Ik vraag het maar zelden want wil mijn ouders en schoonouders naast het oppassen tijdens mijn werkdagen niet nog extra vragen voor mijn kinderen. Maar voor een avondje samen of een festival kunnen wij het gewoon aan opa en oma vragen. En anders heb ik een lieve vriendin die graag wil oppassen maar wil niemand belasten met mijn kinderen dus het komt niet vaak voor. Meestal gaat mijn man alleen met vrienden weg of ik met een vriendin zodat er toch iemand thuis is. En als we uiteten gaan dan nemen we de kinderen eigenlijk altijd mee.
ja gewoon vragen mijn ouders en schoonouders passen al best regelmatig op ook logeren maar dit is ivm werk gewoon voor de fun vraag ik mijn schoonouders wat meer omdat die minder oppassen maar ze stellen het vaak zelf voor
Hier ook zo. En ik weet echt wel dat mn ouders het heel leuk vinden als de meiden komen logeren, maar ze passen al 2 ochtenden op en op zaterdag ook nog op mn neefje, dus ik wil het zelf niet vragen. Kapper doe ik onder schooltijd, Uit eten doen wij idd met zn allen, met verjaardagen gaan ze mee, afspreken doen we of apart met vrienden, of de kinderen gaan mee. 1x per jaar hebben we een groot feest, dan vragen we mijn ouders wel. Mn schoonvader is alleen die wil ik daar al niet mee belasten. Maar mn schoonvader neemt mn meiden wel eens een dagje mee, en mn ouders vragen onze meiden wel eens om een weekendje te logeren, dus dan plannen wij dingen. Voor savonds hebben we een buurmeisje die graag oppast, maar dat komt niet heel vaak voor.
Hier nooit een weekend oppassen, helaas vinden mijn ouders dat niet leuk of nodig... Ik heb afgelopen zaterdag om 15 uur de oppas laten komen en ben ik met mijn man naar een festival geweest! Het was heerlijk!! Lekker wat gedronken en gefeest! Ik was 32 euro aan oppaskosten kwijt, maar wat heb ik genoten zeg!!! Het was me meer dan waard!!
Wat betaal je dan per uur aan je oppas? Als wij een avondje weggaan dan ben ik vaak al 25 Euro kwijt (20-00.30u ongeveer)
Wij betalen 4 euro per uur, we waren om 23 uur terug. Oppas is 15 jaar en wordt ook door mijn man thuis gebracht. Als ik met mijn man een avondje uitga, dan kijken we niet qua geld, want dat hoort erbij. We kijken wel hoe laat de oppas naar huis moet!
Tja.... Als je het zo berekend! Valt het inderdaad best mee alleen denk ik dat oma dik overspannen wordt na die 100 dagen
Ik werk niet, toch heb ik 2 dagdelen per week een oppas. In die tijd doe ik vanalles; sporten, naar de kapper gaan, koffie drinken. Maar ook met oma naar het ziekenhuis, allerlei regel telefoontjes plegen voor familie en gezin, naar de apotheek, op het gemak boodschappen doen, helpen op school. De andere 6 dagen ben ik altijd met mijn gezin.
Wat fijn zeg, en goed geregeld zo! Is dat een oppasmeisje (buurmeisje/nichtje oid) of echt iemand die aangesloten Is bij een gastouderburo? Zomaar nieuwsgierig!
Ooooh zo vaak! Ik heb dat echt nodig. Dus zou gewoon bellen en zeggen dat je van het aanbod gebruik wil maken en wanneer het hen past.
Vragen staat vrij toch? Gewoon doen! Ik vind het heerlijk, al komt het hier weinig voor. Zou meer moeten Al past mijn moeder regelmatig even een uurtje/paar uurtjes op, dat is vaak voor de 'nodige' dingen. Of 1 van de kinderen gaat logeren voor de leuk. Leuk voor het kind en opa en oma, en voor ons ook fijn even 1 minder dus meer aandacht voor de andere 2, maar wij kunnen dan natuurlijk niet even samen weg. Straks met 4 zal dat wel helemaal weinig zijn Maar als je het krijgt aangeboden? Ik zou het wel weten hoor
Was het maar zo'n feest. De kinderen zijn altijd bij mij. Nog even en dan gaat de oudste naar de peuterschool. Maar nu is het nog even aanpoten. Ik zou het wel heel lekker vinden om er even met zijn 2e tussenuit te kunnen.
Voor een avondje samen weg hebben we meestal iemand uit de familie die oppast van t najaar komt een vriendin ern weekend in huis zodat wij samen weg kunnen. Heerlijk!
Hangt van de "omstandigheden" af, waarom het het afgelopen jaar niet lukte. Hebben je ouders een broze gezondheid en heb je drie drukke jongens die alle kanten opschieten en de boel verbouwen, dan zou ik het waarschijnlijk niet vragen. In dit geval zou ik de kinderen ook niet aan een jong oppasmeisje overlaten, maar wel bijvoorbeeld voor een paar uurtjes aan een volwassen familielid. Maar hebben je ouders zelfs meerdere kinderen gehad en zijn de drukte gewend, dan zou ik het toch konkreter maken en samen een datum prikken, zodat je iets kunt boeken. Wij wonen ver van familie en hebben dus ook geen oppasmogelijkheden, in het verleden heeft schoonmoeder wel eens opgepast toen wij een dagje naar de sauna gingen, maar toen hadden wij meer stress van het heen en weer rijden en waren wij aan het eind van de dag al weer aan een dagje rust aan toe.
Gewoon vragen, als ze zelf al opmerkingen in die richting maken. Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar als antwoord op je topic: nee, hier is alleen oppas als het noodzakelijk is. Een heel enkel keertje gaan we samen of met vrienden uit eten, maar dan zorg ik dat de jongens gegeten hebben en de jongste in elk geval al op bed ligt. Maar in de afgelopen 8 jaar is dit misschien 2-3 keer gebeurt. De 4e keer staat op de planning voor na de zomervakantie... Dan komt er een oppasmeisje, dat we ongeveer 2,50 per uur betalen. We zorgen ook altijd dat we voor 24 uur weer thuis zijn en ML brengt haar thuis. Zij komt ook als we eens een avond weg moeten en we de jongens thuis willen laten. Voor een nachtje weg samen zou ik het teveel gedoe vinden om eerst voor oppas te zorgen voor de jongens en die ene keer dat we dat gedaan hebben heb ik er niet echt van genoten. Een dagje was voor mij ook goed geweest. Mijn ouders kunnen dat niet meer aan, mijn schoonouders vertrouw ik dat niet toe en die wonen anderhalf uur hiervandaan. Dus dan moeten ze naar vriendinnen die zelf ook een gezin hebben. Ik zou me dan echt bezwaard voelen...
Wij gaan ieder jaar samen een weekendje weg en dan vragen de we opa en oma's maar voor de rest schakel ik ze alleen in bij ziekte van de kinderen ( de jongste dan). Als we weleens een avondje weggaan vraag ik mijn nichtje van 16 jaar en anders blijven de kinderen gewoon thuis, de oudste zijn 11 en 13 jaar en kunnen prima op hun zusje letten en naar bed brengen, ik laat wel altijd de buurvrouw weten dat we weg zijn voor het geval er iets aan de hand zou moeten zijn. Ik vraag geen oppas omdat ik naar de kapper moet, winkelen etc, dat doe ik wel onder schooltijd en toen de kinderen nog niet op school zaten nam ik ze gewoon mee of in het weekend.