Borstvoeding en menstruatie.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door darkempress86, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hallo,

9 weken geleden ben ik bevallen van een dochter.Ik geef vanaf haar geboorte volledige borstvoeding.
    Na de bevalling heb ik 7 weken gevloeid en toen zaten er een paar dagen tussen en begon ik weer 3 dagen te vloeien en was het daarna weer over.Maar nu vloei ik alweer.Is dat normaal of moet ik me zorgen maken?
    Kan daar ook een oorzaak voor zijn?
    Eergisteren heeft mijn dochter om de 2 uur bij mij gedronken en denk dat het een regeldag was.Sinds vandaag drinkt ze weer om de 3 a 4 uur.
    Maar nu twijfel ik heel erg als ik wel genoeg melk aan maak en dat ze daarom zoveel dronk.Want sinds vanavond is het alweer begonnen met vloeien.Kan dat een gewone menstruatie zijn of moet ik me toch wel zorgen maken.Had dat namelijk niet bij de geboorte van onze zoon anderhalf jaar geleden.Ik weet namelijk niet zo goed wat ik hier mee aan moet.Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen,want kan namelijk nergens wat vinden op het internet daarover.

Groetjes

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het zou heel goed kunnen dat dit je menstruatie is die weer op gang komt. In het beging kan dit erg onregelmatig zijn. Dat nieemt niet weg dat je wel weer vruchtbaar bent!

De hormonen die vrij komen bij een mentruatie hebben zeker invloed op de productie van je melk. Je zou een dip kunnen verwachten in je melkproductie. I.p. is dit van korte duur en wanneer je menstruatie over is zal je productie weer oplopen.
    Het is zeldzaam dat je productie echt problemen ondervind van je menstruatie.

N.B.
    Als je je zorgen blijft maken, moet je gewoon langs de huisarts gaan! Dat is beter dan je zorgen blijven maken.

Groetjes Saskia

3. darkempress86

27 okt 2009
    95
    1
    8
    Gezondheidszorg
    Friesland
    Hoi,

Sorry voor de late reactie.Ik ben een weekje op vakantie geweest en had daar geen bereik om te kunnen kijken.
    Oke,dus het kan wel een menstruatie zijn geweest.
    Ja,ik wist wel dat je na de bevalling alweer vruchtbaar kan zijn.

Heb zeker wel kunnen merken dat het invloed heeft op de bv,maar de borstvoeding is ook nog niet helemaal terug gekomen.
    Ben bang dat het niet lang meer duurt voordat ik geen bv meer kan geven. :(

Ik wacht het nog even af en als de productie zo laag blijft,kan ik denk ik beter overstappen of fv.

Bedankt voor je reactie.

Zal het even in de gaten houden en als het zo blijft dan bel ik de huisarts wel even.

Groetjes

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Fijne vakantie gehad?

Er zijn voldoende tips om je bv weer op gang te krijgen als je dat wilt. Het is dus geen gegeven om te stoppen en over te gaan op FV.

Laat me weten of je het nog wilt proberen, dan zet ik ze voor je op een rijtje.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina