Hallo dames ik heb even al gekeken en gelezen en nu wil ik recente ervaringen horen van baby matrassen voor ledikantje 60x120. Ik hoor veel goeds over PurFlo matras: hij is licht, goed droog/wasbaar/meeneem, doorademt anti allergisch etc. Maar ik vraag mij af of het dan zo echt is want hij lijkt niet echt op matras: meer een soort hangbed haha Ook lees ik dat zij worden altijd allen gebruikt met de slaapzaak van hun merk: is het relevant en moet het altijd in de slaapzaak??? wat ik zoek in matras is het volgende - veilig als baby op buik draait - comfort - luchtdoorlatend/ ventilerend etc - prijs maakt niet uit. ik kan voorstellen dat ikea matrassen of leen bakker ook goed zijn, maar niet voor niks andere merken kosten 2-3 keer zoveel... wil liever niet besparen op matrasje gaat zeker 2.5 jaar mee + als we 2 krijgen... - goed schoonmaken (dus snel wassen-drogen). Nou graag ervaringen van PurFlo en andere! heb ook wat gehoord over aero sleep maar zeggen veel dat het onzin is..
Tja hier gewoon een leenbakker matras omdat 1) in elk matras kan je in theorie stikken, ja zelfs in matrasjes van 300,- 2) schoonmaken lastig blijft,en ik voor 40,- liever dan een nieuwe koop ipv half schoonkrijgen en geen nieuwe kopen omdat die dus zo duur was. 3) je kleine zo weinig weegt dat al die zogenaamde extra luchtdoorlatende bla bla verhalen grote onzin is 4) er in nl geen matrasje verkocht mag worden dat onveilig is bevonden. Dus Tsja als jij graag een goed gevoel 'koopt' door een matras van bijv 200,- te kopen moet je dat vooral doen. Ik adviseer je om de consumentenbond te raadplegen of soortgelijke info bronnen. (Auto's zijn er ook in div prijsklasse maar er rijd er geen eentje rond die niet veilig verkocht is vanuit de winkel...)
Ik snap je standpunt ook, maar zoals je vergelijkt het met de auto er zit wel dergelijk een verschil in auto's naar mijn mening tussen en en andere Behalve wat je noemt er zijn ook andere zaken die niet in leenbakker matras van 40 euro zitten zoals: - anti allergisch - anti insecten behandelt (mijt bijv.) - goed ventilatie ivm schimmel als baby kwijlt of zweet ik denk persoonlijk dat als hoes afneembaar is kan je die gewoon wassen maar matras van leenbakker blijft een matras dus als er vocht doorkomt of mijt dan blijft die in matras zitten en niet in hoes.. ik koop liever 1 keer matras van 200 euro dan 4 keer matras van 40 euro... die van PurFlo matrassen dus volledig wasbaas: ze drogen binnen 30 minuten in huis omgeving.. Maar ik snap je punt en bedankt voor mening
Hier gewoon een ikea matras. en die is gewoon afneembaar.. als het is maakt het niet uit of je een matras van stro neerlegt of van gesponnen zijde als de bodem van het bed goed geventileerd is zal er een minimale (durf niet geen te zeggen) kans zijn op schimmelvorming.. Anti allergie vraag ik me af in hoeverre het nodig is.. of je moet nu al weten dat je kind last kan krijgen van zijn luchtwegen.
anti allergisch: je weet van te voren niet of je kind allergisch kan zijn: staat overaal op de sites van keuze matras aanbevolen anti allergisch te kopen anders is goedkoop koop=duur koop ten tijd.. wat ventilatie en wiegdood betreft: een familie van ons had kindje op 1,5 leeftijd verloren op ikea matras omdat die simpelweg is gestikt toen die per ongeluk ging op buik liggen... persoonlijk heb ik niks tegen ikea matrassen of meubel: volgens mij die baby matras kost daar ook 100 euro.. ik hoor vaak dat mensen dan aerosleep eroverheen doen maar bij elkaar is toch dan zelf duurder dan die PurFlo (die kost 119 euro compeet + slaapzaak)
ts je staat achter de Purflo, dus ik denk niet dat onze meningen je op een andere gedachte kunnen brengen. Wij gaan ook gewoon voor de ikea. Zie eigenlijk geen reden voor zo een dure matras.
ik vroeg ook ervaringen met die PurFlo, als ik daar volledig achter stond dan had ik het niet op forum gesteld maar gelijk gekocht er zijn verschillende meningen , % kiest voor ikea leen bakker etc en andere % kiest voor andere, niks mis mee. ik ga inderdaad in elk geval geen matras kopen bij leenbakker, ikea twijfel ik: misschien in combi met aerosleep. maar daarom vraag ik dus meningen, want met combi wordt het duurder dan purflo maar nog steeds goedkoper dan maxi air 3d bijvoorbeeld..
Wat een gek ding, lijkt me niet echt heel warm. Wij moeten ook nog een matras voor de baby kamer dus hou het in de gaten of er nog meer ideeen zijn. Dit lijkt mij iig niks.
Even ter reactie; Hoes vd leenbakker is ook wasbaar, daarnaast gaat er een molton overheen. Verder groeit overal schimmel wat vochtig is zelfs als het volgens verkoper behandeld is met het een of ander. Droog houden moet je dus altijd.. Insecten houd je ook niet tegen, een mug prikt jou kindje toch wel als hij op de kamer zit. Wat voor matras ook. Evenals mijt, neem je dan ook dure gordijnen etc etc? Je moet doen wat goed voelt maar ik wil je wel even laten weten dat je wiegendood helaas niet voorkomt door de matras van honderden euro's.. Geloof me dan lag elk kind op zo'n duur matras.. En wiegendood is niet verstikking wat vele dus denken.. Maar goed de economie draait goed op dit soort kopers, zo worden er nu ook genoeg babyfoons met camera verkocht etc. Waarom? Omdat wij bang gemaakt worden en als ouders alles kopen wat volgens de verkopers het beste/veiligste/mooiste en duurste is uiteindelijk.. En nog ff over de auto's en veiligheid.. Er worden geen auto's meer verkocht zonder airbag en gordels. Dit mag niet ivm veiligheid. Ik probeer aan te geven dat er dis niets verkocht mag worden wat NIET veilig is en niet voldoet aan de e.u. Regels.. Succes met je inkopen (en portomonee)
Ik heb gekozen voor een koudschuim-matrasje met een sanitized tijk die antiallergies behandeld is. De hoes kun je wassen. Mocht ik toch nog besluiten dat ik heel graag aerosleep oid wil kan ik altijd nog een topper kopen. Onze kleine komt eerst in een wieg te liggen naast ons bed waar al een matrasje in ligt. Hoe het bevalt kan ik je dus nog niet zeggen . Matrasje is geloof ik rond de 90,-.
@Wendy: er worden inderdaad geen auto's meer verkocht die niet voldoen aan de veiligheidsnormen. Maar dat betekent niet, zoals jij doet voorkomen, dat alle auto's even veilig zijn. Er zijn wel degelijk auto's die veiliger zijn dan anderen... Kijk maar naar bijvoorbeeld crashtests. In bepaalde situaties kan dit verschil in veiligheid wel degelijk zorgen voor meer of minder ernstig letsel. Wat betreft dure gordijnen: als huismijt het argument is, dan neen je geen gordijnen. Als je je er een beetje in verdiept had, had je dat kunnen weten. Wat betref dit matras: ik heb er geen ervaring mee. Het ziet er inderdaad zeer luchtdoorlatend uit. Ik denk ook dat je veel minder last van huismijt zult hebben dan me een traditioneel matras. Het lijkt me wel minder geborgen en ik vraag me af hoe comfortabel het is. Wat betreft warmte: je zit met zo'n matras wel aan een slaapzak vast. Prima als je dat wilt, maar realiseer je wel dat je het op den duur dus zult vervangen. Als je pas een dekbedje wilt gaan gebruiken als je kind naar een groter bedje gaat, is dat natuurlijk geen bezwaar. Wij hebben een ikea matras (geen idee meer wat die kostte, maar zeker geen 100 euro!) met een aerosleep topdek. Wij hebben voor aerosleep gekozen omdat het zorgt dat je kindje niet direct op het matras met huismijt ligt en het dekje tegelijk het matras beschermt tegen vocht en terwijl het toch ademend is. Op zich bevalt de aerosleep goed, maar hij is wel iets gekrompen. (Ik was hem altijd op 60 graden vanwege huismijt. Dat zou moeten kunnen, maar helaas...) Dit is geen ramp, behalve als je kindje net op de rand van z'n matras ligt te spugen. Dan kun je dus alsnog de hoes van het matras gaan wassen. Als je een gewoon matras koopt, let er dan op dat de hoes in twee delen aperaf kan (dus een rits helemaal rondom.) Als je dan de ene kant wast, kun je het matras gewoon omdraaien en hoeft je kindje dus niet op een kaal matras te liggen.
@tup. Mbt auto's ik heb het over e.u afspraken dus over de MINIMALE veiligheidseisen. Hier voldoen alle in nl verkochte baby matrassen en auto's aan. Mbt mijt; ik heb er idd geen studie van gemaakt vind het namelijk totale onzin me druk te maken over iets waar je kindje MISCHIEN last van gaat hebben. Laat staan daar bij voorbaat al spullen voor te gaan kopen. Ga verder hier ts haar topic niet meer vervuilen, ze vraagt naar matrasjes en daar is mijn mening over gegeven.
Wij hebben een matrasje van de baby-dump. Kostte volgens mij rond de 80 euro. Niet extra luchtdoorlatend etc. maar wel lekker comfortabel. Ik voel wel eens een steekje jaloezie als ik mijn kleine in zijn lekkere bedje leg
Tupp bedankt voor uitgebreid info. En aerosleep als je hem wast droogt die ook snel of wel dagen ondat het niet in de droger kan? Daar las ik veel ervaringen over dat kindje moet dan 1 nacht gewoon op matras liggen. Die PurFlo lijkt mij ook koud omdat zo luchtig is dat vind ik dan ook nadeel omdat we enkelglad hebben... Las laats ervaringen ervan dat mensen super blij met dat matras zijn en vonden jammer dat het voor volwassene niet bestaat... Wel de nieuwe aangepaste model die wat kleiner dan bedje tbv opmaken.., Ik denk dat ik dan naar babydumP of grote zaak ga om te kijken alles.. En iemand ervaring met maxi air?? En die koudschuim matras van 90 euro welke merk is die?
De aerosleep is vrij snel droog hoor. Ik vind hem sowieso niet echt nat uit de wasmachine komen. Maar wij hebben er twee, dus voor ons speelt het niet dat hij niet op tijd droog zou zijn. Als je hem gelijk 's ochtends wast, zal hij vast 's avonds wel droog zijn hoor. Maar stel dat je hem pas 's middags wast (ongelukje tijdens middagslaap) dan red je het niet. Bovendien vind ik het irritant als ik dat ding moet wassen als ik verder bijna geen was heb. Dus ik vind 2 wel handig.
wij hebben een matrasje gekocht wat qua samenstelling iets lijkt op een aerosleep, maar dan ingebouwd zeg maar. Bevalt ons goed. De tijk kan gewoon op 60 graden gewassen worden, fijn ivm de mijten enzo. Heb even gekeken wat de purflo precies is, maar denk niet dat het hier zou werken. Misschien heel in het begin, maar onze zoon is vrij actief en draaierig en nu hij wat groter wordt staat hij nogal eens in bed of ligt echt met zijn hoofd tegen de spijlen. Met het aluminium frame zou dat dus betekenen dat hij met zijn hoofd op het frame ligt en dat lijkt me niet echt fijn. Bovendien vraag ik me af hoe comfortabel het is als je kindje zwaarder wordt. Tenslotte is een kind van 2 al gauw een kilo of 12 en ligt het dan nog lekker? En als een jonger kind zich draait, kan het dan nog zelf terugdraaien? hoe strak staat het tijkje zeg maar, want op het filmpje zakt de pop vrij ver in de matras. Heb er dus geen ervaring mee, op zich lijkt het me een handig systeem, maar of het echt werkt daar durf ik over te twijfelen en dan is 200 euro een hoop geld. Succes met het maken van een keuze!
ik heb een koudschuim matras van net geen 50euro van bij ikea ,met afneembare en machine wasbare hoes kind en gezin heeft gezegd dat dit geen enkel probleem is of slechter zou zijn dan een andere matras bij ikea is er ook eentje met anti-alergenen voor net geen 100euro op de info avond heeft de afgevaardigde van kind en gezin ook gemeld dat spullen zoals aero-sleep en dergelijke geldklopperij zijn ,de producenten spelen in op het angstgevoel van de ouders
hoi ik kwam je vraag tegen in mijn inbox en zag dit topic ik wil graag hier reageren. Ik heb het purflo matras nu sinds 2007 in gebruik en ben ZEER tevreden. Het is zo hygienisch en zo snel droog, heb hem al zo vele keren gewassen maar hij blijft als nieuw. Je kunt hem op 60 graden wassen. je kunt met banden het matras aanspannen zo strak als je zelf wilt en dus is het geen hangmatje. Ik gebruik hem nu voor mijn 3de kindje en gezien onze 4de er aan komt en nr 3 nog maar 9 maand is, gaan we er nog een bij kopen. Ik heb geen speciaal beddengoed of matrassen gekocht oid. Ik heb eronder wel een tijk gelegd op de bodem van het bed tussen de bodem van het bed en het matras zodat er geen eventueel tocht door heen kan komen. Als slaapzak gebruik ik van hema, met afritsbare mouwen. of enkel een deken en laken. Maar ik vind het niet een koud matras, zomers lekker koel, swinters stop je je kindje toch meer in, slaapzakje en dekentje. ik ben niks dan tevreden over het matras. Het instoppen van het matras gaat niet heel gemakkelijk maar is te doen, maar ik heb het matras al sinds 2007 dus misschien dat er inmiddels een nieuwer type uit is waarbij dat verbeterd is. de service van purflo is super. na 2 jaar intensief gebruik zag ik dat er een scheurtje in het middensteunpunt tussen de buizen zat. het kunststof was een beetje broos. Ik heb toen een email gestuurd en de dag erna kwam er een pakket met hierin 2 nieuwe midden tussenstukken. Deze zijn nu 3 jaar later nog prima. Dus tja ik ben tevreden over het matras en de service van purflo
Helemaal mee eens. Hier heeft de kinderarts en het CB hetzelfde gezegd. Geldklopperij en dure schijnveiligheid. Het zou wiegedood/stikken in matras voorkomen. Bullshit! Wiegendood is een onverklaarbare dood en heeft NIETS met stikken (in een matrasje) te maken. Kindjes stikken ook niet in een matras als ze op hun buik rollen en met gezichtje in matras zouden komen. Ze kunnen dan gewoon adem halen. En kindjes draaien bij evt. Ademnood automatisch hun hoofdje naar de zijkant. Hier zijn ze ook sterk genoeg voor. Zeker een kindje van 1,5 jaar. Dit soort matrasjes worden trouwens door stichting tegen wiegedood afgeraden. Schijnveiligheid en mensen gaan teveel op dat ding vertrouwen "want", er kan nu niets gebeuren. Hier een ikea en leenbakker matras a 40 euro. Hoes is wasbaar. Er zit een molton omheen die al het vocht qua spuug en dergelijke tegen houd. Kan gewoon op 60 graden in de was. Anti-insect? Daar moet dan aardig wat chemische zooi in zitten. Lijkt me niet echt gezond met zo'n kleintje.