Ik vroeg me af, hoeveel kinderen mogen er eigenlijk max in een groep zitten op de peuterspeelzaal met 2 leidsters? Want daar is toch iets ''wettelijks'' voor of niet? Want heb het idee dat mijn kleine meid in een wel erge grote groep zit. Wie weet dit hoeveel het er mogen zijn? En stel het zijn er meer wat kan je er dan aan doen? bedankt
Ik weet niet wat de wettelijke regelingen zijn, maar bij M zitten er 18 kindjes in de groep. Dat is met 2 leidsters en vrijwel altijd een stagiaire.
Kwaliteitseisen De basiseisen voor verantwoorde kinderopvang zijn: - het kindercentrum moet aantoonbaar aandacht besteden aan het aantal beroepskrachten in relatie tot het aantal kinderen per leeftijdscategorie, de groepsgrootte en de opleidingseisen van de beroepskrachten; - de voertaal moet in principe Nederlands zijn; - het kindercentrum moet de ouders informeren over het beleid; - er moet een risico-inventarisatie veiligheid en gezondheid zijn; - de kinderopvangondernemer moet met de ouders een schriftelijke overeenkomst afsluiten; - elk kindercentrum of gastouderbureau is verplicht een oudercommissie in te stellen. Dit staat op ministerie van Onderwijs ... dus geen duidelijke getallen ... ze moeten er aandacht aan besteden
Volgens mij is bij de peuterspeelzaal bij onze school de afspraak max. 18. Ik denk dat dit voor een deel ook wel afhankelijk is van de ruimte waar ze in zitten. Overigens zitten er nu meer kinderen in, omdat de psz net begonnen is en ze niet gelijk wilde starten met een wachtlijst.
je hebt de wet kinderopvang maar voor psz kon ik zo snel niet iets vinden maar het zal wel ongeveer overeenkomen. Onderstaande komt uit de cao voor kinderopvang. PSZ kan ook nog per gemeente verschillen. Dagopvang Leeftijd kinderen 0 tot 1 jaar Maximale groepsgrootte 12 Aantal groepsleidsters 1, 2 of 3 Max. 4 kinderen per groepsleid(st)er Leeftijd kinderen 1 tot 2 jaar Maximale groepsgrootte 16 Aantal groepsleidsters 1 ,2 of 3 Max. 5 kinderen per groepsleid(st)er Leeftijd kinderen 2 tot 3 jaar Maximale groepsgrootte 16 Aantal groepsleidsters 1 ,2 of 3 Max. 6 kinderen per groepsleid(st)er Leeftijd kinderen 3 tot 4 jaar Maximale groepsgrootte 16 Aantal groepsleidsters 1, 2 of 3 Max. 8 kinderen per groepsleid(st)er
18 kinderen en 2 leidsters zittern er bij haar in de groep. Ik dacht dat je 6 kinderen per leidster mocht maar. Maar zit ook nog een groep naast haar ook met 18 kinderen dus ze spelen met 32 kinderen buiten en 4 leidsters dan.
hoi, ik ben zelf peuterleidster en bij ons is het max. 15 peuters. We hebben kinderen in de leeftijd van 2 1/2 tot 4 jaar.