Peuter hele kleine bultjes over hele lichaam

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cammy, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoi, ik hen even wen vraagje. Vorige week had onze zoon ineens allemaal hele kleine rode vlekjes op z'n lichaam. Vijfde ziekte dachten wij (zesde heeft hij al gehad). Gek genoeg waren de vlekjes, stipjes waren het eigenlijk, niet alleen rood maar voelde je ze ook. Na twee dagen waren de vlekjes/stipjes niet meer rood, maar we voelen ze nog wel, en niet een beetje ook. Het voelt alsof hij kippenvel over z'n hele lichaam heeft. Hij heeft er verder geen last van of zoiets, hij is er ook niet ziek van geweest. Herkent iemand dit?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    was zijn huid onder de rode stipjes ook rood?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Mijn dochter heeft vorige zomer zoiets gehad. Rode bultjes/pukkeltjes op haar buik, rug en bovenbenen. Geen jeuk of pijn en niet ziek.
    Buurmeisje had het een paar dagen daarvoor en onze jongste kreeg het twee dagen later in lichte mate.
    Dus ik vermoed een besmettelijk virusje wat die uitslag veroorzaakt heeft.
    Ik moest toen toevallig ook met mijn dochter naar het cb, die konden er ook niks van maken.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Nee dat zag er gewoon normaal uit

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja het klinkt als precies hetzelfde. Het zit bij hem Voornamelijk op buik en rug, maar ook op z'n benen en armen. Als je met je hand eroverheen wrijft voelt het een beetje ruwig en/of zoals kippenvel. Echt heel vaag

6. Twinena

Twinena Lid

6 mrt 2016
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar ! Onze zoon heeft dag ook gehad. Ik heb er bepanthene op gesmeerd. En ik moet zeggen dat het na een paar dagen helemaal weg was.
    Groetjes!

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ok super, thnx voor de tip!:D

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter heeft dat ook regelmatig. Toen ze baby was hebben we er ook voor bij de ha gezeten. Die zei dat het een uiting was van een virusinfectie, kon ook gewoon een verkoudheidvirus zijn bijv.
    De roodheid was hier ook altijd snel weg, maar de 'kippevel' bleef langer. Smeren met een crème hielp inderdaad wel wat.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gelukkig hier zijn (op de school van mijn dochter) een paar kindjes met roodvonk en daarvan wordt de huiduitslag omschreven al een rode huid met kippenvel erop.

Mijn zoon en ik hebben hier trouwens last van (lijkt ook op wat je omschrijft) Keratosis Pilaris - Pink Sensation

Deel Deze Pagina