Vraag (klacht) over Arbo-dienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik zit met het volgende en ben eigenlijk wel benieuwd of dit zomaar kan want ik vind het ronduit belachelijk! :x

Mijn man is sinds vanochtend ziek. Hij heeft buikgriep. Nu heeft hij vorig jaar in november 2 x kort achter elkaar buikgriep gehad en nu dus weer en 3 weken geleden was hij 1 week geveld door de gewone griep. Ja, echt niet fijn zo vaak ziek. Maar ja... er is weinig aan te doen he? Het heerst enorm dus je krijgt het zo te pakken. Buikgriep gaat bij hem gepaard met veel diaree en overgeven dus hij ligt wat in bed en rent veel naar de wc :(
    Nu belde de Arbo vanochtend (chagrijnig mens :x ) wat hij had. Dus mijn man gezegd: buikgriep enz. Vragen ze wanneer hij weer aan het werk kan. Toen zei m'n man: Nou als ik me morgen beter voel ga ik werken en anders niet. Tja, lastig te zeggen natuurlijk. Toen zegt die van de arbo: Nou als je morgen niet beter bent moet je naar de bedrijfsarts. Mijn man vragen waar die dan zat. Zegt ze: Ja in "X" (X = plaats waar mijn man werkt, 45 min. rijden verderop) :confused: Tja.... das natuurlijk niet zo handig om 2 x 45 min. in de auto te zitten met buikgriep. Maar dat mens reageerde daar verder niet op en zei gewoon: De afspraak staat! :(

In hoeverre kunnen ze iemand verplichten die echt ziek is om 2 x 45 min. in de auto te gaan zitten om de bedrijfsarts te bezoeken? Dit kan toch niet?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Otje

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

advies: ga naar de huisarts, dan kan de arbo je niks maken als je moet komen, heel vaak komt het bij een werkgever vandaan namelijk die een bepaald contract heeft met de bedrijfsarts/arbodienst, als de huisarts aangeeft dat je man dat niet kan (wat logisch is) dan hoeft hij er niet naartoe.

ook kun je de werkgever laten bellen en zeggen dat hij niet hoeft te komen, arbo werkt voor werkgever namelijk.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik weet niet in hoeverre ze dat kunnen verplichten, maar ik weet wel dat je ook telefonische een 'meeting' kan hebben. Misschien even navraag doen hierover?

Succes in ieder geval.

kwebbel

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Mijn man heeft de huisarts gebeld maar de assistente zegt gewoon: Tja, het heerst, even goed uitzieken (waar ze gelijk in heeft natuurlijk)

5. mymiracle

dan via de werkgever, want het gaat in opdracht van de werkgever dus die kan ook de afspraak annuleren, zonder dat jullie de discussie aan hoeven te gaan ;)

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Otje zou gewoon de bedrijfsarts bellen en vertellen hoe het verhaal in elkaar zit
    mijn ervaring is dat ze bij de bedrijfsartsen veel persoonlijker en meer meegaander zijn dan de arboartsen
    dus klim in de telefoon en ff bellen
    je ga toch niet 2x 45 min in de auto zitten...mag hij de achterbank wel volstouwen met schone kleding...

7. mymiracle

een arboarts is precies hetzelfde als een bedrijfsarts ;)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het beste wat je man kan doen is even contact opnemen met zijn werkgever. Ook even erbij vermelden op de manier waarop hij aangesproken is en dat het echt niet mogelijk is om op deze manier zolang in de auto te zitten..Je werkgever kan dan mss contact opnemen met de arbo en het 1 of ander op een andere manier regelen...

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    :oops: :oops: :oops:

maar hier had ik er dus 2 die ik toen nodig had...1 stelde zich voor als arboarts en 1 als bedrijfsarts vandaar denk ik de verwaring......

mss is het ook anders omdat ik zelf contact heb opgenomen ipv dat ik werd verplicht.....

10. mymiracle

hihi...het is dat ik voor een arbodienst werk maar anders had ik het ook niet geweten hoor, ik dacht altijd dat uwv en arbo hetzelfde waren voordat ik bij een arbodienst werkte :oops:

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ach zo leren we nog eens iets anders van elkaar is dan alleen maar babystuf ;) ook handig

12. mymiracle

precies! ;)

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ze kunnen het helaas (bij mijn vriend zijn werk althans) wel verplichten.
    mijn vriend zat eens met een zwaar gekneusde enkel thuis en eerst was alles goed en aardig, telefonisch consult gehad en daarna belde zijn werk zelf dat ze toch nog een afspraak voor hem hadden gehad, voor ergens doordeweeks hij kon door zijn enkel zelf niet auto rijden en iedereen in de omgevings moest natuurlijk gewoon werken, nou dan moest hij van het werk maar met de trein komen (anderhalf uur heen en dan weer anderhalfuur terug) toen heeft hij het nagevraagd en ze konden je verplichten om te komen. heeft hij toen maar gedaan en hij heeft er 5 minuten gezeten en toen stond hij weer buiten...

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De artsen kwamen vroeger toch bij je thuis?

Ik heb wel eens een arts over de vloer gehad. Ik was toen te ziek om er heen te gaan.

Lijkt mij niet een normale gang van zaken.

Ik zou nu gelijk terugbellen en "melden" dat er nu nog niks zinnigs over te zeggen is. En de afspraak maken dat hij de volgende dag wel belt hoe het gaat.

En anders sturen ze toch een arts bij jullie langs?

Rare situatie. Ziek is ziek.

Deel Deze Pagina