Nieuwe oppas (16jr), waaraan denken?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sisa, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi allemaal,

Zaterdag vonden we een briefje in onze bus met een oppas die zich aanbiedt. Het is een meisje van 16 en ze woont 1 straat verder maar ik ken haar niet denk ik, misschien als ik haar zie. We zijn al een tijdje op zoek naar zo'n oppas omdat we af en toe 's avonds een paar uur samen moeten werken of weleens willen gaan uiteten enz. en niet altijd opa's en oma's willen vragen.
    Wie heeft hiermee ervaring, wat vraag je zo'n meisje, waar moet je aan denken en ook belangrijk: wat verdienen ze ongeveer?
    Ik weet zelf wel dat ik een paar dingen heel belangrijk vindt: niet roken, geen anderen over de vloer (voorlopig niet althans), onze opvoedregels aanhouden, op wie kan ze terugvallen als er iets aan de hand is, enz.
    Wat nog? Hoor het graag, ze komt vanavond al langs trouwens.
    Bedankt alvast!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zal effe snel meedenken......denk dat je met je aangegeven wensen al een eind bent.
    misschien afspreken van tijden. tot hoe laat ze uiterlijk mag/kan blijven.wat je ze moet betalen...... ja zou zelf denk ik 5 euro per uur doen. ongeacht of je kleintje slaapt of niet. volgens mij kreeg ik dat ook toenertijd.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij ons krijgt ze 5 euro per uur ongeveer soms iets meer soms iets minder (ze is een oud buurmeisje van mij, dus ik weet wie ik in huis heb)
    wij vragen altijd hoelaat we thuis moeten zijn ivm sporten/school etc etc.
    ze neemt wel eens een vriendinnetje mee of die komt in de loop van de avond maar dit vraagd ze eerste. wij leggen altijd een lijstje op aanrecht met hoe en de wat en onze telefoon nummers
    meestal als we weg gaan liggen de kinderen al op bed

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Handig, zo´n oppas! Voor mij zou mijn eigen indruk van dat meisje het allerbelangrijkste zijn. Ik wil gewoon dat het een `net` meisje is die je kunt vertrouwen. Dat ze in de buurt woont is prettig, dat betekent denk ik dat ze haar eigen moeder kan inschakelen als het plots nodig mocht zijn (?). Verder ben je denk ik al een heel eind met je lijstje (niet roken, opvoedregels, vriendinnen zou ik zeker de eerste tijd ook niet over de vloer willen).

5 euro per uur vind ik persoonlijk echt wel een ruime vergoeding. dat kreeg ik vroeger niet als oppas hoor! Hier vind je nog iets over vergoedingen:
    Oppas - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting  

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ok dames bedankt.
    @miffy: die link is een goede tip! Ik vraag haar gewoon wat ze zelf in gedachten heeft wat betreft uurtarief, dan komen we daar wel uit als het klikt. En inderdaad: mijn eerste indruk is goud waard haha, we zullen het wel zien straks, ben heel erg benieuwd in ieder geval.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    volgens mij kreeg ik toendertijd 10 euro voor een avond. was bij vrienden en bleef er ook vaak slapen als ze later thuis waren.. kwam wel altijd met een vriendin.. ze hadden 2 kindjes en vond dat fijner..

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou dames, de oppas is goedgekeurd :D
    Meteen toen ik haar zag, voelde het goed. Een heel rustig en aardige meisje, heel beleefd en netjes ook. Ze vraagt 4 euro per uur dus konden we ons helemaal in vinden, ze komt donderdag al oppassen, gaan wij een avondje de stad in, gezellig!

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Super! En donderdag gelijk van start, jullie laten er geen gras over groeien haha (groot gelijk)! Ik vind 4 euro/uur ook een mooi bedrag voor een meisje van 16.

Deel Deze Pagina