Even een vraagje; een paar dagen terug ben ik gecuretteerd na een miskraam. De arts zei dat ik niet mocht zwemmen, niet in bad en geen gemeenschap hebben tot het bloedverlies was gestopt. Nu heb ik nu alleen nog een klein beetje bruin slijmverlies. Wat zeggen jullie; kunnen we alweer voor een zwangerschap gaan of kan ik beter mijn volgende ongesteldheid afwachten? Gisteren heb ik een ovulatietest gedaan en er kwam een heel licht streepje naast het testvenster. Dan kan het dus zijn dat mn eisprong er nog aankomt. Zullen we er voor gaan?
Oh wat verdrietig..... sterkte! Om je vraag te beantwoorden; ik zou toch even wachten. Bij mij was bloedverlies na 4 dagen over en kwam vervolgens na een paar dagen weer terug. infecties moet je echt vermijden dus beter even safe than sorry denk?
Zolang je bloedverlies hebt, mag het helaas nog niet. Bruinverlies telt hierbij ook mee. Het kan inderdaad zijn dat het bloeden nu eerst stopt, maar dat het de komende weken zo nu en dan terug komt als je bijvoorbeeld veel gedaan hebt, veel gelopen, getild, enz. Bloedverlies kan een paar weken aanhouden. Een licht streepje op je ovulatietest wil niet zeggen dat je eisprong eraan komt. Je hebt altijd LH in je lichaam, dus je kunt op elk moment in je cyclus een licht streepje op je test hebben. Dat zegt niks, de test is dan negatief. Tevens kan een eisprong zo snel na een curretage ook niet. De curretage moet je als cyclusdag 1 zien. Het kan juist langer duren voordat je cyclus weer op orde is na een miskraam/curretage. Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties. Ik was al een poosje onderweg na de miskraam, heb eerst cytotec gehad maar bleef maar bloeden.. Na 2,5 maand was ik er toch wel erg zat van! Vandaar mijn ' haast' ook denk ik. Ben in tussentijd wel twee keer ongesteld geweest, mijn cyclus lijkt zich dus wel hersteld te hebben. Maar jullie hebben denk ik gelijk wanneer jullie zeggen dat we beter even kunnen wachten. Ik wist ook niet dat de curettage dag 1 weer is. Dat hadden ze me niet verteld 😉 Thanks again!