Terugvallen op de WW uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door wendy160981, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

3 sep 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    beste mensen,

ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
    ik heb sinds april dit jaar een WW uitkering en ben in augustus gaan samenwonen.
    nu heb ik vanaf 25 oktober een nieuwe baan in de thuiszorg maar nu ben ik zwanger.
    ik heb bij mn laatste zwangerschap heel veel last gehad van bekkeninstabiliteit en ben nu 4 wk zwanger en heb er nu al last van.
    aan UVW al doorgegeven dat ik werk heb natuurlijk maar denk niet dat ik dat werk lang volhoudt.
    als het eg niet gaat of over 2 weken is de bekkenpijn verslechterd kan ik dan terugvallen op de WW uitkering ?

hoop snel iets van jullie te horen.

groeten wendy

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste wendy160981,

Als je al bent begonnen met je baan in de thuiszorg en last krijgt van bekkeninstabiliteit dan meld je ziek bij je werkgever. Misschien heb je in dat geval recht op een Ziektewet-uitkering.

Heb je voor 25 oktober al zoveel last dat je niet gaat werken dan meld je ziek bij de WW door te bellen met 0900-9294. Stuur in dat geval ook een wijzigingsformulier om aan te geven dat het werk niet door gaat.

Ik wens je veel sterkte,

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina