Korte tongriem en 'netter' uit de fles leren drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Stella80, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dag Heidi,

Ik plaats mijn vraag even hier omdat ik borstvoeding geef.

In de kraamweek kwamen wij erachter tijdens een consult van de lactatiekundige dat dochter een verborgen korte tongriem heeft.

Uiteindelijk is het toch gelukt om haar mbv een tepelhoedje aan de borst te krijgen. Inmiddels is ze vijf weken en wil ik af en toe ook flesjes afgekolfde melk geven.

Maar ze klakt enorm bij het drinken. Ik heb al veel spenen geprobeerd (tommee tippi, difrax, medela, avent en de 'basic' huismerk speen van etos).

Wat kan ik doen om haar beter te leren drinken? En hoeveel kwaad kan dat klakken eigenlijk?

Ik ben benieuwd naar tips want nu merk ik dat ik er vaak snel voor kies om aan te leggen. Dat is nou eenmaal veel makkelijker. Maar ik wil op den duur ook wel een avondje weg :)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Heeft je lactatiekundige je oefeningen gegeven voor het goed gebruik van haar tong? Je kunt hier nog naar vragen. Het klakken komt mogelijk omdat ze geen vacuüm kan maken met tong/lippen. In dat geval moet je even zoeken naar welke speen voor haar geschikt is. Op zich maakt het niet uit hoor, maar is even wennen hoe ze het doet.
    Overleg met de lactatiekundige die haar heeft nagekeken!

Deel Deze Pagina