je je 1e eigen cyclus weer hebt...vanaf dan kun je je cyclus gaan berekenen als deze geregeld is...tot die tijd (zeker de 1e paar maanden) zul je toch geduld moeten hebben meid, en zal een bezoek aan de ha enkel verspillde moeite zijn daar deze je waarschijnlijk weer naar huis zal sturen met hetzelfde verhaal "je lichaam is in de war, en afwachten tot je je eigen cyclus weer hebt gehad"....

    succes
     
  14. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik moest ook een half jaar wachten en werd daarna doorverwezen naar de gyneacoloog....
    Ik denk dat je dus nog "even" geduld moet hebben.....
    Hopelijk komt het snel op gang!
     

Deel Deze Pagina