Goedemorgen. Ik heb een vraag. Voor de zwangerschap hield ik mijn eisprong bij dmv ovulatietesten en de temperatuur methode. Hiermee kwam ik uit op een uitgerekende datum van 10 juni. Echter de termijnecho liet zien dat ze iets groter zou zijn en toen is de datum verzet naar 5 juni. Ookal was dit eigenlijk onmogelijk met de eisprong. Bij mijn oudste had ik precies hetzelfde, uitgerekende datum verzet terwijl ik exact wist wanneer mijn eisprong was dmv dezelfde methodes. Zij is rond de uitgerekende darum geboren dus dat maakt niks geen verschil. Echter is deze kleine gehaald en uiteindelijk geboren met 37+1 weken. Maar als ik daar over nadenk dan klopt dat dus eigenlijk ook niet want op basis van mijn eisprong zou ze dus pas 36+3 weken zijn geweest op dat moment. En dus prematuur. Ze doet het verder goed, ze drinkt weinig (per voeding 30-50cc) maar komt goed aan. Ze kan nog niet zo lang drinken zonder weer in een diepe slaap te vallen enzo en is verder eigenlijk niet wakker tussendoor. Volgens de kkraamverzorgster past dit wel bij kleine baby's die vroeg geboren zijn. Ik maak mij dus verder echt geen zorgen. Maar ik ben wel benieuwd hoe ik dit nu moet bekijken. Want volgens mijn eisprong is ze toch echt een randprematuur.
Hoi Sparky, Gefeliciteerd met Mette! Een kindje geboren bij 36+3 of 37+1 zal vaak niet zoveel verschil geven in hoe ze het doen. Het verschil is minimaal. Je hebt zo te lezen echt een kindje dat zich gedraagt als randprematuur. Wel een goede vraag hoor. Een termijnecho is toch wel het meest betrouwbaar, zelfs boven een berekende/'bekende' eisprong. We vertrouwen toch op de termijnecho en niet op de testen rondom de eisprong. Je zult er niet meer achter komen natuurlijk, maar ik denk dat het niet veel uit zou maken op haar gedrag nu. Groetjes Brigitte