Vraag lucrin en utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Fluitekruidje, May 29, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fluitekruidje

Fluitekruidje Niet meer actief

Hallo allemaal,

In 2014 heb ik, mbv, ifv een zoon gekregen.
    Nu proberen we al een tijdje voor een brusje te gaan.
    Ik heb al 2 vruchteloze ifv pogingen gedaan. Beide met het lange traject. Een maand de pil, daarna decapeptyl en gonal f. Beide keren werd ik dwars door de utrogestan bollen geen ingesteld na ongeveer 7 dagen na de terugplaatsing.
    Deze ifv heb ik het anders gedaan. Eerst 3 maanden lucrin en daarna lucrin met gonal f. Vorige week zondag de terugplaatsing van 2 embryo's gehad en weer de bollen.
    Maar nog niet ongesteld.
    Nu hoop ik natuurlijk dat het gewoon gelukt is :)

Maar kan het zo zijn dat ik door de lucrin niet door de bollen geen ongesteld wordt? Dat de lucrin de boel in de war schopt?
    Iemand ervaring?

2. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik heb ook 2 jaar terug vanuit 3 maanden lucrin ivf gedaan. Ik werd zwanger van mijn dochter dus kan je geen ervaringsverhaal vertellen maar volgens mij kan lucrin niet zorgen dat je niet ongestels wordt omdat je daar al mee gestopt bent voor de punctie. Lucrin werkt vergelijkbaar aan decapeptyl. Succes!

Fluitekruidje likes this.
  3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De Lucrin kan er niet voor zorgen dat je niet ongesteld wordt. Het legt je cyclus stil, maar je bent er voor de punctie al mee gestopt. Dus dat heeft nu geen effect meer.

Je kunt elke keer anders reageren op Utrogestan. Hier meegemaakt dat ik pas dagen na het stoppen ongesteld werd. Bij sommige vrouwen kan het wel een week duren. Maar ook gehad dat het bruinverlies al door de Utrogestan heen kwam en dat de menstruatie meteen doorzette toen ik stopte.

Je kunt er dus niet zoveel van zeggen, helaas. Ik hoop natuurlijk voor je dat het een goed teken is. Succes met de laatste wachtweek!

Fluitekruidje likes this.
  4. Fluitekruidje

Fluitekruidje Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. Ik merk dat ik heel onrustig ben doordat ik nu dus niet door de bolletjes heen ongesteld word. Zal het liefst morgen al testen, maar durf dat niet, bang voor teleurstelling :$

Share This Page