Ik vroeg mij af of u misschien een tip heeft, Ik zit namelijk met het volgende, Mijn zoontje van nu ruim 4 maanden krijgt borstvoeding. Omdat ik werk krijgt hij op deze 3 dagen gekolfde melk uit een fles. Hij drinkt alleen erg weinig uit een fles, max 60 cc. Sochtends krijgt hij een papfles (bv plus rijstebloem) en dan drinkt hij wel 150 cc weg. Ik heb al verschillende flesjes geprobeerd en spenen maar hij drinkt nog steeds max 60 cc uit een fles , hij komt dan wel weer na 2 uur. heeft u nog tips? Groetjes,
Hoi, Is het een probleem dat je kindje vaker kleine hoeveelheden voeding neemt? Als verder alles oké gaat en je kindje groeit en ontwikkelt goed en is vrolijk....is er dan een probleem wat we aan moeten pakken? Hoor het graag!
ter aanvulling: je kolfmomenten kunnen op het werk los staan van zijn drinkmomenten: zolang je kunt kolven wat je kindje nodig heeft, maakt het natuurlijk niet zoveel uit of je kindje dat in 1, 2 of 3 keer opdrinkt.
Hoi Heidi, Het probleem is dat hij gewoon te weinig binnen krijgt en ook niet tevreden is. Gisteren bijvoorbeeld heeft hij om half 6 borstvoeding gehad. Toen om 8 uur bij de oppas een fles pap van 150 cc (opgedronken helemaal). Toen om 11 uur had tie weer honger, dronk hij 60 cc. Om 13:30 had tie honger, dronkt tie maar 30 cc. En om 16:00 weer 30 cc. Toen om 18:00 weer borstvoeding . Hij huilt smiddags ook veel en heeft gewoon honger maar drinkt dus minimaal. Ik heb (op aanraden van een collega) nu ook de difrax fles gekocht met de 3 standen speen en ga deze uit proberen. Maar als dit allemaal niet werkt denk ik eraan om nog een 2de fles pap te laten geven door de oppas.
oke. Heb je dit filmpje al gezien? En heb je aan gebruik tuitbeker gedacht? Is het zo dat je kindje meer speelt met fles dan drinkt? Hoe dan ook: dit is lastig, bedenk dat het een periode is. Evt. kun je inderdaad met pap rust bieden. En straks met 6 maanden kun je starten met vaste hapjes. Geeft ook al meer speling! Succes https://www.youtube.com/watch?v=4tGR_HVHZxc&list=FLUc30Bsl2VrT17U9sV95NwA&index=26