Volle blaas nodig bij inwendige echo?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door reneewittens, 8 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hallo verloskundigen,

Aanstaande maandag krijg ik bij de gynaecoloog en inwendige echo om te kijken of mijn spiraaltje nog wel goed zit. Nu bedenk ik me al de hele week dat ik nog even moet bellen om te vragen of ik een volle blaas moet hebben, maar ik vergeet het steeds. En nu is het weekend, dus te laat... :( Kunnen jullie mij antwoord geven?

Nu ik toch aan het typen ben, kan ik ook wel meteen even iets anders vragen: ik heb inmiddels twee keer een miskraam gehad. Nu blijkt dat die kans bij mij groter is dan normaal omdat ik een auto-immuunziekte heb. Is de kans dat je lichaam een spiraaltje afstoot dan ook groter? Ik krijg de echo namelijk om te checken of het spriraaltje nog goed zit, want ik heb erg veel last van krampen, slijmverlies en bloedverlies terwijl het ding er al bijna 5 maanden inzit. En ik heb ook gewoon het gevoel dat het niet goed zit.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt en een fijn weekend.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi renee,

Nee je hoeft voor deze echo geen volle blaas te hebben.
    Het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn dat je je spiraaltje afstoot. Of dit nu door je dragerschap van een imuunziekte afkomstig is,is denk ik niet te bewijzen ,Maar vraag het eens aan de gynaecoloog!

Groetjes Imke

Deel Deze Pagina