..maar dit kaartje doet me anders vermoeden. Na een dipje van 36.4, 10 dagen geleden is mijn temp gaan stijgen tot 37,1 ( dat was ie de afgelopen 5 dagen). Ik kreeg hoop...niet alleen op een eisprong, maar wellicht zelfs meer. Nu was de temp vanochtend alleen een tiende graad lager dan de afgelopen 5 dagen. Hij is nog steeds hoger dan mijn normale basale temperatuur van gemiddeld 36,6. Hierbij een link naar mijn kaartje. Wat vinden jullie ervan? http://img.photobucket.com/albums/v716/Hydrangeaonline/kaartjedec08-jan09.jpg
meid, kun je hem in lijn zetten bij FF fertility friend. Omdat wij (goh, wat klinkt dat stom) meestal FF gebruiken, vind ik dit vrij moeilijk om goed te kunnen beoordelen. Wil je doen? Groetjes!
Hellen, je temp op www.fertilityfriend.com invoeren is inderdaad een tip, dan kun je gelijk zien of ff een eisprong aangeeft. Als ik zo naar je kaartje kijk, dan lijkt het er wel op dat je een eisprong hebt gehad, omdat je temp de laatste tijd wel duidelijk hoger is dan hij was. En was je net voor kerst ziek, toen je die hele hoge temp had?
Dat klopt moas, ik was voor de kerst ziek. Tja FF..ik vond het eigenlijk niets, en menstruatiekalender is heerlijk in het nederlands. Maar als jullie liever een FF kaart hebben, zal ik wel kijken of ik een account kan aanmaken.
Hoi Hellen, In het begin is FF lastig. Vond het ook niets hoor...al dat engels. Maar als je er eenmaal mee begonnen bent, wil je niet anders meer hihi. Je kan om het jezelf makkelijk te maken in het begin er ook alleen voor kiezen alleen je temp in te vullen en natuurlijk het tijdstip van tempen. Later als je er wat handiger mee word kun je ook invullen wanneer je posi ovutesten hebt gehad of vruchtbaar slijm of wanneer je geklust hebt. Die curve is in elk geval wel duidelijker als het kaartje dat je nu hebt. suc6
Het handige van ff in jouw geval, is dat je kunt kijken of ff er een eisprong uithaalt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. En aangezien wij inmiddeld getraind zijn in ff-kaartjes, kijkt dat voor ons makkerlijker
Hier zou je december moeten vinden: http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2008-12-10&mode=a&ts=1231241160 Ik zou dus een eisprong hebben gehad op de 31e. Mijn temp was op de 28e lager dan gewoonlijk. En dit is november. Hier geeft FF dus een eisprong aan, terwijl ik die niet gehad moet hebben. Op 20-11 is er nl. nog een Follikelmeting geweest en daarop was helemaal geen enkel rijpend eitje te zien: http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2008-12-01 Dus nu weet ik iet of de eisprong die in december wordt aangegeven wél klopt. Wat ik bemoedigend vind, is dat er in december wel een overduidelijke temperatuurstijging is te zien. Nou dames...zegt u het maarrrrrrr...
meid, ik krijg twee maal november te zien, namelijk hetzelfde kaartje. je moet eerst even je andere cyclus te voorschijn halen en dan home page set up en dan die link kopieren die je daar ziet. Die rode kruis he.........dat betekent dat je een eisprong gehad hebt! Ik zie m nu ook veel beter. Dus.......gefeliciteerd~! Ben nog benieuwd naar je andere kaartje, probeer dat nog even. Groetjes!
Dit zou december moeten zijn http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2008-12-10&mode=a&ts=1231241160 Ik zie ze wel allebei...wel maf, dat ik bij FF niet gewoon een directe link kan vinden. Maar ik hoop dat je kunt zien dat ie op 10 december begonnen is? Tja dat kruis..bij november kreeg ik um ook, terwijl ik daar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen (door FM) dat ik GEEN eisprong heb gehad. Raar he?
Hellen, ik zie alleen maar mijn eigen kaartjes als ik op de linkjes klik. Als je op ff bent, heb je links 'home page setup', en dan 'sharing'. Als je daar op klikt zie je bovenaan een linkje staan. Als je die hier plakt, dan kunnen we meekijken. Ik vind het wel vreemd dat je geen eisprong had terwijl je op ff wel een rood kruis kreeg Ik hoop dat het je straks lukt om de goede link te plaatsen, dan zal ik nog even meekijken!
Yep, hij doet het Als ik eerlijk ben, kan ik me niet voorstellen dat je geen eisprong gehad zou hebben! Je temp ging duidelijk omlaag van dag 19-21 en daarna steeg hij goed. Moet je binnenkort weer naar de gyn? Anders zou ik zeker deze kaartjes uitprinten en meenemen, kijken wat hij/zij zegt. Ik zou trouwens die temp van 25-12 ook weghalen hoor, als je ziek was!
hee, nou zie ik m! ja, lijkt mij ook een eisprong hoor. neem inderdaad mee naar de gyn, ben benieuwd wat ie zegt.
Lijkt mij toch ook een eisprong hoor. Ik zou het inderdaad ook even meenemen voor je gyn en bespreken.
Sterre, Mosa en Loe, jullie hebben het dan over de kaart van december he? Want die van november is echt een rommeltje en daarin kan ik niet echt een ei ontdekken...en dat kan dus ook niet, zoals ik al eerder schreef. Tenzij in een ijltempo van nog geen week een ei van helemaal niets naar een volledige eisrong heeft kunnen groeien. Maar dat lijkt me sterk. Zouhet ook zo kunnen zijn, dat ik maar af en toe een eisprong heb en dat ik nu achtereenvolgens een maand zonder en een maand mét heb meegemaakt? (Hormonaal gezien is alles in orde, dus het ontbreken van de eisprong wordt geweten aan mijn overgewicht, waarvoor ik door de gyhn ben verwezen naar een speciale afvalpoli) En alvast heel erg bedankt voor het feit, dat jullie de tijd namen hiernaar te kijken. Het is een emotioneel zware tijd voor me en ik wilde gewoon zeker weten dat ik reden heb tot hoop. Hoop doet leven immers..en misschien maak ik zo dus toch nog kans op mijn zo gewenste kindje!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je een zware tijd achter de rug hebt! Ik had het in ieder geval over je kaartje van december, de cyclus waar je nu mee bezig bent. Ik ben natuurlijk maar een leek, maar volgens mij móet je wel een eisprong gehad hebben, wil je zo'n duidelijke tempstijging krijgen. Ik weet dat een positieve ovulatietest niet wil zeggen dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt, maar volgens mij is dat bij tempen wel zo. Ik denk dat het heel goed zou kunnen dat je (misschien dus door overgewicht) de ene keer wel een eisprong en de andere keer geen eisprong hebt. Maar fijn dat hormonaal in ieder geval alles goed was! Misschien zou je kunnen kijken of je gyn een telefonisch spreekuur heeft en hem/haar dan bellen?
Hoi, je kunt de ene maand wel een eisprong krijgen en de andere maand niet, dat heb ik vaker gehoord. Maar het KAN volgens mij zijn dat het aan je overgewicht ligt, maar het HOEFt niet. als ik mijn eerlijke mening MAG geven..........eikel van een gyn. Sorry. Het is zo makkelijk om te zeggen dat het daaraan ligt. Hij/zij had moeten zeggen: het kan zijn dat.......meis, ik heb een vriendin, zij is 110 kilo en is hartstikke vruchtbaar gebleken. Ik ben zelf niet te zwaar, ook niet te licht, maar ik vind dit gewoon niet eerlijk van zo'n gyn. DAT vind ik! Hopelijk neem je me mijn eerlijke mening niet kwalijk.... Veel liefs
You go girl Je hebt helemaal gelijk hoor, het is erg makkelijk van zo'n gyn om het daar op te schuiven!
Jah ik ook eigenlijk alleen maar dikke dames die probleemloos zwanger werden, en ook gezonde zwangerschappen haden die eindigden in een complicatie-loze bevalling. En dan heb nét ik die pech. Maar goed. De kaart aan de gyn laten zien zal niet lukken, want ik heb voorlopig geen vervolgafspraak met haar. Ze heeft me weggestuurd met de mededeling, dat ik wegens mijn gewicht geen eisprongen heb (en ik dus feitelijk onvruchtbaar ben zoals ik nu ben) en ik toch eerst maar eens moest proberen af te vallen. Dus ik krijg ook geen medicatie om de eisprong te stimuleren ofzo. Ik heb volgende week dus mijn eerste gesprek op de afvalpoli. Natuurlijk weet ik ook wel dat het over het algemeen gezien beter is om af te valen. Maar ik ben ,zoals je kunt zien, 37 en ik heb niet de tijd om op mijn gemakje af te vallen en al helemaal niet als ik naar een BMI moet van maximaal 31 ( de door de meeste ziekenhuizen en fertiliteitsartsen gehanteerde grens waarop ze nog behandelen). Dus als ik uit mezelf een eisprong kan krijgen, zou dit voor mij zó ontzettend veel betekenen!