Vraag kolven op het werk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eevie, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi,
    Ik ga in oktober weer werken en ik wilde in eerste instantie dan de bv afgebouwd hebben. Nu heb ik inmiddels 2 voedingen vervangen door fv, maar heb ik ontdekt dat ik de bv toch nog niet op wil geven... Ik wil dus op mijn werk gaan kolven. Ik heb een kleine elektrische kolf, maar die is niet zo snel. Is het slim om een wat zwaardere kolf aan te schaffen?

Ik geef nog 7 voedingen per dag, en in principe zijn nr 3 en 5 vervangen door fv, maar ik merk dat ik dat makkelijk kan wisselen. Is het dan handig om 3x per dag op m'n werk te kolven, zodat de productie goed op gang blijft?

Laatste vraag; ik bied 1 borst per keer aan. Is dit wel goed? En moet ik dan straks ook 1 borst per keer kolven?

Een hoop vragen, maar nu ik besloten heb borstvoeding te willen geven tot ze tandjes krijgt, wil ik er toch voor gaan!!

Groetjes Eevie

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi Evi.

Fijn om te lezen dat je toch niet helemaal afscheid wilt nemen van de BV.

Kolf op je werk op de tijden dat je je kindje anders aan de borst zou leggen. Zo stimuleer je je borsten niet extra, maar blijft je productie wel op gang.

Het is heel goed om 1 borst per voeding aan te bieden. Deze borst wordt dan goed leeg gedronken. De andere borst kan je evt. aanbieden als blijkt dat je kindje nog trek heeft od gewoon als toetje.

Kolf op je werk wel beide borsten. Dit omdat het bekend is dat je minder melk uit je borsten haalt met kolven, dan dat je kindje eruit zou drinken.

Welke kolf?
    Dat is persoonlijk. Heel goed dat je electrisch kolf. Als jij met deze goed kan kolven (tijd buiten beschouwing gelaten) kan je deze gewoon blijven gebruiken.

Om tijd te besparen zou je kunnen overwegen om dubbelzijdig tekolven, dan ben je in 15 minuutjes klaar. Echter zijn deze kolven wel duurder.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina