Onze verloskundige heeft dat niet. En dat stoort me eigenlijk behoorlijk. Bij de vorige zwangerschap had ik een medische indicatie omdat het een tweeling was. Daardoor kreeg ik sowieso elke 4 weken een echo en werd alles heel goed gecheckt, vruchtwater, groei, ligging etc. Het bevalt mij helemaal niet dat ik morgen nog een echo krijg (20-weken echo, spannend ) en daarna gewoon helemaal niet meer! Alleen ff voelen, hartje luisteren, bloeddruk meten en klaar... Dit in combinatie met het nieuws dat er zoveel baby's doodgeboren worden in Nederland geeft me toch wel een onrustig gevoel.
hier oook geen echo app bij de v.kundige. bij de vorige praktijk hadden ze dat wel maar ik kreeg toen ook alleen de standaard echos hoor..dus termijn en 20 weken. maakt niet uit of dat je vk. een app heeft dus. als het niet nodig is gebruiken ze het puur alleen voor de standaard echos.
Hier wel echo-apparatuur bij de vk, maar dan nog wordt dat echt niet elk bezoek gebruikt hoor. Een termijnecho en that's it! De 20 weken echo doen ze niet zelf. Maar daar had je toch ook de praktijk op kunnen uitzoeken? Dit had je van tevoren kunnen weten..
Bij ons heeft de VK wel een echo apparaat, maar die wordt allijn gebruikt bij de termijnecho. De 20 wkn echo wordt ergens anders gedaan. Ik heb bij mijn dochter 2 ech's gehad: termijnecho en 20 weken echo. Mij werd toen vertelt dat je alleen een echo kreeg indien daar noodzaak toe was... Ik heb me er eigenlijk nooit echt ongerust om gemaakt. Misschien ook wel omdat ik me erg oged voelde tijdens de gehele zwangerschap. Wel waren we niewusgierig naar ons kleine meisje en hebben toen zelf een paar pret-echo's laten maken. Probeer het positief te bekijken: als er geen medische noodzaak is, is een echo niet nodig.
Hoi, mijn vlos heeft weleen eigen echo apparaat maar ik krijg niet meer echos hoor. Ik heb wel een extra echo gekregen bij 7 weken omdat ik herhaalde miskramen heb gehad. In principe heb je recht op de termijn echo en de 20 weken echo en verder niet. Je kan 1 of meerdere pretechos doen, maar die moet je dan wel zelf betalen... Miek
Bij "mijn" vk-praktijk hebben ze wel echo-apparatuur, maar die wordt echt niet elke controle gebruikt. In principe alleen bij de termijnecho en de 20-weken echo. Bij mij is ie bij mijn zwangerschap van Ayla nog een keer extra gebruikt om te kijken hoe ze precies lag, omdat ze het lastig konden voelen.
Toen ik zwanger was had de vk ook geen echo-apparaat. Heb een deel van de zwangerschap bij de gyn gelopen, toen kreeg ik wel meer echo's idd (ook op mijn verzoek omdat ik bang was voor problemen). Als je graag meer echo's wil, zou ik ook zeggen: doe nog 1 of 2 pretecho's.
Ja, ze hebben er wel een maar ze doen alleen een termijn echo bij 8 weken en een liggingsecho bij 35 weken. De 20 weken echo vind plaats in het ziekenhuis. Ik zit er stug aan te denken om binnenkort een korte echo te doen binnenkort - ben zo benieuwd naar ons beebje ca 12 weken!
Bij onze vk geen echo apparaat, maar het 'echo bedrijf' zit wel in hetzelfde pand. Ik vind het ook niet fijn dat we na de 20 weken geen echo meer hebben gekregen, dus hebben wij er zelf eentje betaald met 29 weken. Je kunt er niets aan veranderen, zo gaat dat in NL..
Hoi, Waar wij zitten is er wel een echo apparaat alleen is er niet altijd iemand om een echo te maken. Vind sowieso dat er maar weinig mogelijkheden zijn om een afspraak te maken maar goed. Heb een echo gekregen met 9 weken om te kijken hoe ver ik was, met 12 weken, met 18 weken omdat ik zelf niet lekker was geworden die week en nu vrijdag de 20 weken echo. Ook krijg ik met 30 weken een groei echo maar alleen omdat ik heb aangegeven dat er grote en zware kinderen in de familie geboren worden en ik graag wil dat ze dat in de gaten houden. Anders had ik met 12 en 20 weken een echo gehad en verder niet. Groetjes
Mijn vk heeft een echo apparaat maar wordt ook alleen gebruikt voor standaard echo's.... Had eerst nog de hoop dat ik hier wat vaker een echo zou krijgen maar helaas