dan valt ie onder het VVE programma waarschijnlijk en de rest betaald dan de gemeente . hier is dat ook 10 euro, alleen moeten ze zelf fruit meenemen en drinken doen ze daar niet (ja water maarja in 2,5 uur kan je nu niet echt uitdrogen haha) Dat is voor kinderen met laaggeschoolde ouders, buitenlandse mensen of kinderen met een bepaalde achterstand of behoefte.
Mijn kinderen gaan niet naar de creche, dus ze gaan naar de psz. Daar leren al een beetje hoe het is zoals op school. Met andere kinderen spelen, delen (ahum ) en andere sociale activiteiten. Anders vind ik de overgang wel mega groot van alleen maar thus naar ineens zoveel dagen naar school. En nee hoor je hoeft geen baan te hebben! Vage opmerking van je szus
Dat hoeft niet perse hoor.. of is in ieder geval geen voorwaarde om daarheen te mogen gaan. Mijn dochter gaat ook naar zoiets (4 ochtenden) en er komt van alles en nog wat.
Ja klopt. Ze krijgen dan ook subsidie van de gemeente. Dat VVE programma is dat Puk en Co gebeuren, heel erg leuk! Mijn zoontje moet dan wel 4 dagdelen daar heen.
ja en jij bent toch buitenlands? (dacht ik me te herinneren) kan fout hebben hoor, dan kom je er al voro in aanmerking omdat kinderen met buitenlandse ouders vaak een taalachterstand hebben namelijk (nee dat verzin ik niet dat verzint de gemeente ) Buitenlandse moeders hier vonden het onzin omdat ze prima Nederlands (zonder accent) praten maar goed het is goedkoop dus why not? Heb je een formulier in moeten vullen met gegevens van jou en je partner, hoogste diploma, afkomst e.d. dan zal dit hoogstwaarschijnlijk wel zijn. Dean doet ook mee met dit programma omdat ie een taalachterstand heeft en een vriendin van ons haar kindje omdat ze heel verlegen was.. kan dus nog meer redenen hebben..
Juist leuk dat je kindje naar de psz kan.. En sommige mama's hebben wel een baan ( zoals ik ) maar ik werk onregelmatig dus kan Esmee gewoon brengen en halen. Leuk , kan je kind zich sociaal meer ontwikkelen en lerend spelen natuurlijk! I.d. rare schoonzus
nee ben nederlandse, heb idd zo'n formulier in moeten vullen en was misschien niet de doelgroep maar ze is gewoon welkom. weet ook niet of ze officieel wel mensen mogen weigeren? idd wel veel buitenlandse moeders maar veel van die kinderen spreken nog veel beter nederlands als mijn dochter haha.
haha sorry geen idee hoe ik daarbij kwam dan, dacht dat altijd najaa Nee ze weigeren geen mensen maar mensen zonder VVE reden mogen dan hun kinderen 2 dagdelen per week laten komen en worden anders begeleid dan de kinderen die 4 dagdelen mogen komen MET VVE begeleiding. En voor die 2 dagdelen betaal je dan een normale PSZ prijs (inkomensafhankelijk) en VVE programma betaal je maar 10 euro voor en krijg je de rest van de gemeente..
zal wel komen door je tekst in je banner dat ik dacht dat je buitenlands was (of je man ofzo in elk geval ) ik weet het anders ook niet , maakt ook niet uit..
We betalen hier allemaal inkomensafhankelijk, denk dat het hier waarschijnlijk allemaal iets anders gaat. Ze komen overigens allemaal 4 dagdelen. En ik ben een Nederlandse moslima en mijn man is inderdaad Turks, dus snapte wel waarom je dacht dat ik buitenlandse was hoor .
Aha okay, nou goed nu zou je dus bij ons automatisch al in de speciale groep komen omdat je man Turks is misschien doen ze in bepaalde wijken waar bv veel "buitenlandse" mensen hebben (klinkt altijd zo dom want vaak zijn ze in NL geboren maar je snapt hopelijk wat ik bedoel) of bv veel laaggeschoolde mensen als ze dan maar een paar kinderen hebben die officieel niet hieronder vallen doen ze natuurlijk maar 1 groep, dat doen ze hier ook als de groep te klein is zeg maar..
haha ja misschien worden we dan wel 'toegelaten' tot die 'club' idd. Heb er gewoon voor gekozen omdat ik dochter straks ook naar die school wil hebben, en vind het ook wel lekker 4 ochtendjes, ze heeft het enorm naar dr zin daar.
Overigens denk ik dat ze daar ook wel heel goed op dr plaats zit want het heeft echt een tijd geduurd voordat ze redelijk wat ging praten.. En van andere kindjes van haar leeftijd die dus wel uit zo'n 'doelgroepgezin' komen denk ik dan weer: Kind, jij bent zo toe aan de kleuterschool haha, werd laatst al door een Somalisch jongetje verbeterd dat het niet een wc is maar een toilet en geen ziekenauto maar een ambulance.. dus
Das fijn dat het gecombineerd is met school! Hier is het officieel een aparte instantie maar zit naast de school dus erg prettig, ja Miley is er hier ook erg aan toe maar door "wachtlijsten" hebben ze de leeftijd verschoven naar 2 jaar en 6 maanden (ipv 3 maanden) dus moet ze even wachten en dat terwijl ze op deze lokatie kindjes tekort hebben (echt absurd dus!!) Net heeft ze even met groep 1 meegedraaid was totaal geen probleem voor haar haha alleen haar broer was een beetje "overprotective"
haha wat schattig. Ik heb mn zoontje al ingeschreven, er staan nog 8 kinderen op de wachtlijst.. sowieso geen nieuwe kinderen tot en met april 2012 hierdoor, en wil toch wel mn zoontje daar hebben vanaf het volgende schooljaar.
onze jongste gaat ook naar het VVE programma vanwege zijn taalachterstand van 11 maanden. je kunt er niet per ongeluk in komen hoor umm, want het is nauw verbonden met het cb die ook steeds overleg hebben met de creche, die dan weer contakt met jou zouden moeten onderhouden en je moet een aanvraag indienen en dan komt het kindje op een wachtlijst. meestal is het ook in combie met een logopedist, in ons geval 2 maal per week. enkele kindjes uit zijn groep gaan 1 maal per week. het kan natuurlijk nog zo zijn dat je zonder te weten een aanvraag in gediend hebt. wij betaalde inderdaad ook 10 euro voor 3 keer.( dat wordt wat meer vanwege gemeente bezuinigingen) vanaf 3 jaar zou hij 4 keer moeten. mits hij tegen die tijd nog niet op de speciale creche zit die bij een audiologisch centrum hoort. mijn voorkeur gaat uit naar hier blijven, maar daarvoor moet hij voldoende vooruit gegaan zijn als ze hem eind okt weer gaan testen bij het audiologisch centrum.